به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۴۱۵۶۳
نامه زیباکلام به شمخانی: معترضان از اصلاح‌طلبان هم نومید شده‌اند

در این ۴۰ سال هر تظاهرات اعتراضی در ایران کار دشمن بوده است!

گروه سياسي: صادق زیباکلام در نامه‌اي به علي شمخانی خطاب به او نوشته است: در این ۴۰ سال هر تظاهرات اعتراضی در ایران کار دشمن بوده است!... معترضان از اصلاح‌طلبان نومید و از روحانی و وعده‌های توخالی‌اش منزجر شده‌اند.
در این ۴۰ سال هر تظاهرات اعتراضی در ایران کار دشمن بوده است!
امیر دریادار علی شمخانی
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شیدالله ارکانه
با سلام و تحیات؛

اظهارنظر حضرت‌عالی مبنی بر اینکه ناآرامی‌های اخیر را به عربستان نسبت داده بودید شگفت‌زده‌ام نمود. نمی دانستم عربستان از چنین توانمندی برخوردار است که می‌تواند هزاران تن از جوانانمان را در شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان به خیابان‌ها بکشاند. البته بیش از آن‌ که از قدرت عربستان شگفت‌زده شوم، از اظهارنظر حضرت‌عالی متاسف شدم.
این البته نه نخستین‌باری است که مسئولین در مواجهه با اعتراضات_مردمی آن‌ها را به توطئه‌های دشمن حوالت داده اند و نه آخرین آن خواهد بود. به یاد نمی‌آورم حتی یک‌بار در طی این قریب به چهل سال مسئولین ما بجز این، واکنش دیگری نشان داده باشند. اعتراضات سال۸۸ به سفارت انگلستان، به آمریکایی‌ها و  جورج سوروس نسبت داده شدند و اعتراضات امروز هم به داعش و عربستان. البته اسرائیل، مجاهدین، سلطنت‌طلبها، بهایی‌ها و عناصر نفوذی دشمن هم بی‌تقصیر نبوده‌اند. از عالم گرفته تا آدم، همه دستی در اعتراضات مردم ایران دارند الّا خود مردم ایران و عملکرد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظام.
ای‌کاش برای یک‌بار هم که شده بود، بجای متوسل شدن به شهر فرنگ و پادشاه جن‌ها و پناه‌بردن به توهمات توطئه و فرضیه‌های دایی‌جان‌ناپلئونی، از برج عاج‌ خود فرود می‌آمدید و از مردمی که از سیاست‌های شما به جان آمده‌اند، می‌پرسیدید دردتان چیست؟ به چه چیزی اعتراض دارید؟ چرا عصیان کرده‌اید؟ دراین‌صورت دیگر خیلی نیازی نمی‌رفت که پای آمریکا، اسرائیل، انگلستان، صهیونیست‌ها، جورج سوروس، عربستان، داعش و مجاهدین را به میان می‌کشیدید.
اگر بجای تهدید و ارعاب و نشان دادن قدرت، حاضر می‌شدید به دردشان گوش بدهید متوجه می‌شدید اکثرا جوانان دهه هفتادی هستند که سال‌هاست بیکارند؛ نه گذشته تابناکی داشته‌اند و نه امیدی به آینده. بیست و چند ساله و سی و چند ساله‌هایی هستند که سال‌هاست لیسانس و فوق‌لیسانس گرفته‌اند اما همچنان بر سر سفره پدر و مادر نشسته‌اند. سرخورده از اصول‌گرایان و شریعتمداری‌شان، ناامید از اصلاح‌طلبان و لیبرالیسم‌شان و منزجر از روحانی و وعده‌های توخالی‌اش. دست‌کم عدالتشان از من و شما خیلی بیشتر است، چرا که نسبت به همه ما به یک اندازه بی‌اعتمادند و متنفر. ایام به کام باد
صادق زیباکلام
۱۳دیماه۹۶

گودرز
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۰۹
سلام واقعا حرف منطق یعنی این.مردم معترض یه پیامی دارند که باید شنیده بشه در درجه اول که دادنمیزنن اگه مسئول جواب نده یا اهمیتی نداشته باشه که بارها مردم و قشرها رفتند دم در مجلس بست نشستند ولی اهمیت ندادند.وقتی مسئول جواب نده خب قطعا کار به داد زدن و فریاد میرسه بعد هم توی این داد و بیداد یه سریی تندرو رادیکال هستند که خواسته یا ناخواسته اغتشاش میکنند. (356993)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۱۹
در منطقه جالبی داریم زندگی می کنیم، همگی هم مسلمانیم و یک پیامبر و یک کتاب آسمانی داریم و کتابمان نیز تحریف نشده است. ولی انواع فرقه و گروه داریم که هیچ کدام دیگری را قبول ندارد. نه تنها همدیگر را قبول نداریم بلکه دیگران را نیز کافر می پنداریم و لایق مردن. عربستان و بحرین و امارات ایران را به مداخله در امورشان متهم می کنند و اعتراضات و مشکلات داخل کشورشان را به ایران نسبت می دهند و ما هم اعتراضات و مشکلات داخل کشورمان را به عربستان و آمریکا و اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی نسبت میدهیم (356996)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۲۹
چی میشد حرفت رو گوش میکردن !
دکتر چرا خودت آستین بالا نمیزنی ی حزب تشکیل بدی (356998)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۳۰
آقای شنمخانی فعلا داره برج میسازه وقت اینکارو نداره منزل قبلیشنو کوبیدن دارن برج میسازن . (356999)
شاهو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۴۱
ای کاش همه مسئولین این نصحتهای استاد گرانقدر را مشنیدند وبکار می بستند درود بر استاد عزیز زیبا کلام اتحق که کلامتان زیباست (357000)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۴۴
جالبه امار اعلام کرده اند در شهرهاي معترض بيکاري کم است.. عجبا..
بايد نااميد شد.. حيف از عمرمان که بر باد رفت (357001)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۲:۴۴
جالبه امار اعلام کرده اند در شهرهاي معترض بيکاري کم است.. عجبا..
بايد نااميد شد.. حيف از عمرمان که بر باد رفت (357002)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۳:۰۰
عالی گفتید عالی . حداقل با این جملتون موافقم شدید " دست‌کم عدالتشان از من و شما خیلی بیشتر است، چرا که نسبت به همه ما به یک اندازه بی‌اعتمادند و متنفر " (357004)
علی
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۳:۰۲
اگر یک بار منطقی و فراجناحی هم حرف زده باشید همین یک بار است آقای زیباکلام... خوب گفتید و متین (357005)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۳:۱۶
باز هم صد رحمت به پدر و مادر شما آقای زیبا کلام.حرفهایی که بعد از این اعتراض ها از دهن یه عده از به اصطلاح روشنفکرهای مدعی اصلاح طلبی مثل آقایان عباس عبدی، جلایی پور و ... بیرون اومد،اگر کسی نمیدونست گویندهء این سخنان کیه فکر میکنم اول از همه فکرش میرفت سراغ امثال " حسین شریعتمداری" ها.خوب یه عده " ذات باطن" خودشون رو نشون دادن.باز هم خدا رو شکر. (357006)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۳:۱۸
دمت گرم دکتر که حرف دلمون رو زدی (357007)
himayon
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۳:۱۹
حق با جناب استاد زیبا کلام است خدا وکیلی یکبار اومدید بپرسید شما جوانان اینده ساز ایران بقول شماها چه مرگتونه مادر بین تمام کشورهای جهان حتی از زیمبابوه و افغانستان هم وضعیت اقتصادیمون بدتره مسئولین فقط حضور ما جوانان رو فقط برای دفاع از خودشون در مقابل استکبار می خوان ولاغیر (357008)
ارشاد
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۳:۴۰
جانا سخن از زبان ما می گویی !هر چند باز می دانی وتجربه این نزدیک به چهل سال به ما ثابت کرده است که کو گوش شنوا؟باز برای ساکت کردن موقتی مردم عرق ملی آنهارا تحریک کنیم وطیف های مختلف مردم را در مقابل هم قرار دهیم تا شا ید چند صباحی بیشتر در برج عاج بنشینیم.سال 88 را چماق کردیم وکوبیدیم بر سر مردم وهر سال سالگرد گرفتیم .به جای آنکه از آن درس بگیریم .هی می گویید پیگیری اعتراضات از مسیر قانونی !کدام مسیر قانونی وجود دارد ؟اعتراضات معلمان را هیچ کس یادش نرفته که به خاطر مطالباتشانچه بر سرشان آوردیم (357009)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۴:۱۹
به به کیییف کردم. مسلما من به عنوان جوان ایرانی هیچ وقت به فکر تغییر نظام و حکومت نیستم. من دنبال اصلاح این وضع آشفته ام (357017)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۴:۲۵
هر تجمعی در ایران مدنی نبوده و به آشوب کشیده شده دلیل چیه؟ دلیل اینکه آشوب ها از سوی سرویس های بیگانه حمایت میشه چیه؟ دلیل اینکه طرز آشوبگری با ساختن انواع بمب ها رو آموزش میدن چیه؟ مردم ایران حق اعتراض به حکومت رو ندارند؟ مردم ایران حق اعتراض به سیستم اداری مملکت، فساد، تبعیض، فقر، بیکاری رو ندارند؟ چرا هر موقع بخواهیم اعتراضی کنیم دسته ای وارد گود شده ودست به آشوب میزنن نیرو های امنیتی باید امنیت تجمعات رو تضمین کنن؟ ما نمیتونیم بگیم مردم ما تجمع نکنن اعتراض نکنن که ما جزیره ثبات دنیا هستیم (357019)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۴:۴۱
اقای زیبا کلام ممنو نیم از واقعیتی که بیان کردی اگر مسولان خودشان را به نفهمی و کرو لالی زدند بدانند مردم نفهم نیستند و اگر خودشان را اصلاح نکنند مطمئن باشند عاقبت مردم ساکت نمی مانند (357022)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۴:۵۲
یک روستایی اگر از بیرون نظاره گر باشد میفهمد که این اتفاق از خارج هدایت میشود وعده ای وطن فروش ومتوهم دستمایه آنها قرار گرفته اند .اونوقت شما که خودتو روشن فکر میدونی نفهمیدی.مشکل مملکت اینه که شما روشن فکر این جماعت شدی (357024)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۱:۵۵
خیلی بی ادبی!!؟ روستایی مگه چشه!!!؟ خیلی از همین روستایی هایی که شما با تحقیر بهشون نگاه کردید شعورشون از من و شما بالاتره. چون روستایی پول نداره باید به عنوان افراد کم سواد و کم شعور جامعه معرفی بشه!!!؟قرار بود وضع روستایی ها از نظر مالی تو جمهوری اسلامی بهتر از زمان شاه بشه ولی کاری کردند که وضعشون بدتر شد و همه مهاجرت کردند به شهرها و شدند کارگرهای ساختمانی و روز مزد یا سیگار فروش و دست فروش. واقعا متاسفم برای مملکتی که با سواد و با شعورش امثال من و تو باشیم (357061)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۴:۵۱
خوب از یک کلام روستایی سو استفاده می کنی اصلا تا حالا حاضر شدی با یک کارگر یا کشاورز بشینی روی زمین یه لقمه نون وپنیر بخوری.بچه سرمایه دار .حالا مدافع روستایی میشی (357110)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۳:۰۸
جناب شماجوان بیکارنداری وعواقب بیکاری رانمی دانی وگرنه بانامردی تمام نمی فرمودی اینها وطن فروش هستندشماهم بایارانت وطن خوارهستید

شانس آورده اید مردم رهبرندارند (357065)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۰۷:۵۹
روستایی ها فهمشون بالاست تویی که هیچی نمی فهمی یاخودتو زدی به نفهمی وجانبدارانه قضاوت میکنی همه متوجه مشکلات اقتصادی سیاسی واجتماعی شده اندچرافکری به حال جوانان بی نوانمیکنن (357080)
حسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۶:۰۷
عالی بود
زنده باد دکتر زیباکلام (357031)
shaban
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۳
زنده باد کاش شما کاندید ریاست جمهوری می شدید. (357032)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۳
به نظرم هر حکومتی که راه اصلاح و تغییر رو بر روی نسل های جوانش ببندند در نهایت با آشوب و انقلاب مواجه خواهد شد، دلیلش هم تغییرات غیر قابل جلوگیری است که در فرهنگ و دیدگاه جوامع با تغییر نسل ها اتفاق می افتد. انقلاب 57 هم نتیجه بستن راه تغییر بر روی نسل جوان آن زمان بود که دیدگاه ها و نظراتی بسیار متفاوت از نسل پدرانشان داشتند. (357033)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۷:۲۰
بسیار عالی گفتید جناب زیبا کلام (357041)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۷:۲۰
بسیار عالی گفتید جناب زیبا کلام (357042)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۷:۳۰
چه جملاتی استفاده می کنه
شیدالله ارکاااااااااااااااااااااانه
یعنی چی اونوقت؟ خخخخخخخخخخ
آقای زیباکلام حق دراند مردم از اصلاح طلبانی نا امید بشوند که همه راه کار شون برای بهتر شدن اوضاع حول رفتن یا ماندن جهانگیری میچرخه.
همیشه هم می گن در آمدهای کشور دست دیگرانه
خوب بهتر که نیست این در آمدها را هم دولپی قورت میدادید
مگر برای زلزله زده ها چقدر اعتبار لازم بود که به عالم نسیان و ناسوت سپردید؟ (357043)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۸:۱۳
بابا دمت گرم یکی پیدا شد حرف حساب بزنه (357045)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۱:۰۰
دورود بر دکتر زیبا کلام.سخنانت را باید با قلمی از جنس طلا نوشت. (357057)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۱۹:۳۸
زیبا کلام چقدر حرف می زند، کار و زندگی ندارد (357048)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۰:۰۶
من متولد 65 هستم ، پس از 12 سال دوندگی توانستم آنهم با پارتی کاری گیر بیاورم که در حال حاضر پیمانکار حقمان را میخورد و در این مملکت هیچ نظارتی بر حق و حقوق کارگران در کارگاه ها و کارخانه ه و شرکتها نیست ... (357051)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۵:۰۹
اداره کار شکایت کردی دادگاه شکایت کردی؟اگر حرفت درست باشد مستقیما برو به ربیس جمهور شکایت کن . نشستی میخواهی دودستی حقتو بدهند.راههای منطقی زیاد است (357115)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۰:۰۶
دکتر جان خیلی تعجب نکن!!! تویی که خودتو زدی بخواب بیدار نمیشی. بابا تو مثلا استاد علوم سیاسی هستی وای به حال ما که امثال تو ساده لوح واسه ما سیاست یادمیده.
تا حالا یه روز بی سر پناه موندی یا گشنه خوابیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از افرادی که طبل توخالی هستن خوشم نمیاد (357052)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۰:۰۷
توهم توطئه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من نمیتونم خودمو به خواب بزنم آقای زیبا کلام
اینکه اونطرفیها این چند روزه خوشحال شدند و اعلام کردند از اغتشاشگرا حمایت می کنیم رو هم انکار می کنید آقای زیباکلام-دشمن نداریم مردم راحت بخوابید!!!!!!!!!!!!!
اینکه آمدنیوز این چند روزه خط دهی میکرد و روش آشوب رو آموزش میداد رو هم انکار میکنید.
خدا بیدارتون کنه................... (357053)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۰:۲۴
سلام جناب زیباکلام
من بیشتر اوقات از نظرات و دیدگاههای شما بدم می آمدچون اصلاح طلبان را تقدیس و فرشته نجات معرفی میکردید.
اما‌انصافا با این نامه و تحلیل شما کاملا موافقم.
خداوند سیاسیون ما را به راه راست هدایت فرماید. (357055)
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۱:۲۵
اخه اينجا همه چيز خوبه و هـيچ مشكلي أعم از اقتصادي و سياسي واجتماعي و فرهنگي و قضائي نيست پس اگر اعتراضي است مربوط به دعمناه خارج است (357060)
علی پاشایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ۲۳:۰۴
درودوادب. باکمی تقکرمی توان جای خالی حزب ومیانجی بین مردم وحکومت دید.
اگرحزب بودمردم نیازی نبودبه تخریب اموال عمومی دست یازند.
آیاقدرت آنقدرشیرین است که لحظه ای نخواهی ازاختیارات خودبکاهی !
پیرفرتوت رابرمسندجایگاه حساس بگنجانی! برادران.... راسالها براریکه قدرت بیاوری وبااین کاربه توانمندان کشورتوهین کنی ! از360 هزارمیلیارد 200 میلیاردرادرسایه برایاجیرکردن واختلاف بین ملت هزینه کنی دردورنج رابه ایرانیان هدیه دهی !
ضرب المثل چینی می گوید هرگاه چهارنفرخواستندتوراسرکیسه کنندوتواز (357064)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۵:۱۳
اساسا دو مشکل اساسی داریم اول اینکه مردم براحتی وبدن حاشیه وبدون دردسر وعواقب نمی توانند مشکلات شخصی وکاری خودشان رابه مسولان بگویند چون یک کپی آن مستقیما به مافوق شاکی فرستاده میشه.دوم مسولان توجه لازم را به مشکلات اساسی مردم نمی کنند و آرمانی فکر میکنند.به افقها می نگرند ولی زیر پایشان را نه (357116)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۰۰:۰۰
آسیب شناسی علمی, واقع بینانه و دلسوزانه خریداری ندارد و نیازمند تحمل زحمت برای حل مساله است
کوتاهترین راه خلاصی, وسط کشیدن دشمن است
البته در دنیا ما و کره شمالی همیشه دشمن داریم (357067)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۰۰:۰۹
بچه های دهه ۷۰ دهه ۶۰ نه زندگی نه درآمد نه کار ،نگرانی از آینده برای خیلی ها تبدیل شده. به نا امیدی از حتی امروز خودشون، کم کم باید روز به روز اسم و تاریخ بزارین برا این فتنه ها و عاملاش ، دیگه آدمایی مثل ما خیلی زیادن میخواین نهایتا بکشینمون دیگه فراتر از اینکه نیست که اگه این اتفاق هم بیوفته امثال ما قاتلشانو میبخشن چون بهشون لطف کرده با اینکار از عذاب هر روزشون راحتشون کرده (357068)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۰۸:۲۴
همه چیز کار آمریکاست ،این که مردم کرمانشاه تو سرما تو کانکس و چادر هستن این که نه مردم میتونن برن نه بمونن ،این که بنزین برابر همه جای دنیا اما قیمت خودرو اونی که من میگم و...
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست (357082)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۰۹:۳۴
با سلام یادتونه آقای زیبا کلام ما هم مثل شما در ایام انتخابات برای به قدرت نرسیدن یک گروه پوپولیستی بدتر و خشک تر از آقایی که حالا مخالف خوان شده ، همه را تشویق به رای دادن به روحانی کردیم. ما و شما به امید فردایی بهتر اما بدون هرج و مرج و خونریزی، به پای صندوق رای رفتیم ولی با این شیوه تغییری حاصل نشد و... با اعتراضات هنجار شکن نیز فضا بسته تر خواهد شد، پس باید طرحی نو درانداخت،افرادی چون شما که می توانید تاثیر گذار باشید کلید واژه رفراندوم را به عنوان مطالبه عمومی حتی به جای سلام گفتن . (357086)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۰۹:۳۵
سلام ودرود بر تو مر ازاده وازاد اندیش وشجاع روی ماهت را میبوسم درود بر شرفت (357087)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۱:۱۲
از قول ملت به داعیه داران اصلاحات بگید که شما تاکنون عمروعاص وار برای در قدرت بودن ملت رو فریب دادید برخلاف اصولگرایان که ردای عمروعاصی رو از تن بیرون کرده و لباس فاخر اسلام داعشی رو بر تن کردند. لذا در سالیان آتی پاسخ ملت رو خواهید دید و خود شما بابت دزدیها و اختلاسها و رانتهایتان در معامله با حکومت باید پاسخگو باشید. شما با عوامفریبیتان و تهییج به اصطلاح اصلاح طلبی تان....منتظر محاکمه تان در دادگاه ملی باشید. (357088)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۲:۰۷
عامل اصلی تظاهرات، اعتراض به گرانی و بیکاری بود ولی موج سواران و هدایتگرانش، دشمنان این مرز و بوم بودند هیچ موقع یک معترض به گرانی پرچم کشورشو آتیش نمیزنه آقای دکتر زیباکلام!! به نرخ روز تحلیل نکنید لطفاً ایام بکام خودت باد که همیشه به نرخ روز حرف میزنی ... یه روز زنده باد روحانی میگی و یه روز هم زنده باد اسرائیل ... (357094)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۲:۲۵
داداشمون چی ...؟ تیر اندازی و آتش زدن پرچم کار کیه بجز دشمن؟ کی پاسخگو میشم. همیشه که سوال کن و طلبکاریم؟ (357096)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۳:۱۴
توجهتان را به نکته ای بسیار مهم جلب می نمایم که امیدوارم متوجه شوید.سخنان ایشان در طول سالهای گذشته فقط رویه انتقادی داشته ویا اگر هم در اندک سخنانی کسی یاجناحی را تشویق کرده در انتها هدفشان تقویت اشتباهی بوده که انجام شده است.تعجب میکنم چطور هنوز این امر بسیار روشن را ندانسته اید وهر روز سخن ایشان را سر تیتر مطالب خود می گذارید. بنظر می رسد هدف ایشان دموکراسی از نوع غربی است وهر حرکت یا سخنی که به این هدف کمک کند مورد تشویق ایشان است.شما هم رد میشوید (357103)
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۱۷:۱۳
گوشه هایی از حرفهای دلش را هر بار می زند چهل ساله نا امید شده. از اصلاح طلبان هم برای رسیدن به غرب نومید شده.مایه تاسف شد .شرمنده استاد. (357122)
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ۲۳:۳۵
اقای زیبا کلام جوانهای بقول شما دهه هفتادی و لیسانسه های بیکار و... پرچم خودشونو آتیش نمیزنن ، شعار نه اسلام نه قران سر نمیدهند ، به سمت مردم تیراندازی نمیکنند و بی هدف دست به جنایت نمیزنند ، چرا شما فکر میکنید چون سخنران خوبی هستید میتوانید در هر حوزه ای ورود و اظهار نظر کنید ؟ دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور با صراحت و با ارائه مستندات کافی از جمله اعترافات افراد دستگیر شده که بینشان خارجی هم هست اعلان میکنند که دست عوامل خارجی در نا آرامی ها و آشوبهای اخیر محرز و مسلمه ، اونوقت شما ....!!! (357141)