به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۱۵۰۱۴
طوفان شن در سیستان و بلوچستان

دفن دهها خانه روستایی زیر شن‌های روان

گروه حوادث: مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به 5000 خانوار درگیر طوفان شن خبر داد.
دفن دهها خانه روستایی زیر شن‌های روان
رسول راشکی در تشریح جزئیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیستان و بلوچستانی در جریان طوفان شن، گفت: بر اثر طوفان شن مسیر ارتباطی 78 روستا در منطقه هیرمند مسدود شد. وی با بیان اینکه 5000 خانوار به دلیل وزش طوفان‌های شن دچار حادثه شده‌اند، گفت: با هماهنگی صورت گرفته، 40 تن موادغذایی میان این افراد توزیع شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقلامی همچون برنج، روغن، حبوبات، چای، قند و ... میان این افراد توزیع شده است، گفت: شرایط خاص منطقه‌ای و خشکسالی شمال منطقه و خشک‌شدن تالاب هامون سبب شد که طوفان شن همراه با گرد و غبار و شن‌های درشت باشد.

راشکی با بیان اینکه معمولا طوفان‌های 120 روزه سیستان تا اواخر مردادماه می‌وزید، گفت: وزش این طوفان‌ها تا میانه شهریورماه نشان از طولانی‌شدن این طوفان‌ها دارد. وی با بیان اینکه جمعیت هلا‌ل‌احمر کلیه امدادگران خود را در شهرستان‌های این استان به کار گرفته است، گفت: مشکلات تنفسی عمده موضوعاتی است که افراد درگیر با طوفان شن با آن روبرو هستند.

بیش از ۳۰ خانه روستایی در هیرمند زیرشن‌های روان مدفون شدند
سلطانعلی دهمرده فرماندار هیرمنددر این باره گفت: شهرستان هیرمند به دلیل واقع‌شدن در قسمت جنوبی دریاچه هامون نسبت به سایر مناطق سیستان بیشتر در معرض هجوم شن‌های روان قرار دارد. وی اظهار داشت: میزان ذرات معلق در هوا در این شهرستان به چند برابر شرایط بحرانی رسیده که این امر سبب تعطیلی ادارات و سازمان‌های سطح شهر در چند روز گذشته شده بود. وی با بیان اینکه متاسفانه به علت شدت طوفان شن چند روز قبل روستاهای زیادی در محاصره شن‌ها قرار گرفته‌اند. افزود: بیش از ۳۰ خانه روستایی در هیرمند زیر شن‌های روان مدفون شد.

فرماندار هیرمند از آغاز برداشت شن‌ها از خیابان‌ها و منازل در روستاها خبر داد و گفت: همه در مجموعه فرمانداری، و مراکز بهداشتی شهرستان در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم. وی تاکید کرد: تردد در راه‌های مواصلاتی سطح شهرستان عادی بوده و یک تا دو مسیری هم که به علت شدت یافتن طوفان شن مسدود شده بود مجدد بازگشایی شد. دهمرده با اشاره به بروز بیماری‌های تنفسی ناشی از گرد و خاک در منطقه گفت: شدت طوفان همراه با گرد و غبار غلیظ مشکلات تنفسی و بهداشتی زیادی را برای مردم منطقه به وجود آورده است. مردم در هنگام طوفان از منازل خود خارج نشوند یا از ماسک استفاده کنند.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۶:۲۲
بنظرم امروز زمانی است که از مردم هر کس که می تواند باید خودش وارد میدان مبارزه با بیابان زدایی شود، چون از دولت به تنهایی کاری ساخته نیست و شرایط بحرانی است.
دولت می تواند هدایت کننده این داوطلبان برای نجات کشور از گسترش بیابان باشد و آنها راسازمان دهی کند.
اکثر ما فقط به صدقه دادن به عنوان یک کار خیر نگاه می کنیم.
چرا نجات کشور از تبدیل شدن به بیابان برای ما کار خیر محسوب نمی شود؟!
اگر امروز کاری نکنیم فردا همه مان در ماسه های بیابان غرق خواهیم شد! (117256)
دوستدار محيط زيست
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۰:۱۱
به شدت با حرفت موافقم! هر ايراني يك درخت هم بكارد ايران از امازون بهتر خواهد شد (117302)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۰۸:۱۷
خدا به دادشون برسه... (117272)