به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۹:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۵۳۰۵

شستشو با لباسشويي جيبي در 5 دقيقه!

گروه علمی و فناوری: يک ماشين‌لباسشويي جيبي جديد مي‌تواند زندگي مسافران و اعضاي کمپ را با شستن لباسهاي آنها تنها در پنج دقيقه متحول کند.
شستشو با لباسشويي جيبي در 5 دقيقه!
اين ابتکار ممکن است چيزي بيشتر از يک کيسه دسته دار بنظر نرسد اما مي‌تواند لباسها را با استاندارد مشابه ماشين لباسشويي بشويد.اين کيسه لباسشويي 41 پوندي موسوم به crubba مي‌تواند به سادگي تي‌شرت، جوراب، لباسهاي زير و حتي لباسهاي جين را در زمان سفر بشويد. هنگامي که سه ليتر آب، صابون مايع و لباسهاي کثيف به اين کيسه افزوده مي‌شود، کاربر تنها بايد آنرا بسته و براي پاک کردن لباسهاي داخل، آنرا بسايد. اين کيسه لباسشويي از يک ماده ضدآب ساخته شده و حاوي تخته لباسشويي منعطف هوشمند است که تمام کثيفي‌ها را از بين مي‌برد.

اين فناوري جالب توسط اش نيولند حين آماده‌سازي براي سفر به آفريقا ابداع شد که تنها مي‌توانست تعداد کمي لباس با خود حمل کند. اين مخترع 34 ساله استراليايي پيشنهاد کرده که کاربران از اين کيسه براي پنج تا شش دقيقه جهت دستيابي به يک شست‌وشوي با استاندارد ماشين‌لباسشويي استفاده کنند اما براي ميزان کم لباس تنها 30 ثانيه کافي است.

در اين کيسه، لباسها بر روي تخته لباسشويي کشيده شده و برآمدگي‌هاي آن باعث ايجاد سايش و حرکت آب در ميان لباس مي‌شود که به پاکسازي چربي و کثيفي از روي لباس کمک خواهدکرد.وزن کيسه Scrubba تنها 180 گرم بوده و به اندازه جيبي قابل تا کردن است و از اين روبراي سفرهايي با بار سبک بسيار مناسب است. تر از 2 هزار ميليارد تومان خواهد بود.
مرجع : آی تی نیوز

سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۹:۱۱
لطفا آخرین جمله خبر را اصلاح کنید. (120292)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۲:۱۶
توی ایران هم اختراعات جالب و کم نظیر ، کم نداریم ولی هیچ کدوم صنعتی نشدن (120367)