به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۴۳۴۸۳

تداوم کاهش قیمت طلای جهانی

گروه اقتصادی: قیمت طلا در بازار جهانی روز چهارشنبه تحت تاثیر صعود ارزش دلار برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در یک هفته اخیر رسید.
تداوم کاهش قیمت طلای جهانی
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۶.۳۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار در ابتدا تا مرز ۱۳۲۵.۳۱ دلار عقب‌نشینی کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۸.۵ دلار رسید. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، با ۰.۱ درصد رشد، به ۸۹.۸۲۸ واحد رسید.

به گفته رونالد لیونگ، مدیر معاملات در شرکت بازرگانی "لی چیونگ گلد"، طلا حرکات دلار را دنبال می‌کند و غیبت خریداران چینی در بازار ، قیمت این فلز ارزشمند را تحت فشارهای کاهشی بیشتری قرار داده است. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار جزییات نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در ژانویه هستند.

نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا، به جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند طلا که سوددهی ندارند، لطمه می‌زند. به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA، افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره، مهم‌ترین تهدید کوتاه مدت برای قیمت طلا به شمار می‌رود، زیرا این رویداد ارزش دلار آمریکا را بالاتر خواهد برد.
بر اساس گزارش رویترز، با وجود دورنمای افزایش نرخ‌های بهره، سرمایه گذاران همچنان نگران رشد تورم در آمریکا هستند.

طلا هفته گذشته که نگرانی‌ها نسبت به رشد فشارهای تورمی، تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرده بود، ۲.۴ درصد صعود کرده بود که بزرگترین رشد هفتگی در بیش از پنج ماه گذشته بود.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۳۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۰۳۱.۵۰ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۹۹۶.۹۰ دلار ایستاد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا