به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۸ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۲۴۳۸۶

دروازه‌بان 32 ساله تک به تک با سرطان

گروه ورزشی: محمدرضا امینی دروازه‌بان 32 ساله که سابقه حضور در تیم های سپاهان، پیکان تهران، شاهین بوشهر، فولاد نطنز اصفهان، نساجی مازندران، صنعت ساری و شهرداری بندرعباس را در کارنامه دارد، این روزها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند. بازیکنی که با تمام سختی هایی که داشته، نمی‌خواهد امیدش به ناامیدی برسد و به گفته دوستش حتی در چهره‌اش هم نمی توان ناامیدی را دید. او در انتظار روزهای خوب است روزهایی که بتواند بار دیگر فوتبال بازی کند.
دروازه‌بان 32 ساله تک به تک با سرطان

به گزارش ایسنا، امینی از فروردین 1395  به بیماری سرطان خون مبتلا شد و بعد از اینکه در آلمان پیوند مغز استخوان انجام داد و پزشکان آن را موفقیت آمیز اعلام کردند، با بازگشت به ایران، با مشکل کبد مواجه شد و به گفته پزشکان تنها 10 درصد کبد او کار می کند. خبرنگار ایسنا به سراغ دوست و هم بازی قدیمی امینی رفت و مصاحبه‌ای را انجام داده است. ابراهیمی، هم بازی قدیمی امینی با بیان اینکه این بازیکن زمانی که بستری شد حتی به خانواده اش هم نگفت، اظهار کرد: امینی روزهای سختی را سپری می کند، اما روحیه بالایی که دارد واقعا مثال زدنی است و امیدوارم که هم امینی و هم تمامی ورزشکاران بیمار، سلامتی شان را به دست بیاورند.

او از سختی هایی گفت که بر امینی گذشت: "در اصفهان یک آمپول تاریخ مصرف گذشته به او تزریق کردند که باعث شد بدنش حساسیت بدی نشان دهد بعد از آن به کشور آلمان رفت و پیوند مغز استخوان را انجام داد. آنجا نیز باز حالش بد شد، اما پزشکان این پیوند را موفقیت آمیز عنوان کردند." او ادامه داد: امینی فعلا در تهران است و تنها عاملی هم که او را اذیت می‌کند مشکلی است که برای کبدش ایجاد شده است. پزشکان گفته‌اند عمل پیوند کبد را باید بعد از عید نوروز انجام دهد.

ابراهیمی از بی مهری‌هایی گفت که باعث ناراحتی امینی شده بود: " شاید تا به امروز بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه کرده باشد خدا را شکر این بازیکن مشکل مالی ندارد، اما حداقل  از باشگاهی که خاطرات خوبی  با آن رقم زده انتظار دارد که جویای حالش باشند." وی گفت: امینی احتیاجی به پول باشگاه ندارد، اما از باشگاه سپاهان و برخی مربیانش دلخور است که چرا حتی یک سراغی از او نگرفته اند. البته مربیان قدیم این باشگاه، ناظم، چرخابی و لسان فولادی به عیادتش آمدند حتی هادی عقیلی هم مرتب پیگیر حال و احوال او است.  لسان فولادی، مربی دروازه بانان سپاهان نیز از من خواست که امینی را به تمرین سپاهان ببرم، اما او قبول نکرد.

ابراهیمی با بیان اینکه خدا را شکر هم وضعیت جسمانی و هم روحی او خوب است، گفت: امینی فرد فوق‌العاده شوخ طبعی است و روحیه خوبی دارد و از اتفاق همین الان نیز پیامک طنزی برای من فرستاده است. همبازی سابق امینی در سپاهان نوین از خاطرات خوبی گفت که با یکدیگر در این تیم داشتند: "امینی یکی از ستون های اصلی سپاهان نوین برای صعود به لیگ برتر بود او انتظار دارد همان کسانی که دور و برش "امینی، امینی" می کردند الان نیز در کنارش باشند، اما متاسفانه حتی تماسی هم با او نگرفتند."

او از علاقه زیاد امینی به فوتبال  گفت و ادامه داد: اکثر بازیکنان سپاهان نوین فوتبال را کنار گذاشتند، اما او نه، امینی در اصفهان نبود، اما هر جا که بود فوتبال را کنار نگذاشت از تهران گرفته تا بوشهر و بندرعباس. خود من جزو کسانی بودم که مصدوم شدم و فوتبال را کنار گذاشتم و برخی های دیگر نیز به دلیل شرایطی که برایشان رقم خورد نیز از فوتبال کنار رفتند. ابراهیمی ادامه می دهد: با امینی از روزهای خوشی می گوییم که با سپاهان نوین به لیگ برتر صعود کردیم، البته روزهای خوشی که زیاد دوام نداشت وامتیاز این تیم را به فولاد خوزستان فروختند. با این کار سرنوشت 30 بازیکن را عوض کردند؛ یکی دو نفر معتاد شدند که البته با کمک بچه های سپاهان نوین ترک شان دادیم. برخی بچه ها نیز در پمپ بنزین، تاکسیرانی و شیشه بری کار می کنند.

او از سقف آرزوهای دوست صمیمی اش در لیگ برتر گفت: امینی تنها به فوتبال بازی کردن با سپاهان در لیگ برتر فکر می کرد البته به آرزویش هم رسید، اما نگذاشتند. یادش بخیر تنها چند بازی مانده بود که به لیگ برتر صعود کنیم امینی گفت ابراهیمی تا اینجا آمدیم، باید در این چند بازی باقیمانده از جان مایه بگذاریم تا بتوانیم به لیگ برتر برویم، اما حیف، حیف که امتیاز تیم را فروختند.