به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۵۰۸۶۸

اولین سریال پوران درخشنده به کجا انجامید؟

گروه فرهنگ و هنر: بر اساس توافق معاونت امور استان‌های صداوسیما با مرکز کردستان، قرار است سه سریال درباره شخصیت‌های ملی این اقلیم به صورت مشترک ساخته شود که در این میان برای روایت داستان زندگی مستوره اردلان با پوران درخشنده گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.
اولین سریال پوران درخشنده به کجا انجامید؟
روایت زندگی سه شخصیت ملی «سنجرخان»، «امیرنظام گروسی» و «مستوره اردلان» سه‌گانه سریال‌های استان کردستان را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر این سریال‌ها هر کدام در مرحله پیش‌تولید قرار دارند و قرار است حداکثر تا پایان سال ۹۹ تولید آنها به پایان برسد. در این میان قرار شده که طرح سریال زندگی ماه شرف خانم قادری مشهور به «مستوره اردلان»، بانوی شاعر و تاریخ‌نگار کردستان توسط پوران درخشنده به نگارش درآید و در صورت تصویب و توافق‌های آتی درخشنده اولین سریال خود را کارگردانی کند.
 
پوران درخشنده  در این زمینه می‌گوید: این پیشنهاد به من شده است و از آنجا که خانم مستوره اردلان زندگی تاثیرگذاری داشته است، زندگی او برایم بسیار جالب است و به همین خاطر هم علاقه‌ دارم سریال زندگی او را بسازم. اما هنوز به صورت رسمی توافق‌نامه‌ای با من امضا نشده و این موضوع شکل رسمی پیدا نکرده است.    
همچنین عباس فاطمی (رییس مرکز سیمای استان‌ها) نیز در این زمینه به ایسنا می‌گوید: خانم درخشنده انگیزه لازم را برای حضور در این کار دارند، مطالعاتی انجام داده‌اند و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی طرح این سریال هستند. در واقع مرکز سیمای استان‌ها خانم درخشنده را به عنوان کارگردان این سریال انتخاب کرده، اما هنوز توافق‌نامه یا قراردادی به صورت رسمی امضا نشده است. زمانی بین ما و خانم درخشنده تعهدی برقرار می‌شود که ایشان طرح را آماده کنند و بعد از تصویب طرح این تعهد به صورت کتبی امضا می‌شود. در حال حاضر خانم درخشنده علاقه‌مندی خود را اعلام کرده‌اند و ما نیز به عنوان سفارش‌دهنده طالب حضور ایشان هستیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

او درباره سایر سریال‌های این مجموعه سه‌گانه استان کردستان نیز توضیح می‌دهد: نگارش سریال «سنجر خان» توسط ضیاء الدین دری به پایان رسیده است. کارگردانی این سریال را آقای دری بر عهده دارد و قطب‌الدین صادقی نیز مشاور این پروژه است. خود گروه تمایل دارد که سکانس‌های آغازین در زمستان امسال تصویربرداری شود، اما ما در تلاش هستیم تا در صورت توافق سکانس‌های داخلی زودتر تصویربرداری شوند. همچنین سریال امیرنظام گروسی نیز هنوز در مرحله تحقیقات است و تیم کارگردانی انتخاب نشده.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پوران درخشنده