به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۱۳۷۳۶۷

طلا تابستان را داغ به پایان رساند

گروه اقتصادی: بازار طلا در در ماه شهریور یکی از پرنوسان‌ترین ماه‌های خود را در حدود یکسال اخیر پشت سر گذاشت و انواع طلا افزایش قیمت‌هایی را تجربه کرد که طی سه سال قبلش بی سابقه بودند.
به گزارش ایسنا، بازار طلا در ماه گذشته با نوسانات نسبتا زیادی همراه بود و یکی از پر نوسان‌ترین مقاطع زمانی خود را دست کم در یک سال اخیر پشت سر گذاشت.هر گرم طلای ۱۸ عیار در نخستین روزهای شهریور ماه حدود ۱۱۹ هزار تومان قیمت داشت اما در روزهای بعد با روند صعودی به بیش از ۱۲۱ هزار تومان رسید.روند گرانی طلای ۱۸ عیار همچنان ادامه دار شد تا اینکه نرخ این نوع طلا در یازدهم شهریور به حدود ۱۲۷ هزار تومان رسید و تا نیمه ماه روی همین مبلغ باقی ماند.در روزهای بعد طلای ۱۸ عیار روند نزولی به خود گرفت و در بیست و پنجمین روز از شهریور ماه به گرمی ۱۲۳ هزار تومان رسید. تا پایان ماه حرکت کاهشی این نوع طلا ادامه دار شد و در آخرین روز از ماه مجددا مانند ابتدای ماه به حدود ۱۱۹ هزار تومان بازگشت.

بررسی قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در شهریور ماه نشان می‌دهد که این نوع طلا بیش از ۸۰۰۰ تومان در این بازه زمانی نوسان قیمت را پشت سرگذاشته است.هر مثقال طلا نیز در ماه پایانی تابستان مانند طلای ۱۸ عیار با نوسان قیمت همراه بود. این نوع طلا در کمترین مقدار خود در اوایل ماه ۵۱۶ هزار تومان عرضه شد و در میانه‌های ماه به ۵۴۹ هزار تومان رسید که بیشترین نرخ هر مثقال طلا در شهریور ماه بود تا در مجموع ۳۳ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده باشد.همچنین هر اونس طلا در شهریور ماه امسال در کمترین نرخ خود ۱۲۸۶ دلار و در بیشترین نرخ خود ۱۳۴۸ دلار در بازار جهانی داد و ستد شد تا یکی از ماه‌های پرنوسان خود را پشت سرگذاشته باشد و در مجموع ۶۲ دلار نوسان قیمت را تجربه کرد.
برچسب ها: طلا قیمت تابستان