به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۳۸۰۸۷
صعود مستقیم سلسائوی اروپا به جام جهانی

جام جهانی روسيه، رونالدو هم هست!

گروه ورزشي: تیم ملی پرتغال با پیروزی 2-0 مقابل سوئیس، به طور مستقیم جواز حضور در رقابت های جام جهانی 2018 را به دست آورد.
شاگردان فرناندو سانتوس که برای صعود مستقیم به جام جهانی به کسب پیروزی مقابل رقیب اصلی شان نیاز داشتند، در دیدار ديشب نمایش خوبی ارائه دادند و با کسب سه امتیاز، مسافر روسیه شدند. 
 پرتغالی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقایق ابتدایی بر توپ و میدان مسلط بودند؛ اما نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه سوئیس ایجاد کنند. در دقیقه 13، سوئیس می توانست روی فرار رودریگز و پاس او برای جمایلی به گل برسد؛ اما این بازیکن نتوانست از این فرصت خوب استفاده کند.
 
 
 برتری پرتغالی ها ادامه داشت؛ اما دفاع فشرده سوئیسی ها اجازه کار به آنها نمی داد. در دقیقه 32 تیم میزبان اولین موقعیت جدی اش را روی دروازه سوئیس ایجاد کرد؛ اما یان سومر با یک واکنش خوب ضربه آندره سیلوا را به بیرون فرستاد. بعد از این موقعیت، پرتغال فشار حملاتش را بیشتر کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه 41، این تیم به گل رسید. روی ارسال الیسئو از سمت چپ بود که سومر و ژورو روی دفاع توپ اشتباه کردند و توپ بعد از برخورد به پای مدافع سوئیس وارد دروازه شد. در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و پرتغال با برتری 1-0 به رختکن رفت.
 
 نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد؛ اما در دقیقه 57 بود که پرتغال روی اولین موقعیت جدی اش در نیمه دوم به گل رسید. روی یک حرکت هماهنگ تیمی از بازیکنان پرتغال، توپ با پاس برناردو سیلوا در دهانه دروازه به آندره سیلوا رسید و او هم با یک ضربه ساده، کار را تمام کرد.
 
 
در نهایت تلاش دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی در دقایق پایانی ثمری نداشت و پرتغال با نتیجه 2-0 به پیروزی رسید و راهی جام جهانی شد.