به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۳۹۱۶۴

نیچروان جانشین مسعود بارزانی؟

گروه بین الملل: خبرگزاری عراقی (واع) به نقل از یک منبع سیاسی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، به احتمال زیاد نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و برادرزاده مسعود بارزانی بعد از عمویش قدرت را در اقلیم برعهده بگیرد.
نیچروان جانشین مسعود بارزانی؟
این منبع افزود: تنها بازنده این اتفاقات مسرور پسر مسعود بارزانی و مشاور شورای امنیت کردستان عراق است.  وی گفت: مسعود بارزانی هشت ماه باقی‌مانده دوره ریاستش را تمدید نکرد و کناره‌گیری کرد. کمیته حقوقی پارلمان کردستان نیز انتقال اختیارات او را به سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه قرائت کرد. در این راستا یک منبع سیاسی قبلا گفته بود، مسعود بارزانی به این شرط با استعفا موافقت کرد که نیچروان بارزانی در راس اقلیم قرار بگیرد. بارزانی همچنین خواستار لغو پستش از سوی پارلمان شد.

بارزانی در پیامش به پارلمان گفت، بعد از اول نوامبر دیگر در این پست نخواهد بود و ادامه حضور در این پست را نمی‌پذیرد و جایز نیست قانون ریاست اقلیم تعدیل شده یا عمر ریاست اقلیم تمدید شود. او از پارلمان خواست تا جلسه‌ای را برای پر کردن خلأ در وظایف ریاست اقلیم برگزار کند. بارزانی گفته است در کنار ملت کردستان به عنوان یک پیشمرگ به مبارزه ادامه می‌دهد. او در عین حال تاکید کرده بود که هدف از برگزاری همه‌پرسی حل مسالمت آمیز مشکلات با بغداد بود. همچنین در پی تصمیم بارزانی برای کناره‌گیری از قدرت، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که نیچروان بارزانی تمایل خود را برای مذاکره با بغداد برای حل بحران اعلام کرده است.