به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۴۳۴۴۷
ضریب دسترسی ۶۹.۲۷ درصدی اینترنت ۴G در ایران

سرعت اینترنت ۴G ایران رتبه ۶۷ دنیا

گروه جامعه: بر اساس آمار سالانه جهانی سرعت اینترنت ۴G توسط مرکز اپن سیگنال، کشور ایران در زمینه سرعت اینترنت ۴G رتبه ۶۷ و در زمینه میزان پوشش رتبه ۶۱ دنیا را کسب کرده است
سرعت اینترنت ۴G ایران رتبه ۶۷ دنیا
آمار سالانه جهانی میزان دسترسی به اینترنت ۴G توسط مرکز اپن سیگنال منتشر شده است که این آمار نشان از پیشتازی کشورهای کره جنوبی، ژاپن، نروژ، هنگ کنگ و ایالات متحده آمریکا به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم دارد. همچنین آمار سالانه جهانی سرعت اینترنت ۴G این مرکز از حضور کشورهای سنگاپور، هلند، نروژ، کره جنوبی و مجارستان  به ترتیب در رتبه‌های اول خبر می‌دهد.  کره جنوبی به عنوان برترین کشور در زمینه ضریب دسترسی اینترنت ۴G دارای ضریب نفوذ ۹۷.۴۴ درصدی است و سنگاپور به عنوان برترین کشور از نظر سرعت اینترنت ۴G در میان ۷۷ کشور مذکور در لیست، دارای سرعت ۴۴.۳۱ مگابیت بر ثانیه است.

یکی از مسائل مهم در بررسی آمارها، عدم افزایش محسوس سرعت جهانی اینترنت ۴G در سال جاری نسبت به سال گذشته است؛ در حقیقت سرعت اینترنت ۴G در برخی کشورهای برتر این حوزه از جمله نروژ و هلند همچنان در محدوده ۴۰ الی ۴۵ مگابیت بر ثانیه باقی مانده است و گذشتن از سرعت ۵۰ مگابیت در ثانیه هنوز یک رویا محسوب می‌شود.

بر اساس اطلاعات سازمان OpenSignal، سرعت اینترنت ۴G کشور آمریکا به طور متوسط ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است اما یک نکته مهم این است که به دلیل محدوده وسیع پوشش در کشورهایی مثل آمریکا و روسیه، سرعت متوسط اینترنت ۴G نسبت به سایر کشورها کمتر است. در حقیقت در آمریکا و روسیه متوسط سرعت اینترنت ۴G به ترتیب ۱۶.۳ و ۱۵.۷۷ عنوان شده که از نظر میانگین از کشورهای توسعه یافته عقب افتاده و تنها دلیل آن وسعت پوشش به شمار می‌رود.

رتبه ۶۷ ایران در سرعت اینترنت ۴G دنیا/ ضریب دسترسی ۶۹.۲۷ درصدی اینترنت ۴G در ایران
690
بر اساس گزارش جدید اپن سیگنال از سرعت اینترنت ۴G در جهان، کشور ایران با سرعتی در حدود ۱۳.۷۳ مگابیت رتبه ۶۷ از ۷۷ کشور را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر سرعت اینترنت ۴G در ایران کمتر از کامبوج، کویت و میانمار است و نسبت به کشورهای هند، عربستان سعودی، آرژانتین و پاکستان بیشتر است. بر اساس گزارش سازمان اپن سیگنال از ضریب دسترسی اینترنت ۴G در جهان، کشور با ضریب دسترسی  ۶۹.۲۷ در رتبه ۶۱ لیست ۷۷ کشور مذکور قرار دارد؛ در واقع ضریب دسترسی به اینترنت ۴G در ایران کمتر از مراکش و ایتالیا است و نسبت به کشورهای پاکستان، ترکیه، آفریقای جنوبی و فرانسه بیشتر است.

گفتنی است؛ محمد‌جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینترنت موبایل در ایران تاکید کرده بود که قیمت اینترنت موبایل در ایران مقرون به صرفه است و ایران در میان ۱۰ کشور دارای ارزانترین تعرفه اینترنت موبایل به شمار می‌رود. همچنین وزیر ارتباطات در دهه فجر از پوشش کامل نسل سوم و چهارم تلفن همراه در همه ۱۲۴۶ شهر کشور خبر داد که حاکی از بهبود وضعیت اینترنت موبایل در ایران است و این مسئله در گزارش گزارش سالانه جهانی سرعت و ضریب نفوذ اینترنت ۴G مشهود است.

نمودار  گزارش سالانه جهانی سرعت اینترنت ۴G به شرح زیر است:
سرعت
نمودار  گزارش سالانه جهانی میزان دسترسی اینترنت ۴G به شرح زیر است:
دسترسی
مرجع : ایلنا
برچسب ها: اینترنت ایران