به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۱۳۸۰۵۹
باورنکردنی در جام جهانی نوجوانان؛ ایران 4 - آلمان 0

برد تاریخی تیم ملی نوجوانان ایران

گروه ورزشی: نوجوانان ایرانی در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان در هندوستان با ارائه نمایشی بی نقص موفق شدند با چهار گل دلفی، صیادمنش و نامداری حریف پرآوازه‌شان را با شکستی پر گل از پیش رو بردارند.
برد تاریخی تیم ملی نوجوانان ایران
به گزارش "ورزش سه"، نوجوانان ایرانی در شرایطی به دیدار برابر آلمان رسیده بودند که با کسب پیروزی در اولین دیدار برابر گینه انگیزه ای مضاعف برابر ژرمن ها داشتند. آنها بازی را با گل شروع کردند و در دقیقه 5 یونس دلفی که نمایشی تحسین برانگیز در این دیدار داشت، موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. در ادامه و در شرایطی که تیم ملی نمایشی فراتر از انتظارات نشان می داد، باز هم دلفی بود که روی ارسال صیادمنش موفق شد گل دوم بازی را در دقایق پایانی نیمه اول (42) به ثمر برساند. شاگردان چمنیان نیمه دوم را هم با گل شروع کردند و اینبار الله یار صیادمنش در دقیقه 47 موفق به ثبت گل سوم روی ارسال زیبای دلفی شد. نیمه دوم در ادامه و با تعویض هایی که مربیان دو تیم انجام دادند، آرام تر از نیمه اول دنبال شد؛ ولی جوانان ایرانی که موقعیت های پرشماری در این مسابقه ایجاد کردند، با ضربه وحید نامداری بازیکن تعویضی چمنیان به گل چهارم رسیدند تا بردی بی دردسر را مقابل تیمی نامدار جشن بگیرند و به مرحله حذفی مسابقات جام جهانی زیر 17 سال صعود کنند.
 
داور: ژایر ماروفه؛ استادیوم: جواهر لعل نهرو
ترکیب ایران:
علی غلام زاده، امیر حسین اسماعیل زاده، طاها شریعتی، احمد جلالی، علی ستاوی، محمد غبیشاوی، محمد شریفی( 84 مجید نصیری)، محمد قادری، یونس دلفی (66 وحید نامداری)، امیرحسین حسین زاده (55 سعید کریمی ) و الهیار صیادمنش
سرمربی: عباس چمنیان
 
ترکیب نوجوانان آلمان:  پلاگمن، نیتزل، مای، بولر، بکر، کیتل، اوکو، یِبواه، ستین، ماجتسشاک و آرپ سرمربی: کریستین ووئک
 

 
شرح گل‌ها:
1-0 (ایران): یونس دلفی مهاجم نوجوانان ایران موفق شد پس از چند رفت و برگشت در همان دقایق ابتدایی گل اول بازی را از میان پاهای دروازه بان آلمان وارد دروازه این تیم کند. در صحنه گل ارسال توپ از سمت چپ خط دفاعی آلمان موقعیت شوتزنی را برای مهاجمان ایران فراهم کرد و در برگشت یونس دلفی با شوتی زمینی موفق به ثبت اولین گل بازی شد.
2-0 (ایران): در دقیقه 42 یک ضربه ایستگاهی از جناح راست خط دفاعی آلمان نصیب ایران شد. الله یار صیادمنش پشت این ضربه ایستاد و با ارسالی بی نقص زمینه گل دوم ایران و دبل یونس دلفی را فراهم کرد. دلفی در دهانه دروازه با سر به توپ سائید و گل دوم ایران روی تابلو ثبت شد.
3-0 (ایران): نوجوانان ایرانی مانند نیمه اول با توپ پر وارد زمین مسابقه شدند و خیلی زود در دقیقه 47 موفق شدند روی ارسال یونس دلفی از سمت چپ خط دفاعی آلمان  که دو گل اول بازی را به ثمر رسانده بود و ضربه ی سر زیبای الله یار صیادمنش به گل سوم برسند.
4-0 (ایران): در دقیقه 74 هجوم بازیکنان ایرانی، وحید نامداری بازیکن تازه وارد ایران را در موقعیت تک به تک با گلر آلمانی ها قرار داد و این بازیکن هم با دقت و ضربه ای بغل پا موفق به ثبت گل چهارم شد.
 
شرح بازی
نوجوانان ایرانی همانطور که انتظار می رفت به واسطه پیروزی روحیه بخش مقابل گینه با انگیزه زیادی بازی برابر آلمان را آغاز کردند و در دقیقه 5 هم موفق به گلزنی شدند. در ادامه شاید بسیاری از فوتبالدوستان اتفاقاتی را در زمین مسابقه مشاهده کردند که فکرش را نمی کردند.
 
نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که صیادمنش در همان ابتدا موفق شد گل سوم بازی و گل دوم خودش در این بازی ها را به ثمر برساند. در مجموع و با توجه به برتری کاملی که ایران بر حریف سرشناس خود داشت، نیمه دوم آرام تر از نیمه اول دنبال شد، اما باز هم این شاگردان چمنیان بودند که نمایش بهتری داشتند و در ادامه هم با تعویض های خوبی که سرمربی نوجوانان ایران انجام داد، نبض بازی در اختیار ایران حفظ شد. نامداری که به عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان شده بود، در دقیقه 78 گل چهارم بازی را به ثمر رساند. دقایق پایانی بازی نیز در شرایطی دنبال شد که جوانان ایرانی با دستور چمنیان سعی در حفظ بازی و نتیجه به دست آمده داشتند و در نهایت هم موفق به انجام این مهم شدند و با نتیجه ای تاریخی زمین مسابقه را ترک کردند.
 

 
دقایق حساس:
 
دقیقه 8: صیادمنش مهاجم تیم نوجوانان با نفوذ به عمق خط دفاعی می توانست گل دوم بازی را به ثمر برساند، ولی ضربه او آرام زده شد.
دقیقه 15: ضربه ایستگاهی توسط دلفی مهاجم ایران به صورت مستقیم به سمت دروازه زده شد، ولی واکنش پلاگمن گلر تیم نوجوانان آلمان مانع از وارد شدن توپ به دروازه شد و ضربه این بازیکن با کمک دیرک دروازه به بازی برگشت. در برگشت بازیکنان دو تیم برای زدن ضربه سر به هوا پریدند که درگیری های ایجاد شده باعث مصدومیت دو بازیکن آلمان شد و برای دقایقی بازی متوقف بود.
دقیقه 20: جوانان ایرانی در موقعیتی مناسب و با تیزهوشی می توانستند گل دوم را به ثمر برسانند، اما گلر تیم آلمان مانع شد تا یکی دیگر از حملات پر دامنه نوجوانان ایرانی در این دقایق بی ثمر باشد.
دقیقه 25: شوت ستین از راه دور زده شد و علی غلام زاده آن را در اختیار گرفت.
دقیقه 27: شوت محکم صیادمنش بار دیگر دروازه بان آلمان را به خطر انداخت تا همچنان یک گل اختلاف دو تیم حداقل روی اسکوربورد باشد.
دقیقه 29: اشتباه مدافع ایران فرصت مناسبی در اختیار ستین هافبک شوتزن آلمانی ها قرار داد و در شرایطی که غلام زاده هنوز به دروازه بازنگشته بود، ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دیرک عمودی به اوت رفت.
دقیقه 32: شوت پای چپ محمد قادری مهاجم تیم نوجوانان ایران به شکلی بسیار خطرناک به صورت زمینی از کنار دروازه راهی بیرون شد.
دقیقه 37: پاس کات بک بازیکنان ایران به امیرحسین حسین زاده رسید، ولی ضربه خطرناک این بازیکن را گلر آلمانی ها در اختیار گرفت.
دقیقه 41: با غفلت سه مدافع آلمانی و تیزهوشی حسین زاده این بازیکن در موقعیت ارسال پاس به محوطه جریمه قرار گرفت، ولی مدافعین آلمانی توپ را به کرنر فرستادند.
دقیقه 44: بلافاصله پس از گل دوم ایران آلمان ها روی کرنر می توانستند اختلاف را کاهش دهند، ولی بی دقتی مهاجم آلمان در دهانه دروازه یک موقعیت مسلم گل را از این تیم گرفت.
دقیقه 1+45: امیر حسین حسین زاده در موقعیتی تک به تک و روی پاس عالی یونس دلفی می توانست گل سوم ایران را به ثمر برساند، ولی بی دقتی این بازیکن باعث شد تا ضربه ی او به صورت زمینی از سمت راست دروازه راهی اوت شود.
دقیقه 48: امیر حسین حسین زاده می توانست بلافاصله گل چهارم را برای ایران به ثمر برساند، ولی در شرایطی که چند گزینه پاس هم داشت، تصمیم گرفت خودش ضربه بزند و توپ او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 59: صیادمنش با نفوذ از سمت راست خط دفاعی آلمان می توانست گل چهارم بازی را به ثمر برساند، ولی ضربه او اینبار بالاتر از چارچوب دروازه بود و خطرناک راهی اوت شد.
دقیقه 77: ضربه بازیکن تازه وارد آلمان با واکنش غلام زاده راه به جایی نبرد تا گلر ایران نیز که امروز نمایش خوبی داشته، روی شوت آلمانی ها خودنمایی کند.
دقیقه 82: ضربه نامداری از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 2+90: ضربه ایستگاهی ستین که در طول بازی هم شوت زن نشان داده بود با واکنش غلام زاده به کرنر فرستاده شد.
 
حواشی:
 
* اشتباه مدافعین آلمان می توانست یک پنالتی را به مهاجمان ایرانی و تیم نوجوانان تقدیم کند، ولی داور مسابقه کرنر اعلام کرد و از این صحنه که مدافع آلمان توپ را از دست داد به راحتی گذر کرد.
* زمین خوردن کمک داور اول در شرایطی که در حال دویدن برای تشخیص کرنر شدن توپ بود، صحنه ای جالب را در کنار خط کرنر سمت چپ خط دفاعی آلمان ایجاد کرد.
* آلمانی ها تا دقیقه 78 بازی سه ضربه به دروازه داشته اند و بازیکنان ایران 12 ضربه.
* داور 5 دقیقه وقت تلف شده برای این مسابقه در نظر گرفته است.
* مصدومیت غلام زاده که برای در اختیار گرفتن توپ از دروازه بیرون آمده بود، باعث ایجاد وقفه چند دقیقه ای در بازی شده است.