به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۱۳۰۲۴۶

کشتار دسته‌جمعی مخالفان سوری در کوره!

گروه بین الملل: یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد دولت "بشار اسد" (رئیس جمهوری سوریه) در نزدیکی یک زندان نظامی در دمشق اجساد مخالفان را به صورت دسته جمعی در یک کوره، سوزانده است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، "استوارت جونز" سرپرست دفتر خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا گفت مقامات آمریکایی فکر می‌کنند که دولت سوریه برای از بین بردن اجساد مخالفان اقدام به سوزاندن دسته جمعی آنها در زندان "صیدنایا" در حاشیه دمشق کرده است.  وی افزود که به نظر می‌رسد دولت سوریه 6 سال پیش هزاران زندانی را به صورت دسته جمعی اعدام کرده است و برای خلاصی یافتن از اجساد اقدام به سوزاندن آنها کرده است. سرپرست دفتر خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا گفت: منابع قابل اعتمادی وجود دارند که فکر می‌کنند بسیاری از جنازه‌ها از طریق دفن در مقبره‌های دسته جمعی از بین رفته است. وی در گفتگو با روزنامه‌نگاران تعدادی تصویر ماهواره‌ای را ارائه داد که یک آتش‌سوزی بزرگ را نشان می‌دهند.

جونز افزود: اکنون فکر می‌کنیم که نظام سوریه در داخل زندان صیدیانا برای خلاصی یافتن از جنازه‌های قربانیان و از بین بردن دلایل ارتکاب جنایتش آنها را در آتش سوزانده است. فوریه 2017 (2 ماه پیش) سازمان عفو بین‌المللی در گزارشی اعلام کرد که 20 الی 50 زندانی به صورت هفتگی در زندان نظامی صیدیانا اعدام می‌شوند. بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی بین 5 هزار تا 13 هزار نفر طی 4 سال جنگ داخلی سوریه در زندان صیدنایا اعدام شده‌اند. وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه ضمن آنکه اتهامات دولت آمریکا درباره کشتن و سوزاندن اجساد زندانیان زندان «صیدنایا» را پوچ و بی اساس خواند، اعلام کرد که هدف از وارد کردن این اتهامات جدید علیه سوریه در آستانه آغاز مذاکرات ژنو، کاملا مشخص و واضح است.