به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۳۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۱۵۲۳۶

عملکرد اقتصادی احمدی‌نژاد در 8 سال!

گروه اقتصادي: دفتر مطالعات اقتصادی و برنامه و بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی عملکرد اقتصادی ایران در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ را بررسی کرده است، ۸ سالی که دولت نهم و دهم روی کار بوده است.
عملکرد اقتصادی احمدی‌نژاد در 8 سال!
در اين گزارش آمده میانگین 3/52درصدی رشد اقتصادی کشور در دوره ۸ ساله دولت احمدی‌نژاد در مقایسه با میانگین رشد 5/73درصدی دولت اصلاحات اولین موردی است که مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرده است. مقایسه‌ای که نشان می‌دهد میانگین رشد اقتصادی کشور در این دوره نسبت به دوره مشابه قبل حداقل 2/21درصد كمتر بوده‌است. از طرف دیگر تحلیل‌های گزارش حاضر نشان می‌دهد در دوره سال‌های ۱۳۹۲-۱۳۸۴ به طور متوسط به ازای هر یک درصد رشد اقتصادی در هر سال 22/8 میلیارد دلار هزینه شده است. در حالی که این رقم برای دوره ۱۳۸۴-۱۳۷۶ معادل 4/5میلیارد دلار بوده است.

به عبارت دیگر در دولت احمدی‌نژاد برای یک درصد رشد اقتصادی پنج برابر دولت اصلاحات هزینه شده است. هزینه‌ای که به گواه همین گزارش نتایج مطلوب و قابل‌توجهی نداشته است.از طرف ديگر در حالي‌كه دولت نهم اقتصاد كشور را با نرخ رشد 6/19 تحويل گرفته است با نرخ رشد منفي 5/4 درصد تحويل دولت يازدهم داده است.در حالی که دولت احمدی‌نژاد دارای بیشترین منابع ارزی حاصل از فروش نفت در طول ۱۰۰ سال گذشته بوده است، اما همین دولت رکورد‌دار تورم، موج بیکاری و رشد اقتصادی منفی در همین دوره و بازه زمانی هم بوده است.
مرجع : روزنامه دنیای اقتصاد

فرامرز
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۹:۵۲
کجاشو دیدین?
صبرکنید هرروز یک افتضاح جدید رو میشه!!!! (119559)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۱۵
همش رو خودشون می دونستند ولی سوال اصلی اینکه چرا الان میگن!!!؟ (119619)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۹:۵۵
درسایه
مسکن مهر؟
عدالت اسلامی ؟
مهرورزی ؟
بصیرت انقلابی ؟ دولت نهم و دهم
حکومت پابرهنگان ؟
وقتی دلسوزان کشور اعتراض میکردند
چه کسی با ایسان برخورد میکرد (119560)
حمیده
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۲۳
محمود دمت گرم. تو بی نظیری! (119570)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۵۰
اَه اَه ... کاش میشد هزارتا منفی بهت داد! (119640)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۲۱
علامت تعجب را نگاه كنيد از فعل معكوس اده كرداستفاده كرده است. (119678)
ر.س
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۹
آقای احمدی نژاد عصاره واقعی اصول گرایان است (119634)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۳۲
منظورت همون تفاله هست دیگه نه ؟ (119651)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۱۳
نمایندگان مجلس به عوض نظارت بر دولت ضعیف احمدی نژاد و کنترل اعمال اشتباه او به شورای نگهبان نامه می نوشتند که رییس مصلحت کشور را رد کند! در انتخابات آینده ملت تمام نمایندگان اینچنینی را که بسیاری از آنها در انتخاباتی غیر رقابتی و آرای درصد پایینی از مردم برنده شدند را برای همیشه مرخص خواهند کرد، از همین حالا فکری به حال آینده خود کنند. (119645)