به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۱
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۱۲۶۱۰۲

قالیباف و احمدی‌نژاد با هم دیدار کردند

گروه سياسي- رسانه‌ها: روزنامه قانون مطلب اول شماره امروز خود را به گزارشي با عنوان «لابي محرمانه دكتر وسرهنگ» اختصاص داده كه در آن آمده است:
مشخص نيست كه چرا بعد از سال‌88، محافظه‌كاران تا اين حد دچار پاشيدگي گفتمان شده‌اند و هر كدام در مسير رسيدن به اهداف، ساز ناکوک خود را مي زنند! اما پنج‌شنبه هفته ای که گذشت، نشان داد که وضعيت از آن‌چه تصور مي‌شد، خراب‌تر است و حتي اين جريان نمي‌تواند سكانداران خود را راضي به ماندن بر عرشه كند. عرشه كشتي كه برخي با «گُوِه‌هاي» خودخواهي ،كف آن را نابود مي‌كنند و عده‌اي ديگر نيز با پتك زياده‌خواهي، ستون‌هاي آن را از بين مي‌برند. البته بدون شك، قانون سوم نيوتن تنها براي دياركفر نيست و به زبان ساده ايراني، هر عملي، عكس‌العملي دارد و اين جماعت، تاوان روزگاري را مي‌دادند كه در زمان رنج مردم ايران، از خوردن اشكنه و نمردن از نخوردن گوشت و مرغ شعار مي‌دادند. آري؛ چرخ دوار مي‌چرخد و اين روزها، نواصولگرايان و محافظه‌كاران از اين گردونه پياده هستند و راي مردم سوار است.

روزگار عده ای ورشکسته
اين جريان در سال‌هاي 92 و 94 زندگي سياسي خود را به مردم باختند و برچسب ورشكستگي سياسي كه روزي به ساكنان يك كوچه در جماران مي‌چسباندند، امروز بر پيشاني آن‌ها خورده است.البته شك نكنيد كه ميان ورشكستگان سياسي اين‌روزها با جماعت جماران نشين تفاوت وجود دارد. آن‌ها به هر دليلي، مردم را با خودهمراه داشتند و جريان‌هاي جديدي نيز به جبهه‌شان اضافه شد، ولي محافظه‌كاران و نواصولگرايان هر روز تنها‌ و تنهاتر مي‌شوند.

تهی دستان سیاسی
ماجرا از اين قرار است؛ جماعتي كه تلاش دارند تا نقاب را تغيير داده و با پوست‌اندازي، نام جمنا را به خود اختصاص دهند، روز پنج‌شنبه در مراسمي و در مكاني كه زير نظر شهرداري است ، دور هم جمع شدند تا به‌ظاهر، اقتدار و همبستگي را به رخ بكشانند؛ ولي از قبل دست‌شان تهي‌تر شده بود. البته اين تهي كه مي‌گوييم نه از لحاظ مادي است، چرا كه موتلفه را با خود دارند ولي از نظر استحكام سياسي و حزبي، حتي از انتخابات سال 94 نيز دست‌شان بسته‌تر است. آن‌ها نسبت به سال92 ،علي‌لاريجاني، مقتدايي و بخشي از حوزه را به وضوح با خود ندارند و نسبت به 94 از جامعه‌مدرسين دورتر شده‌اند.

موانع خودساخته
اما نكته‌اي كه شايد بازي را بيشتر از پيش به ضرر آن‌ها جلو می‌برد، كينه احمدي‌نژاد و دلخوري قاليباف است؛ اين دو قطب حقيقي مقابل اصلاحات و اعتدال، كه شايد بتوان آن‌ها را رقباي اصلي جريان اعتدالگرا و در صدر آن‌روحاني دانست.خنجرهايي كه در دوره دوم رياست‌احمدي‌نژاد، محافظه‌كاران بر پيكر دولت وي فرو كردند، برائت‌هاي گاه و بي‌گاهي كه براي فرار از ضعف‌هاي آن مرد روانه كردند، تخريب‌هايي كه بدون هيچ واهمه‌اي برسر دولت‌بهاري‌ها آوار كردند، همه به بغضي عظيم براي ايستادن مقابل آن‌ها تبدیل شده است. اعلام خودمختاري احمدي نژاد از اين جماعت و وارد كردن حميد‌بقايي به عنوان نايب برحق آن مرد و مرادش(رحيم‌مشايي) جدايي‌طلبي او را به رخ كشيد.اما مهم‌تر از احمدي نژاد _كه از قبل نيز مشخص بود چه حسي به اصولگرايان دارد_ محمدباقرقاليباف است. سرهنگي كه در انتخابات 92 اولين ضربه را از عملكرد خود و دومين را كه محكم‌تر بود از پشت و با دستان محافظه‌كاران خورد. آن‌هايي كه به وي وعده سرزمين ري را داده بودند ولي از اين ديار نه گندم، بلكه جو نيز نصيبش نشد.

دیدار محرمانه در هتل پنج ستاره
منابع‌ ما مي‌گفتند بعد از كوير شدن جريان اصولگرايي و خشك‌سالي كه اين‌جماعت در زمينه كانديداتوري با آن روبه‌رو شده اند، دست به دامان قاليباف شده و به او ضمانت دادند كه اگر در قامت نماينده آن‌ها در انتخابات سال 96 به ميدان بيايد، تنهاترين سردار! خواهد شد و عده‌اي كه با توجه به پيشينه محافظه‌كاران، از همان ابتدا قابل اعتماد نبودند.

دل قالیباف، باز هم شکست!
به نظر مي‌رسد دم خروس پنج‌شنبه و در مراسم جمنا بدجوري بيرون زده بود. آن‌ها دوباره برسرقول‌شان نماندند و او را به سايرين، ترجيح دادند. نفر دوم انتخابات سال 92،گزينه اصلي رياست‌جمهوري همان سال و مديرجهادي! اين جماعت، با شخصيت‌هايي مانند ميرسليم،شاهین میرمحمدی،محمد مهدی زاهدی ومسعود میرکاظمی در يك ليست قرارگرفت تا دوباره براي قهر آماده شود!در اين همايش حزبي كه به آن لقب ملی دادند ،همه آمده‌بودند ولي از قاليباف خبري نبود. آري او نبود، زيرا براي ديدار با احمدي‌نژاد كه چند روزي است در مشهد به سر مي‌برد، به دياركودكي خود رفته بود.قاليباف به محل اقامت احمدي‌نژاد در هتل پنج ستاره‌و بين‌المللي كوثرناب که از گران‌ترين هتل‌هاي مشهد است، رفته و آنجا ديداري چندساعته با يكديگر داشتند. بنا به گفته برخي، تلفن‌های هتل نيز براي مدتي از دسترس خارج مي‌شوند ولي از محتويات ديدار،خبري به بيرون درز نمي‌كند.

فرضیه های رایزنی با رقیب سنتی
البته در رابطه با اين ديدار شايد بتوان فرضيه ‌هایي را بيان كرد. نخست آنكه احتمال دارد قاليباف براي اتحاد با احمدي نژاد در مقابل اصولگرايان كه دوباره با وي نامهرباني كردند،به ديدار او رفته است.
دوم، شايد قاليباف خطر احمدي‌نژاد و يارانش را بيشتر از سايراصولگرايان درك كرده و به ديدار او رفته است تا وي را از ايستادن در مقابل يارانش، منصرف كند.
سوم، اينكه احتمال دارد قاليباف در سفرهاي عادي و ماهانه خود كه به مشهد مي‌رود، بدون هيچ هماهنگي قبلي و تنها براي استراحت به اين هتل محل اقامت محمود احمدي‌نژاد رفته است!با توجه به اتفاق‌هايي كه اين روزها رخ مي‌دهد و با اعلام كانديداتوري برخي براي رياست‌جمهوري كشور بزرگي مانند ايران ( كه به شوخي شبيه‌است)، به نظر مي‌رسد فرضيه سوم بيشتر قابل درك و فهم باشد!

پناه به ...
گذشته ازاين موضوعات، بدون شك ديدارهاي محرمانه در سطح مقامات ايران، موضوع جديدي نيست و چندان نبايد تعجب كرد كه قاليباف و احمدي‌نژاد كه روزگاري دست بر يقه يكديگر داشتند، امروز با يكديگر براي ايستادن مقابل قشري ديگر، عهد اخوت ببندند. شايد قاليباف نيز دانسته است كه احمدي‌نژاد از لحاظ مديريتي و رويكرد، هرچه باشد از مدعيان اصولگرايي بيشتر برسرحرف خود مي‌ايستد و راحت تر مي‌شود در مسائل هم‌راستا، به او اعتماد كرد.

طهماسب
Romania
۱۳۹۵/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۹
ان شاءالله رئیس جمهور بعدی قالیباف است. (348913)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۲/۰۸ ۰۷:۲۷
سال 1400 احمدی نژاد با رای 25 میلیونی رییس جمهوراست. (348954)