به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۳۰۷۸۴
واکنش‌ مردم به ادعای افراطیون مبنی بر حرام بودن رای‌های روحانی:

رأی ما سیاه و حرام است یا رأی تتلیتی‌ها؟!

گروه سیاسی: اظهارات چند فعال مذهبی و سیاسی اصولگرایان از جمله محمدعلی موحدی کرمانی (رییس جمنا) مبنی بر حلال بودن!! آرای رییسی که مفهوم غیرمستقیم آن حرام بودن!! 24 میلیون رای مردم به آقای روحانی می‌باشد واکنش‌های زیادی در پی داشته است.
رأی ما سیاه و حرام است یا رأی تتلیتی‌ها؟!
در همین زمینه سیدمحسن امامی فر - روزنامه نگار در متنی نوشت: طبق ادعای خبرگزاری فارس یکی از روحانیون محترم جناح راست از تخلفات انتخاباتی سخن گفته و در مقابل اظهار داشته ۱۶ میلیون رای رئیسی حلال بوده است. چند سوال از ایشان وارد است.
۱- مگر رای روحانی حرام بوده که تاکید بر حلال بودن رای رئیسی می شود؟
۲- اصلا سوال اساسی این است که ملاک تشخیص رای حلال از حرام چیست؟
۳- بر فرض برخی مسئولان رده چندم دولتی تخلفاتی کرده باشند که البته به قول دبیر محترم شورای نگهبان به سلامت انتخابات آسیب وارد نکرده و ایشان تضمین سلامت آن را داده اند،  آیا دروغ های بزرگ در رقابت های انتخاباتی در روستاها و شهرهای کوچک برای تحریک اعتقادات مذهبی مردم باعث حرام شدن رای نمی شود؟
دروغ بزرگی همچون مجوز آموزش همجنس بازی در مدارس!
۴- دیدار با خواننده ای غیر مجاز که تا پیش از آن، وی را مبتذل خوان و ... خطاب می کردند و در حالی که به طور کلی مخالف کنسرت و موسیقی های مجاز هستند، مصداق خدای نکرده ریاکاری نیست؟
۵- ریاکاری در رقابت های انتخاباتی منجر به حلال شدن رای می شود یا حرمت آن؟
۶- دادن وعده های اقتصادی که طبق اظهارات کارشناسان امر و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی غیر قابل تحقق هستند، مصداق عوام فریبی نیست؟
۷- عوام فریبی منجر به حلال شدن رای می شود؟

در همین حال کاربران یکی از خبرگزاری‌ها در ذیل خبر اظهارات موحدی کرمانی کامنت‌های زیادی را برای این خبرگزاری ارسال نمودند که تعدادی از آنها را در زیر می‌خوانید:
🔹«بعد از شکست شعارهای پوچشان مثل انتخابات مجلس که شعار لیست انگلیسی سر دادند این بار هم رای مردم بزرگ ایران را آرای سیاه و یا رای حرام می نامند. این جمعیت بعد از شکست های پشت سرهم در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها، اگر به این نتیجه نرسیده اند که اکثریت مردم ایران خواهان شعارها و اعتقادات تندگرایانه آنها نیستند، رفراندومی دقیقاً با مضمون آری یا نه به خط مشی خود برگزار کنند و از توهین و تهمت به مردم بزرگ ایران دست بردارند.»

🔹« ای بابا بسه دیگه، همش هم می گن ما نجیبانه باختیم. اصلا کسایی که به روحانی رأی دادن سیاه و تاریک، شماها فرشته ی رو زمین، خوبه؟»

🔹«16 میلیونی های ثابت که تا ده قرن دیگر هم حداکثر رای که بیاورید 16 میلیون است»

🔹«آرای سیاه آرای بغبغوی تتلو و رشوه یارانه و ناهار روز انتخابات در روستاهای خراسانه نه رای اکثریت قاطع مردم ایران»

🔹«واقعا برای من دردآور که اقایون اینقدر از کلمه فتنه استفاده میکنند یعنی مایی که عاشق ایران هستیم فتنه گریم واونا مصلح وپاک»

🔹«یعنی هر کی به شما رای بده بافهم و شعور بقیه نفهمند»

🔹«رای من به روحانی سیاه نبود، این دل و فکر شماست که سیاه است.»

🔹«تتل هم جزو اصولتون بود»

🔹«رای چند میلیونی تتلو سیاه است یا گل منگولی»

🔹«دقت کنید اصولگرایان مردم و مخالفین را چه چیزی صدا میزنند اول خس و خاشاک بودیم بعد آرای انگلیسی شدیم حالا آرای حرام و سیاه خوانده می شویم. به خاطر همین تکبر و خودخواهی شماست که قدرت را از دست دادید.»

🔹«1 تتلو 2 دروغ درباره 2030 3 تهمت و افترا 4 نبات و اتوبوس از بیت المال و ... 5 وعده پول 6 هر ایرانی حق رای داره و این حق قانونی و منطقی و عقلانی و حتی الهی هست. پس اینکه بگیم این رای سفیده یا سیاهه فقط معنیش اینه که ما موافق جمهوری یا قانون نیستیم و یا اینکه میخوایم جکومت برای مردم نباشه و برای افراد خاصی باشه»

🔹«چرا در برابر نظر و رای مردم تعظیم نمی کنید و سعی در اتهام زنی به دولت و سیاه و حرام نشان دادن آرا را دارید. امام فرمودند میزان رای ملت است.»

🔹«متاسفم هستم برای جمنا که بازنده های خوبی هم نیستند همانطور که بازیگران خوبی نبودند. با لطف و مرحمت برخی و موافقت ما بخشی از آرای اعتدال را بحساب نامزد شکست خورده منظور کردند تا چند هدف بلند مدت حاصل شود . توصیه من به جمنا این است که به فعالیت خود ادامه دهند زیرا جامعه چند صدایی پویاتر است اما اکیدا از تخریب و بداخلاقی و دروغگویی بپرهیزند و اعمال خود را به رقیب پیروز نسبت ندهند.نسبت واقعی آرای اعتدال و اصلاحات سی میلیون نفر و کل آرای رقیب شکست خورده نزدیک ده میلیون بوده است.»

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۱۵:۲۲
خیلی وقاحت می خواد. 58 به 37 درصد باخته‌اند هنوز طلبکار مردمن. بقول محبوب سابقتان دکتر احمدی نژاد آب را بریزید همونجایی که باید بریزید!! (353261)
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۱۷:۰۰
مسئله حلال و حرام رأی نیست. این آقایان دارند تلاش می کنند تا اصل رأی گیری را متوقف کنند و خودشان با بصیرت نداشته شان کشور را اداره (بخوان نابود) کنند. مسئله عمیق تر از این حرفهاست: مسئله تفاوت حکومت اسلامی است با حکومت جمهوری اسلامی. این آقایان که بارها از حضرت امام تودهنی خورده بودند بار دیگر حمله کرده اند تا جمهوریت نظام را پیش پای قدرت طلبی خود قربانی کنند. (353265)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۳:۱۸
تفاوت حکومت اسلامی است با جمهوری اسلامی. اما امام(ره) گفتند میزان رای ملت است. آقایون حلال و حرام کن این فرمایش حضرت امام را فراموش نکنند. اگر رای حلال و حرام دارد، پس قاطی هست و حماسه که اینهمه ازش دم میزنیم و بهش افتخار میکنیم میشه شبهه ناک. میزان رای ملت است و مشروع و حلال. دوستان دین را ابزار قرار ندن و باعث سرخودگی جوانان نشن. (353328)
ابوالفضل
United States
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۱۸:۳۷
من به روحانی رای دادم. اما این رفتارها و نگاه های تحقیر آمیز برخی روزنامه های روشنفکر و حامیان روحانی عزیز رو واقعا درک نمی کنم . مگر امیر مقصودلو عزیزْ ایرانی نیست !؟ مگر تتلو حق انتخاب نداره؟ مگر تتلو جوان ایرانی نیست که شرایط بد هنر ایران امثال تتلو و یاس رو به خواننده های زیر زمینی مبدل کرده! یادمان باشد که بی احترامی بی احترامی میاره! ما به روحانی رای دادیم که دیگه کسی رو به خاطر عقایدش سرزنش نکنن... (353275)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۲۲:۲۱
احسنت بر شما. حرف درستی زدین کاش همه کسای که شعار آزادی سر می دن واقعا بهش عمل کنن نه این جماعت که حرف از آزادی می زنن ولی خودشون و رسانه های حامیشون در برار مخالفانشون از هیتلر هم دیکتاتور تر هستند (353287)
محمود دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۸:۵۶
برادر من بحث تتلو نیست
بحث تناقض بین گفته تا عمل آقای رییسی و حامیانش است.
والا کسی با تتلو و امثال آنها کاری نداشته برعکس امثال آقای رییسی با اینها کار داشته اند طوری که حتی یک کنسرت مجاز نیز در مشهد چندین ساله بخاطر تنگ نظری هایآقایون اجرا نمی شه و کلا ولایت خراسان شده خودمختار و و اداره اش شده ملوک الطوایفی و ورای قانون و الا ای تتلو رو کی کارش داره. (353307)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۲
اصلا کسی با تتلو مشکل نداره بحث اینکه کسانی از تتلو سو استفاده کردند که نه تنها تتلو رو قبول نداشته بلکه اونو ضد دین وارزشهاهم می دونستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (353310)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۱
بحث در مورد شخص تتلو نیست درباره استفاده ابزاری دلواپسان از همه چیزه وقتی صحبت از تتلو میشه (353319)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۱۸:۵۸
چرا رای روستاییان 40 درصد نسبت به 92 کاهش داشته؟!؟!؟!؟!
شبهۀ تقلب در 88 و تخلف سازمانیافته در 96 حمله به جمهوریت نظام است (353277)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۲۰:۰۸
به این دوستان بگید در صورت نداشتن علم با شروط خاص امکان تقلید فقط در فروع است و اصول دین فقط تحقیقی است و فرد باید به ان برسد پس به رای مردم باید احترام گذاشت و حرام و حلال را قانون تعریف می کند . (353281)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۲۱:۰۹
آقای ابوالفضل ازشما تعجب می کنم آیاشماحرفهای موحدی کرمانی رانشنیدی؟......آیارای من وشما واین همه نمازخوان رای حرا م بود.آیا...؟وآیا...؟ (353285)
محمد رضائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۲۱:۱۳
من نظرم این است که انتخابات دوباره تکرار شود شک ندارم ملت یک رفراندوم تمام کننده رادرکشورعلیه جناح راست تمامیت خواه رغم خواهد زدوهمه جهان رامتعجب خواهد کرد. (353286)
۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۲۲:۴۵
مرجع تقلید حلال و حرام رو تایید میکنه نه هر کس (353289)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۰:۲۶
انشاا...اول اصولگرایان به باور قلبی پذیرش رای اکثریت و دموکراسی یا مردم سالاری دینی برسند و مخالفین خود را تخریب و توهین و تهمت و...نکنند و افراد تندرو را از خود دور کنند همچون اصلاح طلبان که معتدل شدند و موفق (353291)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۰:۲۷
مگه رای هم حلال و حرام و سفید و سیاه داره که برخی از بزرگان جمنا مطرح کردند ؟؟ مگه مردم دو دسته اند هرکی با جناح ماباشه خوب و با جناح دیگه بد؟؟ (353292)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۹:۳۷
اینکه اگر فردی به حسن بگویید حسن خوب است دلیل بر این است که علی خوب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینکه طرفداران یک کاندیدا بگویند رای ما حلال است دلیل بر این است که رای کاندیدای مخالفشان حرام است؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا همش دنبال بهانه برای دعوا می گردید؟ ی کم به فکر ایران باشیم خب (353369)
۱۳۹۶/۰۳/۰۷ ۱۸:۵۷
یارو سیخونک میزنه بعد میره دست به سینه میشینه میگه از الان به بعد دوست باشیم دیگه خب (353427)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۰۹:۴۳
اقا ولشون کنید. اینا از سال 84 خودشونو کشتند با اتوبوس و کیک و ساندیس و شال و نبات و امام زمان و امام رضا و .... کل رایشون 15-16 میلیون بوده و هست. جمعیت ایران 120 میلیون هم که بشه اینا حدود 15 میلیون رای میتونن جمع کنن! اگه انتخابات 88 رو هم بیطرف ها برگزار کرده بودند بازم همین 15 میلیون رو داشتند. ..... (353312)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۰:۲۲
کاش کمی هم به فکر آخرت بودند و با بی رحمانه ترین الفاظ مردمی را که عاشق کشور هستند خطاب نمی کردند
من به عنوان یک ایثارگر اینهاکه مردم را خس و خاشاک و حرام تلقی میکنند حلال نخواهم کرد (353315)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۱:۰۸
خلایق هر چه لایق (353317)
لاري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۴
اين اصولگراها از اين ميسوزن كه از مردم تو دهني خوردن . حالا بازم خوبه كه اين مرد فتوي داده راي طرفداران روحاني حرامه خوبه كه مثل اون .... كه طرفداران خاتمي محبوب قلبها رو لقب حرامزاده بهمون نداده بازم دس خوش به اين موحدي . اينا .....غير از عقايد خودشون عقايد ديگه اي برنمي تابند . (353320)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۱۱:۵۵
کاش مرحوم هاشمی از سر اجبار نام این ها را در لیست خبرگان قرار نمی داد تا اوت می شدند و می فهمیدند جایگاهشان کجاست. حتا قادر نیستند که به ضرب قدرت نفر سی ام لیست شوند! (353322)
۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ۲۳:۵۵
کی مجبورشون کرده بود؟ اینجا حرفای عجیب غریب زیاد زده میشه (353384)