به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۱۳۰۷۰۸

اتفاقاتی که با ثبت شرکت خواهد افتاد ؟

گروه اقتصادی: با عنایت به تاکید رهبر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر رعایت اصول اقتصاد مقاوتی و توانمند سازی سرمایه های داخلی ایرانی و استفاده از زمینه های داخلی برای احیاء اقتصاد داخلی و استقلال و خودکفایی داخلی در بسیاری از امور و همچنین رشد روز افزون تحصیلکرده ها و مدارج عالی علمی و تخصصی دانشجویان و هم وطنان عزیزمان خروج از بحران اقتصادی با کمی تدبیر و حمایت از جوانان قابل ایرانی کار دور از دسترسی نخواهد بود.
یکی از راه های برون رفت از اوضاع آشفته اقتصادی کشور حمایت از تولید کنند گان و شرکت های موجود با اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از قاچاق بی رویه کالا های خارجی به داخل ایران و حمایت از تولیدات و خدمات داخلی توسط مصرف کنندگان داخلی می باشد و در مرحله بعد اعطاء تسهیلات حمایتی به تولیدی ها و شرکت هایی می باشد که به دلیل بحران های مالی نتوانسته اند از پس مشکلات خود برآمده و عملا متوقف و یا با ظرفیت پایین در حال کار کردن می باشند.

اما راه کار موثر تر و مهم تر برای برون رفت از بحران اقتصادی کشور حمایت از جوانان تحصیلکرده و متعهد و متخصص ایرانی می باشد. این جوانان می توانند با تکیه بر دانش و تخصص خود و ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مختلف در زمینه هایی که در کشور احساس ضعف و کمبود می کند به رشد  و تعالی کشور کمک بسزایی بکنند .
ثبت شرکت و تبدیل شدن به شخصیت حقوقی کار چندان دشواری نیست و با توجه به وجود موسسات حقوقی کارآمد و کاردان و متخصص مانند موسسه ثبت شرکت ویونا عملا نگرانی ثبت شرکت برای جوانان با کاهش چشم گیری روبه رو بوده است .  اما تا زمانی که جوانان متخصص و تحصیل کرده ایرانی زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، موسسه و تعاونی را نشناسند و نتوانند آینده مشخصی را در این حوزه برای خود متصور شوند عملا نگران ورود به این حوزه خواهند بود.

چه بسا جوانانی که در خود تخصص و قابلیت هایی را سراغ دارند ولی در خصوص وضعیت موجود در کشور و عدم آینده مشخص برای آنها و بخصوص کمبود سرمایه و عدم حمایت کافی جرات این ورود را نخواهند داشت . هر چند دولت از شرکت ها و موسسات ثبت شده به شدت حمایت کرده و می کند ولی نمی تواند منکر شد که زمینه های سرمایه گذاری تعیین نشده و آینده فعالیت ها مشخص نیست.
بنابر این به نظر می رسد روشن سازی زمینه های اقتصادی و تجاری مورد نیاز کشور و شناسایی نقاط ضعف و قوت هر منطقه و به دنبال آن ارائه آموزش های لازم برای جوانان مستعد می تواند گره ای کور از اقتصاد و اشتغال جوانان را باز کند.

ثبت یک شرکت تجاری با مشارکت دو تا چند نفر در هر یک از قالب های تعریف شده در قانون تجارت می تواند برای این افراد  اعتبار و قدرت لازم را برای ورود به بازار و رقابت برای بدست آوردن جایگاه مورد نظر با تکیه بر تخصص و دانش خود را فراهم نماید . وقتی یک شرکت ثبت می شود اتفاق مهمی می افتد . یک اجتماع به دنبال رسیدن به قسمتی از بازار داخلی تلاش خواهند کرد تا بهترین محصول را تولید و یا بهترین خدمت را ارائه نمایند تا بتوانند به آنچه می خواهند در کنار رقابتی سالم دست پیدا کنند . در همین راستا شرکت های رقیب نیز به منظور حفظ بازار خود تلاش های بیشتری انجام خواهند داد و این رقابت باعث بالاتر رفتن کیفیت خدمات و تولیدات داخلی خواهد شد   ودر بسیاری از موارد موضوع محصولات و خدمات انحصاری مرتفع خواهد شد.

وقتی یک شرکت ثبت شود و توان رقابتی بالایی در داخل پیدا کند به دنبال بازار های خارجی و توسعه صادرات محصولات کشور به سایر کشور های جهان خواهد افتاد و این می تواند وجهه داخلی کشور را بصورت غیر مستقیم بهبود ببخشد.
با ثبت شرکت یا ثبت موسسه میشود از ظرفیت های داخلی که هم نیروی انسانی باشد و هم منابع داخلی به نفع تولیدات داخلی استفاده خواهد شد و جلوی خام فروشی و خروج مواد معدنی و اولیه کشور گرفته خواهد شد و این موضوع از خروج سرمایه کشور جلوگیری خواهد کرد و ورود سرمایه و ارز به کشور را بهبود خواهد بخشید.
با ثبت شرکت و موسسه و تعاونی در داخل کشور موضوع بیکاری و گردش پول داخلی حل خواهد شد. جوانان بیشتری به کار گرفته خواهند شد و از تخصص این افراد به نفع کشور استفاده خواهد شد  و با گردش پولی که اتفاق می افتد  جلوی اختلاف طبقاتی بیشتر گرفته خواهد شد و موضوع ریشه کنی فقر به یک فرهنگ تبدیل خواهد شد.
وقتی شرکتی ثبت شود به دنبال آن شرکت های دیگر هم ثبت خواهند شد و کار ها بصورت تخصصی تر و حرفه ای تر دنبال خواهد شد. اعتبار افراد بالاتر خواهد رفت و دولت مشکلات کمتری خواهد داشت. ثبت شرکت در موضوعات مورد نیاز جامعه در واقع بیشترین کمک را به دولت خواهد کرد تا با استفاده از تخصص های داخلی بتواند نیاز های داخلی را مرتفع نماید.

شرکت های ثبت شده در ایران اگر به قدرت و اعتبار مورد نیاز دست پیدا کنند دیگر نیازی به نگرانی در خصوص تحریم های خصمانه و اقدامات دشمنان برای ضربه زدن اقتصادی به ایران به شکل امروزی نخواهد بود.
خوشبختانه در قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت تعریف شده که برای ثبت هر یک از این شرکت ها نیازی به سرمایه سنگین و پول هنگفت نمی باشد . این شرکت ها عبارتند از:  البته باید به این مجموعه موسسات غیر تجاری را هم اضافه نمود که البته هدف از راه اندازی و ثبت موسسات غیر تجاری به دست اوردن سود و منفعت نمی باشد و اهداف  و رویکرد این موسسات ارائه خدمات مالی ، آموزشی و خیریه ای می باشد.
موسسه ثبت شرکت ویونا با تکیه بر تخصص و دانش وکلای کار ورزیده و حرفه ای خود خوشبختانه توانسته اند در این راه در کنار علاقمندان باشند و به داشتن شخصیت حقوقی با ثبت شرکت و موسسه غیر تجاری کمک نمایند .
متولی ثبت شرکت در ایران اداره ثبت شرکت ها در تهران و شعب ثبت شرکت در استان ها و شهر های کلان کشور می‌باشند. کافی است با دریافت مشاوره رایگان از وکلای ثبت شرکت ویونا بدون نگرانی موضوع و قالب شرکت خود را انتخاب کرده و وارد دنیای افراد حقوقی شوید و با ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی مطمئن باشید در صورتیکه به درستی موضوع مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید و از شرکا خوبی استفاده نمایید موفق شوید.