به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۵۲۸۹۸
حجت الاسلام غرویان: باید با ملت آمریکا وارد مذاکره شویم

برخی برای عدم موفقیت دولت نقشه می‌کشند

گروه سیاسی: یک استاد حوزه با بیان این موضوع که دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور هدف و انگیزه دارد و تیم اقتصادی هم براساس علم و دانش عمل می‌کند، افزود:‌ متاسفانه در کشور زد و بندهایی وجود دارد که با ایجاد مانع بر سر راه دولت مانع به سرانجام رسیدن برنامه می‌شوند.
برخی برای عدم موفقیت دولت نقشه می‌کشند
محسن غرویان در پاسخ به این سوال که آیا دولت مسبب مشکلات  اقتصادی کشور است، گفت:‌ چند نکته را مقدما باید در این خصوص مطرح کنم؛ مسائل اقتصادی داخل کشور ما با سیاست به شدت پیوند خورده و این سیاست هم شامل سیاست داخلی  و خارجی می‌شود. البته علمای اقتصاد هم این مسائل را مستقل از هم ندانسته و معتقدند بخشی از نیازهای اقتصادی هر کشوری باید از خارج از مرزها تامین شود و این موضوع هم بستگی به روابط با سایر کشورها دارد. لذا ما باید روابط سیاسی را با سایر کشورها بهبود ببخشیم تا اقتصاد هم شرایط بهتری پیدا کند.

دولت برای حل مشکلات اقتصادی انگیزه دارد
وی افزود: در داخل کشور هم ما دچار یک سری زد و بندهای سیاسی هستیم و همچنین احزاب و گروه‌های متعددی داریم که برای عدم موفقیت دولت نقشه می‌کشند و مانع ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند برنامه‌های دولت به نتیجه منتهی شود. دولت آقای روحانی اما با انگیزه است و هدف دارد و برای توسعه اقتصادی کشور در برابر این فشارها مقاومت می‌کند؛ اما این جوسازی‌ها و فضاسازی باعث می‌شود موفقیت مورد نظر دولت حاصل نشود و کانون‌های قدرت هم در کشور ما متعدد است و تلاش می‌کنند برنامه‌های دولت به نتیجه نرسد.این مدرس حوزه البته یادآور شد: تیم اقتصادی دولت هم براساس علم و دانش عمل می‌کند با این وجود اما معتقد هستم باید کمک گرفته شود و تقویت شود تا تمام مسائل اقتصادی رصد شده و بهترین تئوری برای حل مسائل اتخاذ شود.

برجام با حمایت و تایید رهبری انجام شده است
محسن غرویان در خصوص حمله‌های متعدد به تیم سیاست خارجی دولت در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص برجام گفت:‌ برای همه آگاهان سیاسی کشور روشن است که برجام مسئله شخصی نبوده و تنها متوجه دولت و شخص آقای روحانی نیست.وی افزود: وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی به تنهایی و بدون کسب اجازه از نهادهای مربوط وارد مذاکرات هسته‌ای نشده‌اند و کل مذاکرات با حمایت و تایید رهبری انجام شده است. متاسفانه در حال حاضر که این بحث مقارن با حضور ترامپ با یک سری ویژگی‌های شخصیتی در راس دولت ایالات متحده شده است،‌ سخت‌گیری‌ها و سیاست‌هایی که او اعمال می‌کند باعث ایجاد مشکلات شده و با خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها فشارهای اقتصادی را بر کشور افزایش داده است.

راهی جز وحدت نداریم
حجت الاسلام غرویان عنوان کرد: یچ راهی جز وحدت و انسجام ملی نداریم. مسئولان ما در قوای مجریه، مقننه و قضائیه و همچنین نهادهای حکومتی باید یک صدا داشته باشند و با هم حرکت کنند. حتی با وجود اختلاف سلیقه‌های داخلی باید اتحاد را در برابر فشارهای ترامپ حفظ کنیم و‌از هم حمایت کنیم. همدلی و انسجام در این شرایط اهمیت داشته و درست نیست تقصیرات را گردن هم انداخته و مچ‌گیری کنیم چرا که این همان خواسته ترامپ و صهیونیست‌هاست.عضو سابق هیئت علمى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى با اشاره به برخی شعارهایی که در روز قدس علیه دولت سر داده شد،‌ عامل این حرکات را  ناپختگی سیاسی نامید و عنوان کرد: این حرکات سطحی است و باید اتحاد و انسجام حفظ شود. در این شرایط مردم هم به مسئولان نگاه می‌کنند و اگر ببینند مسئولان انسجام و همدلی دارند و یکدیگر را مقصر مسائل و مشکلات نمی‌دانند و مقصر اصلی را ترامپ می‌دانند این همدلی به بدنه جامعه هم منتقل می‌شود.

باید با ملت آمریکا وارد مذاکره شویم
غرویان یادآور شد: باید ملت آمریکا را از دولت آمریکا جدا دانست. در صورت مذاکره با آمریکا باید اعلام کنیم که با مردم آمریکا و افکار عمومی در آمریکا مذاکره می‌کنیم. با آنهایی مذاکره می‌کنیم که نماینده اصلی ملت آمریکا و قلب‌های آنها هستند. ملت ایران با ملت آمریکا عنادی ندارند. باید بتوانیم با اندیشمندان و احزاب و همچنین مخالفان سیاست‌های ترامپ و آنهایی که مخالف بدعهدی‌ها و خروج ترامپ از برجام هستند و حیثیت آمریکا را با توجه به این بدعهدی‌ها در خطر می‌دانند صحبت کنیم تا همین امر فشارها را نسبت به سیاست‌های غلط دولت آمریکا افزایش دهد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: محسن غرویان دولت