به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۱۲۵۸۵۸

اصلاح طلبانِ نیازمند اصلاح

روزنامه بهار: سی روز از فاجعه پلاسکو می‌گذرد و همه آن‌ها که این پرونده را پیگیری می‌کنند کم وبیش به قصور و تقصیرهای شهرداری تهران در وقوع آن فاجعه و از آن مهمتر در مدیریت بحران پس از آن واقف اند. شهردار تهران نیز نشان داده است در برابر اعتراضات و انتقادات مدل رفتاری اش که  همان مدل مرسوم جریان اصولگراست؛ نسبت دادن نقدها و اعتراضات به دشمنان و ضدانقلاب. هنگامی که آقای شهردار معتقد است نمایندگان مردم در شورای شهر و چشمان مردم در رسانه‌ها دشمن و ضد انقلاب هستند یعنی گفتگو بی گفتگو. قالیباف به زبان بی زبانی می‌گوید منتقدان من، معترضان عملکرد من در فاجعه پلاسکو شما از دشمن خط گرفته‌اید و نقدهایتان به واسطه آن است که می‌خواهید علیه انقلاب سیاه نمایی کنید. خلاصه اش این که می‌خواهید مدیریت جهادی من را لکه دار کنید تا در انتخابات96 یا کمی دورتر دیگر نامزد نشوم.

قاعدتا وقتی با چنین مواجهه‌ای روبه‌رو هستیم می‌بایست از اهرم استیضاح استفاده کرد و دیگر نمی‌توان امیدی به جلسات گفتگوی پشت درهای بسته داشت. برخی نمایندگان شورای شهر نیز گویا چنین قصدی داشته‌اند اما با وجود گذشت روزهای بسیار از آن فاجعه خبری از استیضاح و یا حتی «طرح سوال» از شهردار تهران نیست. مشکل کجاست؟ علت این عدم اقدام مناسب را باید در کجا جستجو کرد؟  حداقل نیمی از اعضای شورای شهر به شکل کلی منتقد شهردار تهران هستند و درخصوص فاجعه پلاسکو نیز طبیعتا این درصد بالاتر نیز رفته است. اما چگونه است که این بیش از نیمی از اعضای شورای شهر توان استیضاح شهردار را ندارند؟ آن طور که برخی از اعضای شورا می‌گویند گویا تعداد امضاها برای استیضاح قالیباف به زحمت به تعداد انگشتان دو دست می‌رسد. می‌بینید، این شورای شهری است که نیمی از آنان اصلاح طلب‌اند و در رسانه‌ها منتقد شهردار اما در وقت عمل حتی حاضر نیستند پای طرح استیضاحی را امضا کنند که خود می‌دانند به دلیل آنکه دو سوم اعضا با آن همراه نخواهند بود به ثمر هم نخواهد نشست.

یعنی آقایان و خانم‌های اصلاح‌طلب با وجود آنکه می‌دانند این طرح مشکلی را برای شهردار به ظاهر مغضوبشان ایجاد نمی‌کند هم حاضر به امضای آن نیستند. به نظر می‌آید دیگر وقت آن رسیده باشد که تعارف و سیاسی کاری را کنار بگذاریم و این افراد را که کاملا در جهت مسیری خلاف خواست اکثریتی که به آن‌ها رای داده‌اند در حرکت‌اند را به مردم معرفی کنیم. این نوع مواجهه با مقصران فاجعه پلاسکو از سوی افرادی که مدعی نمایندگی مردم در شورای شهر هستند و عنوان اصلاح طلبی را نیز یدک می‌کشند به هیچ وجه شایسته نیست و شائبه بده بستان‌های نامبارکی از جنس املاک نجومی یا مصلحت سنجی‌های فاقد مبنا را در اذهان ایجاد می‌کند. خوب است آنان که در تدارک بستن لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر پیش رو هستند به چنین مواقع و وقایعی بدون تعارفات مرسوم در دنیای سیاست بنگرند و با برگزیدن مجدد چنین افرادی بیش از پیش نام و مرام اصلاح طلبی را خدشه دار نکنند.

مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ۱۷:۳۳
اکثراً از اینکه مورد غضب واقع شوند و همین صندلی نصفه نیمه را هم از آنها بگیرند می ترسند ... چه کنند ؟ بنده خدا ها حق هم دارند !
حریف ثابت کرده که گاهی حتی به قوانین خودش هم پابند نیست .... (348701)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ۲۲:۲۰
انشاا...با پالایش و تقویت نیروها اصلاحات با مدیریت سیدخندان ومحبوب و مظلوم اصلاحات و با کمک بزرگانی مثل دکترعارف و دکتر پزشکیان و...با قدرت و نشاط و اعتماد بنفس بیشتر ب پیش برود (348702)