به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۸:۵۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۱۳۹۹۶
دولت اصلاحات پاک‌ترين دولت بود

مجلس خود را با راي و خواسته مردم همراه کند

گروه سياسي: يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: عده‌اي که در اين هشت سال زشتي‌ها و نقص‌ها را نديدند و همواره به تعريف از شرايط پرداختند هم اکنون به مطالبات دامن مي‌زنند.
مجلس خود را با راي و خواسته مردم همراه کند
سيدمحمود ميرلوحي با اشاره به چينش کابينه دولت يازدهم اعلام کرد: خوشبختانه امروز شاهد اين هستيم که همه از نتيجه انتخابات راضي هستند حتي کساني که در انتخابات به روحاني راي ندادند امروز مي‌گويند‌اي کاش راي داده بوديم. آنچه جامعه شاهد آن بود اين بود که بزرگان کشور به ويژه خاتمي، هاشمي، ناطق و سيد حسن خميني در کنار روحاني قرار گرفتند و کمک کردند تا مقدمات خروج کشور از مشكلاتي که طي اين هشت سال دچارش بود فراهم شود.

معاون وزير كشور دولت اصلاحات افزود: هم اکنون روحاني براي تصميم گيري در مورد کابينه کارگروه‌هايي را تشکيل داده است و هنوز بسياري از مطالبي که در خصوص کابينه مطرح مي‌شود در حد گمانه زني است اما قطعا تا هفته آينده همه از نتايج بررسي‌ها مطلع مي‌شوند اما اين سئوال مطرح است که چرا عده‌اي از هم اکنون براي دولت خط و نشان مي‌کشند. وي با اشاره به اينکه در انتخابات عده‌اي به کانديداهاي ديگر اظهار تمايل کرده بودند گفت: مجلس اصول گرا نيز بايد خود را با راي و خواسته مردم همراه کند. امروز ديگر ذائقه مردم روشن شده است اگرچه عده‌اي مطلوبشان اين انتخاب نبود اما امروز بايد اين عده بدانند كه در اقليت هستند و بايد خود را با خواسته‌هاي اکثريت هماهنگ کنند.

وي ادامه داد: بايد کابينه‌اي روي کار بيايد که به جاي آزمون و خطا و تصميم گيري در پشت تريبون فضا را عقلاني و کار‌شناسي کند. گره‌هاي اقتصادي بايد در کشور حل شود و براي حل اين‌ها بايد از چهره‌هايي که در حوزه خود داراي تجربه هستند و تيم کاري آن‌ها شناخته شده و مشخص است، استفاده شود. اميدواريم با به کار گيري تيم‌هاي قوي درهر وزارتخانه مشکلات با سرعت حل شود. ميرلوحي همچنين خاطرنشان کرد:‌‌ همان گونه که آقاي خاتمي گفتند عده‌اي که در اين هشت سال زشتي‌ها و نقص‌ها را نديدند و همواره به تعريف از شرايط پرداختند هم اکنون به مطالبات دامن مي‌زنند. براي حل و فصل اين مطالبات بايد تيم‌هايي روي کار بيايد که امتحان خود را پس داده‌اند تا جريان عقلاني در کشور ساماندهي شود. ما امروز مشاهده مي‌کنيم اگرچه به شکل رسمي هنوز دولت عوض نشده است اما با افزايش اميد مردم برخي روند‌ها از جمله افزايش پول ملي مثبت بوده است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همچنين در خصوص راه‌اندازي تشکيلاتي تحت عنوان دفتر رئيس‌جمهور قبلي در نهاد رئيس‌جمهوري خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز يک بام و دوهوا در کشور بي‌داد مي‌کند. به خاتمي و دولت او کم لطفي‌هاي بسياري شد اگر بخواهيم با معيار سخن بگوييم دولت اصلاحات پاک‌ترين دولت بود امروز هم مردم با رفتار خود نسبت به اصلاح‌طلبان و سيد محمد خاتمي همين را نشان مي‌دهند. وي افزود: ما شاهد بوديم که با روي کار آمدن دولت نهم چه بي‌احترامي‌هايي به مديران قبلي شد و پرونده‌هايي براي ان‌ها درست شد خود من شخصا ۱۳ ماه دويدم تا بتوانم ثابت کنم کارمند جمهوري اسلامي ايران بوده‌ام اما امروز اقايان اعلام مي‌کنند که ۲۵ نفر بايد در قالب دفتر رئيس‌جمهور سابق در نهاد رياست‌جمهوري حضور داشته باشند. به نظر من دولت احمدي‌نژاد دولتي خود معيار است و بايد با خودش سنجيده شود چرا که قرينه‌اي ندارد.

۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۱۴
شکی نداریم : پاک ترین و کارامد ترین دولت تا امروز دولت اصلاحات به رهبری سید محمد بزرگ بوده است (95481)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۳۶
قدر خاتمی را ندانستند، لااقل بی حرمتی نکنند به این محبوبترین چهره ملی ایران و رهبر اصلاحات (95524)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۵۹
پرونده ها رو شخم زدن تا بلکه آتویی، فسادی، اختلاسی، چیزی علیه دولت و مدیران اصلاحات پیدا کنن. اما هیچ نیافتند. که اگر یافته بودند تاکنون به دارشان آویخته بودند! (95548)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۱:۵۹
در کل 8 سال یک ملاقات پیدا کردند که البته به زعم خودشان مشکل داشت!!! (95606)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۲۱
اگر اصلاح طلب هم نباشیم بین سه دولت اخیر دولت اصلاحات هم پاک بوده و هم عملکرد مناسبی در اکثر شاخص ها داشته است.

رشد اقتصادی 7.8 درصدی یادش بخیر.. (95494)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۱۰
دوست عزیز دوران خاتمی بزرگ دیگه برنمیگرده (95647)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۱۹:۳۱
من با اصلاح طلبام-ولی این چهره های اصلاح طلب توی این به خصوص4 سال کجا بودن که حتی کوچکترین حمایتی از رهبران اصلاحات و مردم نکردن (95517)
داود
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۰:۰۱
نمیدونی؟
اخه اصلاح طلبها رو برابر با اسرائیل و کفر و ضد اسلام و اخلاق و ...گذاشتن
اصلا جایی برای اظهار نظر اصلاح طلبها بود ؟ مطبوعات و رسانه های دولتی و ملی .. . . هم که سنگ تمووم گذاشتن. (95673)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۷:۱۷
وا مشخصه ديگه ، دستگير شده بودند و در زندان بودند. با اون وضع هم مياوردنشون تو دادگاه كه تحقيرشون كنند ، . . . . (95720)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۱۵
اگر در احراز صلاحیت کاندیداهای نمایندگان مجلس سختگیرانه عمل نمیشدواشخاصی که تفکرات اکثریت ملت را نمایندگی میکنند نیز میتوانستند درانتخابات مجلس شرکت کنندتا اکثریت ملت بتوانند به ایشان رای بدهندوبه مجلس راه یابند درحال حاضرشاهد صف آرایی مجلس درمقابل وزرای احتمالی پیشنهادی دکترروحانی که آرای قاطبه مردم اعم از روستایی وشهری رو یدک میکشد نبودیم. (95563)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۱۵
دولت اصلاحات حداقل درزمینه ی اقتصادکارنامه قابل قبولی داشته ازجمله کنترل تورم وحفظ ارزش پول ملی وروابط بین المللی قابل قبول.ووقتی دولت را تحویل دولت بعدی دادمثل امروز خزانه اش خالی نبود .درصورتیکه دولت کنونی پردرامدترین دولت بودوپولی که از فروش نفت حاصل کرده ازهمه ی دولتهای گذشته بیشتر بوده ولی اکنون که باید تحویل دهدبدهکارترین دولت است.و این همه مشکلات اقتصادی وسیاسی وخارجی به وجود اورده است.خدارحم کند به دولت اقای روحانی که چگونه می خواهد به ان سرسامان دهد.اگر مجلس ومسوولین نخواهند بااین دولت همکاری کننداز طرف ملت بخشودنی نیستند. (95564)
مقداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۲۱
خاتمی عزیز بزرگمرد
سیایست
خردورزی
فرهنگ
اندیشه
ایمان
معرفت مردهمه خوبیها. (95573)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۴:۰۱
بزن لایکوووووووووووووووو:) (95707)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۰:۵۸
به همین خیال باشید!!!!!!!!!!!مجلس خودشو با خواست مردم همراه کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟عزیز من اینجا ایرانه مردم کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟این چی چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟من کیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلاچی میگی بابا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (95587)
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۲:۰۴
خاتمی محبوب دلهاست (95608)
رامندی
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۰۸
مجلس اگه به فکر مردم باشه باید به انتخاب مردم و به فکر مردم احترام بزاره (95645)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۲۸
ندیدید چقدر خط و نشان کشیدند و شرایط گذاشتند تا از هم پالکی های خودشان به کابینه راه پیدا کند. تا حالا این قدر شرط برای یک وزیر گذاشته بودند؟ (95654)
ی
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۵۴
ادب خاتمی برای هر کسی می تواند الگویخوبی باشد اتفاقات 88 حاصل بی ادبی بود (95669)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۲ ۲۳:۵۸
امیدواریم با تدبیر و عقلانیت، مردم تا اخر کار از عملکرد این دولت راضی باشند... (95671)
حقوقدانان
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۰:۳۲
نمایندگانی که ما به اجبار به شما رای دادیم سعی کنید با ما و آخرین انتخابمان هماهنگ شوید...
روحانی آخرین ورژن مردم است . مردم حداد را نخواستند . روحانی معتدل و اصلاح طلب را خواستند.
بیایید بخاطر رضای خدا به حرمت خون شهیدان و امام راحل فقط یکبار در کنار مردم بایستید و از روحانی حمایت کنیدو به آزادی اندیشه و بیان احترام بگذارید...
بخدا مردم خسته شده اند . خون مردم در شیشه جمع شده است...
به ملت رحم کنید. خود را در صحرای محشر تداعی کنید.
کارد به استخوانمان رسیده است.
بیکاری تورم عدم احترام به جامعه جهانی درد بلای کشورمان شده است...
درود بر هاشمی روحانی خاتمی
نمایندگان کاش شما هم حقوقدان بودید و طرفدار حق بودید.
اکثر کشورهای پیشرفته دارای مجالسی هستند که اکثریت 90 % آن حقوقدانان هستند و فقط به انسانیت فکر می کنند و نه تبعیض (95676)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۳:۴۱
آن دسته ازنمایندگان مجلس که درطیف اصولگرا انتخاب شده اند و رأی ونظرشان همسو با دولت جدید نیست باید درنظر داشته باشند که درحال حاضر و براساس آخرین انتخابات مردم اکثر حوزه های انتخاباتی ازتفکر و عمل اعتدال گرایانه استقبال کرده اند لذا باید خودشان را با مردم وفق داده ودر رای اعتماد به وزرا با دولت جدید همکاری کنند/ (95704)
دکترعباس حاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۰۶:۱۶
این مجلس فاقدکیفیت لازم برای همراهی بااعتدال است،نیروهای تحول خواه وتغییرطلب برای انتخابات سال94مجلس برنامه ریزی کنند.پیش بینی می شود80%نمایندگان فعلی درانتخابات آتی رای نیاورندومجلس دهم درتسخیر نیروهای اصولگرای تحول خواه ومستقلین خردورزباشد. (95717)