به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۳۸۲۴
معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا:

امیدواری به بهبود روابط ایران و آمریکا

گروه سياسي: جوزف نای معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا و نظریه‌پرداز قدرت نرم اظهار امیدواری کرد با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران روابط ایران و آمریکا نسبت به گذشته بهبود یابد.
امیدواری به بهبود روابط ایران و آمریکا
به گزارش مهر، جوزف نای، مبدع نظریه قدرت نرم و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و محقق برجسته روابط بین‌الملل است. نای پیش از این ریاست مدرسه حکومت جان اف. کندی دانشگاه هاروارد را نیز به عهده داشته است. ریاست شورای اطلاعات ملی، دستیار وزیر دفاع و دستیار معاون وزیر خارجه برخی از مناصب دولتی است که پیش از این نای بر عهده داشته است. نای علاوه بر همکاری با روزنامه نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال‌استریت ژورنال، چندین کتاب از جمله "پارادوکس قدرت امریکا" و "قدرت نرم: ابزارهای موفقیت در سیاست‌های جهانی" را نگاشته است. نای برای اولین بار اصطلاح "قدرت نرم" را در اواخر دهه ۱۹۸۰ به کار برد. او به همراه رابرت کوهن نظریه نئولیبرالیسم را بنیان نهاد.

پروفسور جوزف نای در خصوص برخی گمانه‌های کارشناسان مبنی بر بهبود روابط ایران و ایالات متحده آمریکا پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواری به بهبود روابط میان دو کشور وجود دارد. این امیدورای وجود دارد روابط نسبت به گذشته بهبود یابد. وی تأکید کرد: همچنین گفتگوی مستقیم میان دو کشور در خصوص مساله هسته‌ای ایران و سایر مسایل محتمل است و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۷
بهار جان چرا نظرخاهی درمورد مصاحبه عسگراولادی غیرفعاله آقایان خودشون باید توبه کنند. . . . (92853)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۷
دقيقا نياز به توبه ما نيست ما کاري نکرديم (92893)
محمد
United States
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۵:۵۶
این آقا به جای اینکه نقش میانجی داشته باشه و بخواد شعله کینه رو کم کنه داره خودش آتیش بیار معرکه میشه. خجالتم خوب چیزیه. (92929)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۴۷
[حضرت استاد این فرمایش را که میفرمایند با سردار قلم هماهنگ فرموده اند یا نه ؟اگر رضایت سردار قلم را کسب نکنند ممکن است برایتان گران تمام شودها.خلاصه من فکر نمکنم که سردار قلم به این چیزها راضی شوند که با یک توبه خشک و خالی همه چیز تمام شود. (92989)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۵۲
ما جوان های ایرانی خواستار برقراری با امریکا هستیم و امیدواریم با درایت اقای روحانی این اتفاق بیفته (92857)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۱۲
مسئله اینه که خواست شما جوانان ایرانی که خواستار رابطه هستید+خواست جوانانی که خواستار رابطه نیستند+ خواست پیر مردای ایرانی که خواستار رابطه هستند+ ..... همش رو هم میشه 50 درصد کار! (92973)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۵۸
والا ما چند وقت پيش اومديم گفتيم رابطه با آمريكا خوبه ! همه اومدن كوبيدن ما رو ... گفتيم مرگ بر آمريكا نگين اينقدر ! همه اومدن كوبيدن ما رو !!!

حالا رابطه با آمريكا خوب شد ؟؟؟

بازم خدايا شكرت !

راستي بهار جان
اينقدر دير نظرات رو منتشر ميكني كه آدم پشيمون ميشه از نظر دادن !
كمك ميخواي بيام ؟؟؟ (92992)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۴۲
اگر اونا نخوان تکلیف چیه؟ (93006)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۰۷
خدا کنه (92869)
میثم
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۱۷
کلا بعضی خبرها که لازمه یه جواب دندانشکن بدیم قسمت ارسال نظر نیست (92876)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۱۷
بعضی ها هم که باز هستند و ما قبل از اتمام وقت موفق به ارسال جواب دندان شکن میشیم جواب دندان شکنمون به قول بهرام خان شفیع (مجری ورزش مردم که انشا ا... خدا شفاشون بده) بلوکه میشه! (92976)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۲۴
چرا مسئولین این کشور های غربی بعد از باز نشستگی به دنبال ارتباط با ایرانند و زمانی که سر کار هستند با ایران دشمنند؟ اونا دیگه کاره ای نیستند گول حرفهاشونو نخورید بایستی کسانی از راتباط حرف بزنند که در راس قدرتند (92878)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۵:۰۳
کاری که سرانجام نداره باید تمومش کرد . بالاخره تا کی میشه با آمریکا رابطه عادی نداشت ؟
عمر ما که با این قلدری ها و لجبازی ها به هدر رفت . همیشه جوش پول و قرض و چک و ....
خدایا یا آمریکا را از سر ما وا کن یا ما را از سر آمریکا ! (92906)
ن
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۶:۲۵
ما تا زمانی که باشیم امریکا و مردم ایران پشت گوش دیده باشن تا با امریکا مذاکره کنیم.ما میخواهیم از گرسنگی بمیریم اما با امریکا مزاکره نکنیم. (92944)