به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۴۳۴۴۴

شماره‌های ناشناس از کجا سبز می‌شوند؟

گروه اقتصادی: با شما تماس می‌گیرند، سراغ تلفن می‌روید اما شماره‌ای بر روی دستگاهتان نمایش داده نشده؛ ماجرا از چه قرار است؟
شماره‌های ناشناس از کجا سبز می‌شوند؟
شاید برایتان پیش آمده باشد که تماسی با شما گرفته شده، اما دستگاه دریافت شماره تماس‌گیرنده و یا همان کالر آیدی‌تان شماره را نمایش ندهد. دلیل این موضوع آن است که بر اساس مصوبه دولت، شرکت مخابرات ایران اجازه دارد برای تعدادی از افراد، شماره‌هایی را در نظر بگیرد که نمایش شماره نداشته باشند.

ظاهرا برای دریافت شماره‌های ناشناس، بالاترین مقام دستگاهی که تقاضای شماره ناشناس دارد، یعنی وزارتخانه یا نهادهای نظامی و انتظامی با بالاترین مقام وزارت ارتباطات نامه‌نگاری کرده و در صورتی که نیاز به شماره ناشناس محرز شود و تشخیص دهند که نیاز به شماره‌هایی وجود دارد که شناخته نشوند، آن شماره را به اصطلاح پرایوت‌ می‌کنند. بنابراین بعید است که افراد شخصی و شرکت‌ها چنین شماره‌ای داشته باشند و حتما کسانی که ضرورت دارد شماره‌هایشان دیده نشود، دارای پرایوت نامبر خواهند بود.

در صورتی که یکی از این شماره‌های ناشناس موسوم به پرایوت نامبر با شما تماس بگیرد، روی کالر آیدی شما که محل مشخص شدن شماره تماس‌گیرندان است، عبارت No Caller ID و یا Private number نوشته می‌شود. البته ظاهرا تعداد محدودی شماره در سطح کشور وجود دارد که سیستم‌هایشان قدیمی است و ممکن است هنوز شماره نداشته باشند. تماس از این مراکز، سازمان‌ها یا وزارتخانه‌ها که شماره‌ها و تجهیزات قدیمی دارند، ممکن است تنها چهار شماره اول را نمایش دهد.

از طرفی برخی ممکن است تصور کنند پرایوت نامبرها تنها در ساعات خاصی از روز قابلیت تماس گرفتن دارند، در صورتی که این شماره‌ها ۲۴ ساعته بوده و مختص ساعات کاری و اداری نیستند. بنابراین ممکن است از آن نهاد یا سازمان که دارای پرایوت نامبر است، هر ساعتی از شبانه‌روز تماس گرفته شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تلفن همراه