به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۵۰۷۴۰
هیچ سرور ایرانی در اختیار تلگرام نیست

هشدار درباره نسخه‌های تاییدنشده تلگرام

گروه جامعه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به انتشار برخی اخبار نادرست درباره نسخه‌های فارسی پیام‌رسان تلگرام که موجب ایجاد سردرگمی در بین کاربران شده، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
هشدار درباره نسخه‌های تاییدنشده تلگرام
در اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور تنویر افکار عمومی صادر شده آمده است:
 
1- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون هیچ گونه سروری در اختیار تلگرام و یا نسخه‌های غیررسمی آن قرار نداده است و آنچه از امکانات وجود داشته با ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، در اختیار پیام رسان‌های بومی مجاز قرار گرفته است.

2- مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی در بهمن ماه ۹۶، هشدارهای لازم در خصوص عدم استفاده از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام را منتشر کرده است. در متن هشدار مرکز ماهر آمده است :"از آنجا که تلگرام برنامه‌ای متن باز است و هر روز چندین نسخه غیررسمی از آن ایجاد می‌شود و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه‌ها کار مشکلی است، لذا توصیه می‌شود کاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند."

3- همچنین  در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت برای این‌گونه نسخه‌ها ایجاد نمی‌شود، همانگونه که قبلا اعلام شده بود مجددا تاکید می گردد  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیر پالایش و فیلتر سایتها و نرم‌افزارها نمی‌باشد.
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تلگرام