به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۵۰۳۲۷

سیاه‌جامگان لیگ، حاشیه به جای فوتبال

گروه ورزشی: تیم دوم مشهد لیگ هفدهم را در حالی گذراند که حاشیه‌های مختلف باعث شد تا این تیم بیش تر سرگرم دوری از این حواشی شود تا جنگیدن برای کسب رتبه‌های بهتر.
سیاه‌جامگان لیگ، حاشیه به جای فوتبال
 تیم فوتبال سیاه جامگان پس از دو فصل بقای معجزه گونه سرانجام به لیگ دسته یک سقوط کرد و از فصل بعد باید دوباره برای حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران تلاش کند.شاید عمده‌ترین ویژگی بارز این فصل مشکی‌های مشهدی تغییرات زیاد مربی در طول یک فصل بود. رکوردی که آن‌ها همراه با نفت تهران در این فصل به ثبت رساندند و پنج مربی مختلف را به عنوان کشتی نجات استخدام کردند اما هیچ کدام از این مربیان نتوانستند کشتی تیم مشهدی را از قرق شدن نجات دهند و در پایان این تیم با نمایش یکی از ‌ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر راهی لیگ آزادگان شد.ابتدای فصل این تیم نتوانست با اکبر میثاقیان یارگیری خوبی انجام دهد و تیمی ساخته شود که بخواهد برای رتبه‌های بهتر نسبت به فصل‌های گذشته بجنگند. ضعف تاکتیکی، استفاده از بازیکنان بی‌کیفیت و حتی ناشناخته باعث شد تا  خیلی زود سیاه جامگان به عنوان کاندیدای نخست سقوط لقب بگیرد.

پس از آن مدیران سیاه جامگان که ایراد را در سرمربی می‌دیدند، با اخراج میثاقیان و با آوردن مرزبان سعی در تغییر و تحول عظیم در تیم داشتند اما پس از گذشت هفته‌های کمی این مربی متوجه شد که بنای امارت مشکی‌های خراسان در لیگ هفدهم خوب پی‌ریزی نشده است و سرانجام این تیم در هر صورت سقوط خواهد کرد. پس خیلی زود از سمت خود کنار رفت.در این گیرودار تعویض مربی و استفاده از افراد مختلف حاشیه‌هایی که فقط در لیگ ایران نمونه آن دیده می‌شد مزید بر علت شد تا نگاه این تیم به لیگ برتر در حاشیه قرار بگیرد. حاشیه‌هایی نظیر تغییر نام سیاه جامگان به "مشکی پوشان"، متهم شدن مدیرعامل باشگاه به دلیل استفاده از "جادوگر"، پلمب شدن دفتر باشگاه در آستانه بازی مهم مقابل استقلال و بسیاری از عوامل دیگر به وجود آمد که این تیم را از مسیر فوتبال دور کرد.

در این بین امثال عنایتی و آرمین رهبر نیز نتوانستند کاری برای این تیم کنند و در نهایت این تیم مشهدی پس از دو فصل معجزه‌وار که در هفته‌های آخر در لیگ یک ماندنی شد، بالاخره راه لیگ یک را در پیش گرفت و چند هفته‌ از پایان لیگ خود را به عنوان تیم اول سقوط کننده به لیگ آزادگان معرفی کرد.شاید عجیب‌ترین اتفاق فصل  سیاه جامگان زمانی اتفاق افتاد که این تیم سقوطش به لیگ یک مسجل شده بود و مدیران این تیم داوود مهابادی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. کسی که عملا نمی‌توانست کاری برای مشکی‌های مشهد انجام دهد و وی در پایان لیگ نیز از سمتش کناره‌گیری کرد و تنها چیزی که برای باشگاه به همراه داشت مقداری هزینه ‌اضافی برای پنج، شش هفته‌ پایانی بود.سیاه جامگان همراه با بلند پروازی‌های خانواده‌ عباسی به لیگ یک سقوط کرد و حالا می‌خواهد با استفاده از مرد با تجربه مشهد یعنی خداداد عزیزی با ساختار بهتری به لیگ برتر باز گردد. چیزی که شاید خداداد باید ابتدا جلوی آن را بگیرد همین حواشی پیش پا افتاده‌ای است که فصل قبل سیاه جامگان را از مسیر لیگ برتر خارج کرد.
مرجع : ایسنا