به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۱۴۳۵۱۷

فراخوان دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران

گروه جامعه: به گفته عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، میزان رضایتمندی که فرد از خودش دارد سطح عزت نفسش را تعیین می کند و کسانی که این رضایتمندی را داشته باشند اعتماد به نفس بیشتری دارند.
فراخوان دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران
دکتر سیما فردوسی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دبیر علمی کنگره زنان موفق ایران بیان کرد: " دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران " با حمایت وزارتخانه ها و سازمان های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اسلامی شهر تهران و دانشگاه های معتبر کشور،  17 اسفند ماه 96 مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تهران برگزار می گردد.

وی ادامه داد: زنان در جهان امروز علاوه بر اینکه در اداره خانواده و تربیت فرزندانشان نقش بسیار مهمی دارند در توسعه اقتصاد خانواده و توسعه اقتصاد مملکتشان نیز تاثیر بسزایی دارند. فردوسی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، افزود: در کنگره زنان موفق ایران مطالب و اطلاعات به روز مطرح می شود که از سوی اساتید و سخنرانان بنام کشور از دانشگاه های مختلف که در حوزه مسیرهای موفقیت بانوان فعالیت دارند، حضور دارند. وی ادامه داد: نسبت به قبل از انقلاب زمینه کار برای زنان تا حد زیادی فراهم شده اما بستر فعالیت را باید خود زنان بوجود آورند در هر کار و شغلی که هستند باید از وقتشان نهایت استفاده را بکنند.

وی ادامه داد: با توجه به فرصتی که برای سخنرانان در کنگره زنان موفق ایران در نظر گرفته شده است رئوس مطالب حوزه های مختلف مرتبط با بانوان در حوزه های مدیریت و کارآفرینی، روانشناسی، هنر و... مطرح می شود. از دیگر بخش های حائز اهمیت این رویداد برگزاری پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی و سخنرانی های کلیدی با موضوعات متنوعی از جمله: زنان موفق در قرآن، موفقیت زنان در عرصه هنر، نقش هوش اجتماعی در موفقیت زنان ایرانی، برنامه ریزی گردیده است.

وی ضمن اشاره به المان های یک زن موفق اظهار کرد: بحث مدیریت در وهله اول است، یک زن موفق می بایست در همه کارهایش با یک سبک مدیریتی پویا عمل کند و اولویت ها را شناسایی کند البته که نقش های متعدد بانوان  از جمله مدیریت زن در خانواده نقش پررنگی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از بانوان شاغل علاوه بر مسئولیت کاری که دارند باید مسائل درون خانواده را مدیریت کنند و رضایت مندی را در خانواده بوجود آورند، همسرداری و تربیت مطلوب برای فرزندانشان داشته باشند هرچه مسئولیت های یک زن بیشتر شود سختی کار افزایش می یابد که این مهم احتیاج به مدیریت های رده بالا دارد.

فردوسی تصریح کرد: مشکل بانوان جامعه ما این است که آنان آن طور که باید درک نشده اند اجتماع و خانواده باید توان بانوان را درک کنند و به آنها ارج نهند. شبکه های حمایتی از زنان باید موجود باشد. می‌بایست قدرت مدیریتی، اجرایی بانوان تقویت گردد تا بتوانند به حل مشکلات جامعه بپردازد. او افزود: این یک هنر است که یک زن بتواند نقش موفقیت آمیز مدیریتی خود را در همه عرصه ها از جمله: شغل، خانواده و فرزندانش به خوبی ایفا کند، که زنان موفق جامعه ما از آن برخوردارند.

وی ضمن اشاره به داشتن اعتماد به نفس بانوان در پیمودن پله های موفقیت، ادامه داد: محیط زندگی برای بانوان جامعه و محیط کاری برای بانوان شاغل جامعه، اهمیت زیادی برای بالابردن اعتماد به نفس آنها دارد. مثلا زوجین نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس یکدیگر دارند که این مهم برمی گردد به اینکه خود فرد تا چه حد از کار، خانواده و روابط درون خانواده‌اش رضایت دارد. فردوسی ادامه داد: میزان رضایتمندی که فرد از خودش دارد سطح عزت نفسش را تعیین می کند و کسانی که این رضایتمندی را داشته باشند اعتماد به نفس بیشتری دارند.

به گزارش روابط عمومی دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران، وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این رویداد بزرگ بتواند به شناساندن بانوان کشورمان فارغ از جنسیت آنان، کمک شایانی کند و توانایی زنان در حوزه مدیریت در تمامی سطوح مورد توجه هرچه بیشتر قرار گیرد. فردوسی افزود: پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره ازجمله بررسی امنیت اجتماعی زنان و چالشهای آن، توانمندسازی زنان در جامعه و... مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.Topwomeni.ir  به دبیرخانه ارسال کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس برقرار کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: عزت نفس