به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۴۸۲۷۸

وقتی رسانه‌های وطنی منبع یک خبر باشند!

وقتی رسانه‌های وطنی منبع یک خبر باشند!
گروه سياسي: نيمه شب گذشته (يكشنبه شب) یک پهباد (از مدل‌هاي اسباب‌بازی) که به کاخ پادشاه عربستان سعودی نزدیک شده بود با تیراندازی محافظان کاخ ساقط شد.
این موضوع حتی در شبکه‌های معتبر عربی خصوصا الجزیره قطر که مدتی است روابط تیره‌ای با عربستان دارد هم به دلیل بی اهمیت بودن، بازتاب چندانی نیافت اما جالب اینکه در رسانه‌های داخلی ایران از جمله شبکه خبر صدا و سیما، این خبر به صورت لحظه به لحظه و زیرنویس!! تا حد وقوع کودتا، جنگ تن  به تن در ریاض! و حتی فرار ملک‌سلمان از عربستان و سقوط حکومت این کشور مخابره شده است!!اين در حاليست كه مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که به هنگام تیراندازی، سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان سعودی، در کاخ خود در ریاض حاضر نبوده است. به گفته آنها پادشاه در مزرعه خود در حاشیه ریاض مشغول استراحت بوده است. سخنگوی پلیس ریاض هم گفت که در ساعت ۱۹:۵۰ به وقت محلی، نیروهای حفاظت کاخ در یک ایست بازرسی، پهپادی را شناسایی کرده و با توجه به دستوری که داشتند به آن تیراندازی کردند و آن را ساقط کردند که گویا این پهپاد نظامی نبوده و یک پهپاد تفریحی کوچک، در حد اسباب بازی بوده است.
در عالم روزنامه‌نگاری و خبررسانی؛ ایجاد چنین پروپاگاندای خبری حاصلی جز ضربه زدن به اعتبار رسانه‌های آن جامعه و خصوصا اعتمادزدایی مخاطبان خود حاصلی دیگر در بر ندارد.
برچسب ها: عربستان سعودی