به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۴۱۳۶۷

جهان فوتبال در سال ۲۰۱۷ در پنج جمله!

گروه ورزشی: پنج جمله در جهان فوتبال در سال ۲۰۱۷ سر و صدای زیادی بر پا کرد و حواشی را به وجود آورد.
به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، کمتر از دو روز دیگر سال ۲۰۱۷ به پایان می رسد. در این سال اتفاقات مهمی رخ داد که برخی از آنها با اظهار نظرهای جالبی همراه شد. با این حال جهان فوتبال را در سال ۲۰۱۷ در پنج جمله می‌توان خلاصه کرد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
" او می ماند" (جرارد پیکه)
این دو کلمه نه تنها خلاصه فصل نقل و انتقالات تابستانی است بلکه جهان فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار دارد. کمتر اتفاق می‌افتد یک توئیت چنین سر و صدایی ایجاد کند. جرارد پیکه در ۲۳ جولای به همراه عکسی از خود و نیمار منتشر کرد و با جمله "او می‌ماند" اعلام کرد مهاجم برزیلی از بارسلونا جدا نخواهد شد.
یازده روز بعد باشگاه پاری‌سن‌ژرمن این ادعا را رد و با نیمار قراردی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو امضا کرد. پیش از این هرگز باشگاهی برای یک بازیکن چنین هزینه‌ای نکرده بود. مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن همه چیز را تغییر داد و قوانین فوتبال را در این زمینه عوض کرد.
پس از این اتفاق بارها افراد مشهور در جهان از توئیت پیکه بهره بردند و او را مسخره کردند.
"فوتبال باید یک جام جهانی به مسی بدهد" (خورخه سامپائولی)
آرژانتین تا یازده اکتبر ترس از دست دادن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را داشت تا این که لیونل مسی با هت‌تریک در دیدار برابر اکوادور و تثبیت پیروزی سه بر یک تیمش حضور آلبی سلسلته را در این رقابت ها قطعی کرد.
به همین خاطر خورخه سامپائولی که در آخرین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی هدایت آرژانتین را بر عهده گرفته بود در نشست خبری پس از بازی به تجمید از ستاره تیمش پرداخت و گفت: فوتبال باید یک جام جهانی به مسی بدهد. غیر منطقی است مهمترین رقابت‌های جهان مسی را نداشته باشد. خوشبختانه بهترین بازیکن جهان ملیتی آرژانتینی دارد و ما باید تلاش کنیم که تیم تنها به مسی وابسته نباشد.  
"فناوری بازبینی تصاویر یعنی: به جام جهانی روسیه می‌رویم" (خولیو سسار دلی والدس)
فناوری بازبینی تصاویر (VAR) یکی از پربحث‌ترین موضوعات سال ۲۰۱۷ بود. ممکن است در سال جدید میلادی به خاطر جام جهانی باز هم این اتفاق بیفتد. VAR در سال جاری پیش از این که به تصمیمات جنجالی داوران پایان بدهد شرایط را بدتر کرد.
باوجود مخالف و موافقان VAR، پس از صعود پاناما به جام جهانی با گلی که از خط رد نشد و حذف آمریکا را به همراه آورد نیاز به این فناوری بیش از پیش احساس شد.
پس از این اتفاق جنجالی خولیو سسار دلی والدس، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پاناما گفت: می‌دانید VAR به چه معناست؟ یعنی ما به روسیه می رویم. تنها به پیروزی و صعود پاناما فکر می‌کنم. سرود کشورمان در جام جهانی پیش رو نواخته خواهد شد. جواب من در رابطه با VAR این است.
"زمان می‌گذرد و بی‌رحم است، خوب است که این چنین باشد" (جانلوئیجی بوفون)
چهاردهم نوامبر چهره گریان بوفون پس از ناکامی ایتالیا در راه صعود به جام جهانی و تساوی برابر سوئد هم تیمی‌ها و حریفانش را در جهان تحت تاثیر قرار داد.
بهترین دروازه‌بان جهان در دهه‌های اخیر مطابق انتظارش از تیم ملی خداحافظی نکرد. او می‌خواست پس از جام جهانی این کار را انجام دهد. بوفون اعلام کرد به این خاطر اشک نمی‌ریزد بلکه برای کشورش گریه می کند.
او پس از تساوی بدون گل ایتالیا برابر سوئد گفت: متاسفم نه برای خودم بلکه برای هواداران. از رسیدن به چیزی ناکام ماندیم که از لحاظ اجتماعی اهمیت زیادی داشت. از دست دادن جام جهانی تنها حسرت من خواهد بود چون زمان می‌گذرد و بی رحم است و خوب است اگر این چنین باشد.
"من بهترین بازیکن تاریخ هستم" (کریستیانو رونالدو)
مهاجم پرتغالی پس از دریافت پنجمین توپ طلایش و تساوی با مسی در این زمینه اعلام کرد که بهترین بازیکن تاریخ است.
مهاجم رئال مادرید در مصاحبه اختصاصی با مجله فرانس فوتبال گفت: من بهترین بازیکن تاریخ در بهترین و بدترین لحظات هستم. با احترام نسبت به دیگر ستاره های جهان بازیکنی را نمی‌بینم که بهتر از من باشد.
رونالدو پس از کسب عناوین فردی و قهرمانی در لالیگا، فتح دوباره لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها بازیکنی را بهتر از خود پیدا نکرد.