به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۳۰۸۵۴
ضمن انتقاد بی سابقه از ترامپ

کلینتون: ترامپ استیضاح خواهد شد

گروه بين‌الملل: هیلاری کلینتون در انتقادی بی‌سابقه از دونالد ترامپ، این رقیب سابق انتخاباتی خود را با ریچارد نیکسون،‌ رئیس‌جمهوری رسوازده اسبق آمریکا مقایسه کرد و گفت که او به دلیل مانع‌تراشی در روند قضایی استیضاح خواهد شد.
کلینتون: ترامپ استیضاح خواهد شد
روزنامه ایندیپندنت نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی هنوز هم هدف انتقاد قرار می‌گیرد. کومی که تحقیقاتی را درباره احتمال ارتباط کمپین ترامپ با روس‌ها در دست داشت، به تازگی اخراج شده و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم از این مساله برای مقایسه آن با رسوایی ملی مشابهی بهره جست.

کلینتون در ولسلی کالج خطاب به دانشجویان گفت: ما از انتخابات ریاست جمهوری پیشین و از ریاست جمهوری مردی عصبانی هستیم که فردی را اخراج کرده که تحقیقاتی را علیه او در وزارت دادگستری به جریان انداخته بود. او به دلیل مانع‌تراشی در روند قضایی و اجرای عدالت نهایتا کارش به استیضاح کشیده می‌شود و رسوایی به بار می‌آید. هیلاری کلینتون در سخنانی که آشکارا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را با ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا مقایسه می‌کرد و به رسوایی واترگیت اشاره داشت، رهبر جمهوری‌خواه کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد.

این اولین باری نیست که دموکرات‌ها درباره احتمال استیضاح ترامپ سخن می‌گویند. گمانه‌زنی‌ درباره احتمال استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره به گوش می‌رسد. سناتور جان مک‌کین حتی گفته است، رسوایی دولت ترامپ به اندازه و حد واترگیت رسیده است. رسوایی واترگیتبه وقایعی اطلاق می‌شود که میان سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۵ در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد که منجر به استیضاح و سپس کناره‌گیری ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد. او ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها را شنود می‌کرد و پس از پیروزی نیکسون در انتخابات، این مساله فاش شد.

هیلاری کلینتون که در انتخابات نوامبر گذشته نامزد دموکرات‌ها بود، همچنین از سیاست‌ها و اظهارات ترامپ هم انتقاد کرد. او به دانشجویان گفت:‌ شما در زمانی فارغ‌التحصیل می‌شوید که حمله تمام عیاری به حقیقت و منطق شده است. حتی برخی چیزهایی را انکار می‌کنند که ما به چشم‌هایمان دیده‌ایم؛ مثل تعداد حاضران در مراسم تحلیف. آنها سپس از خودشان دفاع می‌کنند و حرف از "حقایق جایگزین" به میان می‌آورند.

کنایه هیلاری کلینتون به سخنانی است که مدت‌ها پیش شون اسپایسر،‌ سخنگوی کاخ سفید درباره تعداد حاضران مراسم تحلیف ترامپ بر زبان آورده بود. او تاکید داشت: «آقای ترامپ، بیشترین تعداد حاضران در مراسم تحلیف را داشته است.» کلیان کانوی،‌ مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا هم در دفاع از اسپایسر گفته بود، او از "حقایق جایگزین" استفاده کرده است. رقیب پیشین دونالد ترامپ همچنین از لایحه بودجه ترامپ هم که بودجه آموزش و خدمات درمانی و سایر موارد را به شدت کاهش می‌دهد، انتقاد کرد و آن را "فریبکاری" خواند.