به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۳۱۸۷۸

ناراحتي ترامپ از حضور کری در اسلو

گروه بين الملل: رسانه ها: روزنامه شرق نوشت:دوباره پشت يك ميز نشستن جان كري و محمدجواد ظريف كه مجمع اسلو فرصت آن را مهيا كرده بود، اصلا به مذاق ترامپ خوش نيامده‌ است. آن‌قدر كه در صفحه توييتر خود نوشت: «او هنوز برای ایران می‌جنگد». رئيس‌جمهور جديد ايالات متحده جان كري را در جبهه ايران و مقابل خود مي‌بيند.حضور جان کری در تجمع معترضان به پيروزي ترامپ در انتخابات اخير آمريكا از جمله مصاديقي است كه او را در‌اين‌‌باره مطمئن مي‌كند. او مي‌داند جان كري و اوباما هرچه در توان داشته‌اند، گذاشتند تا اين توافق حاصل شود. حتما فراموش نكرده كه كري در ٢٢ ماه مذاكره هسته‌اي ركورد بيشترين مسافرت وزير خارجه آمريكا را شكست و حتي با پاي شكسته نيز خود را به گفت‌وگو با هيئت ايراني رساند.
 
ازهمين‌رو است كه وقتي او را يك بار ديگر در كنار وزير امور خارجه كشورمان مي‌بيند نگران مي‌شود و گمان مي‌كند اتفاق بدي براي كشورش رقم خواهد خورد. او باور دارد كه وزير خارجه پيشين آمريكا در ملاقات با وزير خارجه ايران نقشه مقابله با سياست‌هاي او را مي‌كشد و بازنشر توييت «امري كرن» اين نگاه ترامپ را ثابت مي‌كند.همچنین به گزارش «ایلنا»، «امری کرن» وبلاگ‌نویس معروف سیاسی و مشاور سازمان غیرانتفاعی «اسرائیل پروجکت» در آمریکا، نوشته بود: «جان کری، وزیر خارجه اوباما، امروز برای نشستن کنار ظریف، وزیر خارجه ایران، به اروپا سفر کرده و علیه سیاست‌های ترامپ در قبال ایران اقدام می‌کند».

ترامپ علاوه بر بازنشر اين توييت، نوشت: «فکر می‌کنم او (جان کری) هنوز برای ایران می‌جنگد. آیا جعبه‌های پول نقد که قبلا به ایران داده بود کافی نبود؟». ترامپ معتقد است كري براي ايران مي‌جنگد و حتما اظهارات كري در مجمع اسلو اين ذهنيت او را تقويت كرده است.كري كه روز سه‌شنبه به نروژ رفته و در كنار وزراي خارجه ايران، نروژ، اندونزي و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا راه‌حل‌هاي تمركز بر ديپلماسي براي بهبود ميانجيگري و كاهش درگيري‌هاي مسلحانه را بررسي کرده بود، در بخشي از اين اجلاس اظهاراتي داشت كه به‌وضوح مؤيد شكاف فكري دولت پيشين و كنوني آمريكا بود. به گفته كري دولت اوباما گزينه بمباران ايران را كنار گذاشت و پاي ميز مذاكره آمد، در حالي كه ترامپ هنوز پرداخت پول‌هاي ايران را باج‌دادن تلقي مي‌كند.