به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۱۴۷۹۴
محمود عزت رهبر موقت اخوان المسلمین شد

آمريکا کمک به مصر را موقتا متوقف کرد

گروه بين الملل: اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که محمود عزت، معاون محمد بدیع را به عنوان رهبر موقت خود انتخاب کرده است.
آمريکا کمک به مصر را موقتا متوقف کرد
اخوان المسلمین رسما اعلام کرد: پس از بازداشت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین توسط نیروهای امنیتی، محمود عزت، معاون رهبر اخوان المسلمین به صورت موقت رهبری این گروه را بر عهده خواهد داشت. پیشتر منابع رسانه‌ای مصر گزارش داده بودند که محمود عزت در اولین روزهای برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر به نوار غزه گریخته و اخوان المسلمین را از نوار غزه اداره می‌کند، ادعایی که جنبش حماس فورا آن را تکذیب کرد. در همین راستا نیروهای امنیتی مصر صبحی صالح، یکی از رهبران اخوان المسلمین را بازداشت کردند.نیروهای مشترکی از بخش امنیت ملی و نیروهای ویژه به خانه‌ صبحی صالح در منطقه "سموحة" در الاسکندریة یورش بردند، اما او را نیافتند.

از سوی دیگر، حمد المزروعی، یکی از اصحاب رسانه در امارات اعلام کرد که در صدد است پاداشی به ارزش یک میلیون پوند مصر( 143 هزار دلار) را به کسی بدهد که با انتشار اطلاعاتی به بازداشت عصام العریان ومحمد البلتاجی وصفوت حجازی، سه تن از مهم‌ترین رهبران اخوان المسلمین مصر، کمک کند. وی اعلام کرد که با هماهنگی با وزارت کشور مصر این پاداش را اعطا خواهد کرد. حمد المزروعی تصریح کرد که خبر اعطای پاداش را در صفحه خود در توییتر منتشر کرده است و برخی از مصری‌ها به این طرح وی واکنش مثبت نشان داده و از آن حمایت کرده‌اند. وی عنوان داشت: امیدوار هستم که ریختن خون مصری‌ها پایان یابد، تا زمانی که رهبران اخوان المسلمین از چنگال عدالت به دور باشند، خشونت‌ها در مصر ادامه خواهد داشت.

آمريکا کمک به مصر را موقتا متوقف کرد

در همين حال،‌شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان به نقل از يک مقام رسمي در آمريکا گزارش داد که دولت باراک اوباما بخشي از کمک‌هاي نظامي به مصر را تا زمان ‌برنامه‌ريزي مجدد‌ درباره اعطاي کمک‌هاي مالي به اين کشور متوقف کرده است.
با اين حال ايالات متحده هنوز در مورد توقف هميشگي اين کمک‌ها تصميمي نگرفته است. اين اقدام دولت اگرچه موقتي است، اما مي‌تواند در نهايت به سناريوهاي بعدي منتهي شود: ادامه فشار به وسيله اين کمک‌ها يا قطع کامل آنها.بر اساس قوانين آمريکا، اگر دولت اين کشور وضعيت مصر را ‌کودتايي‌ بداند، بايد کمک‌ها به اين کشور را تا زمان استقرار يک دولت دموکراتيک متوقف کند؛اما اگر آمريکا درباره اين کمک‌ها ‌برنامه‌ريزي مجدد‌ انجام بدهد، مي‌تواند اعطاي آنها را تا هر زمان که به مصلحت است، متوقف کند.

آمريکا سالانه يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار و بيشتر در حوزه نظامي به مصر کمک مي‌کند.در تحولي ديگر روزنامه گاردين به نقل از وکيل مبارک خبر داد که رئيس‌جمهور اسبق مصر پس از آن که توسط دادستان در اتهام فساد بي‌گناه تشخيص داده شد، ‌ظرف ۴۸ ساعت آينده‌ آزاد مي‌شود. فريد ال‌ديب، اين خبر را پس از آن که مقام‌هاي قضايي دستور آزادي حسني مبارک را صادر کردند، اعلام کرد. به گفته وکيل مدافع مبارک، ديگر دلايل قانوني که باعث زنداني ماندن رئيس‌جمهور اسبق مصر شده‌اند نيز در اين هفته مرتفع خواهند شد. با اين وجود مبارک ۸۵ ساله همچنان با احتمال محاکمه به اتهام مشارکت در قتل معترضان به خود در جريان وقايع سال ۲۰۱۱ روبه‌رو است. آن حوادث به حکومت ۳۰ ساله مبارک بر مصر خاتمه داد.

فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۰:۱۶
الان که مصر میخواد به دموکراسی واقعی برسه امریکا کمک هاشو متوقف میکنه !ادم بعضی موقع تو سیاست های غلط امریکا میمونه (114459)