به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۵۱۲۶۷
مطهری و پزشکیان به عنوان نواب هیات رئیسه انتخاب شدند

علی لاریجانی رئیس مجلس ماند

گروه سیاسی: انتخابات سومین دوره هیات رییسه مجلس دهم در حال برگزاری است و بر اساس نتایجی که تاکنون اعلام شده علی لاریجانی برای سومین سال در مقام رییس قوه مقننه ماند.
علی لاریجانی رئیس مجلس ماند
در جریان انتخاب ریاست مجلس که به مرحله دوم کشیده شده بود، از مجموع ۲۷۹ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۲۳ رای و علی لاریجانی ۱۴۷ رای کسب کرده و آرای باطله ۹ رای اعلام شد و بر این اساس و طبق اعلام علی لاریجانی وی در سومین سال فعالیت مجلس دهم رییس مجلس باقی ماند.

در انتخابات نواب رئیس مجلس هم از مجموع ۲۷۹ رای، علی مطهری با ۱۴۳ رای و مسعود پزشکیان با ۱۵۷ رای به عنوان نواب رئیس مجلس انتخاب شدند.علی مطهری، مسعود پزشکیان، عبدالرضا مصری و هادی قوامی در این دوره کاندیدای جایگاه نواب رئیس بودند.به دلیل اتفاقات انتخابات ریاست مجلس دو فراکسیون مستقلین و ولایی با یکدیگر ائتلاف کرده و هر یک تنها یکی از نامزدهای خود را برای نایب رئیسی معرفی کردند.

بر این اساس فراکسیون نمایندگان ولایی با معرفی عبدالرضا مصری کاندیدای نخست خود، از معرفی محمد دهقانی کاندیدای نفر دوم انصراف داد و فراکسیون مستقلین ولایی بالعکس هادی قوامی کاندیدای دوم خود را معرفی کرد و از معرفی عزت الله یوسفیان ملا کاندیدای نخست خود برای کرسی نواب رئیس انصراف داد.علی لاریجانی در دور دوم انتخابات ریاست‌مجلس، به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
مرجع : ایلنا