به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۵۳۴۳

دستگیری دو زورگیر متجاوز به یک زن+عکس

گروه حوادث: دو زورگیر شیطان‌صفتی که تحت پوشش مسافرکش، اقدام به سرقت اموال و آزار و اذیت زنی کرده بودند، دستگیر شدند.
در تیرماه امسال زنی به هویت مشخص با مراجعه به کلانتری 141 گلستان به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» و به دستوردادیار شعبه سوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت. مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در میدان صادقیه و به مقصد میدان آزادی به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ با دو سرنشین مرد جوان شدم که پس از طی مسافتی کوتاه، سرنشینان خودرو با تهدید چاقو و توسل به زور اقدام به سرقت اموالم شامل گردنبند، انگشتر طلا، دو دستگاه گوشی تلفن‌همراه و وجوه نقد همراهم کرده و در مکانی خلوت واقع در حوالی ورزشگاه آزادی مرا رها و از محل متواری شدند.

همزمان با انجام چهره‌نگاری و ترسیم چهره فرضی متهمان، کارآگاهان اداره پنجم با بهره‌گیری از اطلاعات پرونده اقدام به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ و مالک آن کرده اما مالباخته موفق به شناسایی تصویر مالک خودرو به عنوان احدی از متهمان پرونده نشد. در ادامه رسیدگی به پرونده و با حضور مالک خودرو در اداره پنجم، وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که خودرو پراید را به صورت قولنامه‌ای به فردی به نام حسین فروخته که بلافاصله تصاویر این شخص (خریدار خودرو) از سیستم جامع پلیس استخراج و مالباخته پس از مشاهده تصویر حسین صراحتا وی را به عنوان یکی از سارقان زورگیر اموالش مورد شناسایی قرار داد که در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حسین با یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ و در محدوده ایستگاه مترو صادقیه اقدام به مسافرکشی می‌کند که با توجه به اطلاعات بدست آمده وی در محدوده بلوار فردوس – خیابان ورزی شمالی شناسایی و در حالی که سوار بر یک دستگاه پراید سفیدرنگ بود، در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.



با دستگیری و انتقال حسین به اداره پنجم، تحقیقات از وی آغاز و او نیز همانند بسیاری از متهمان در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب سرقت شد اما پس از مواجه شدن با شاکیه لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به سرقت و زورگیری، به آزار و اذیت مالباخته و فروش طلا و جواهرات از طریق همسرش اعتراف کرد. همسر متهم نیز پس از حضور در اداره پنجم به کارآگاهان عنوان کرد که اطلاعی از مسروقه‌بودن طلا و جواهرات نداشته و همسرش (حسین) مدعی بوده که طلا و جواهرات را در ازای طلبش از یکی از دوستانش دریافت کرده که در بازرسی از مخفی‌گاه متهم بخشی از طلاجات مسروقه کشف شد که با توجه به اعتراف حسین درباره آزار و اذیت، مالباخته که به دلیل حفظ آبرو تا آن زمان از طرح موضوع خودداری کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که سرنشینان خودرو پراید علاوه بر سرقت اموالش با تهدید او را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی هویت متهم دوم پرونده به نام «ابوالفضل» مخفی‌گاه وی در منطقه یافت آباد – میدان الغدیر شناسایی و او نیز دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در تحقیقات به عمل آمده، اظهارات همدستش را تأیید و شاکیه نیز با حضور در اداره پنجم وی را صراحتا مورد شناسایی قرار داد. سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان درباره «سرقت‌های به عنف تحت پوشش مسافرکش» و احتمال افزایش جرایم ارتکابی، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شد. رییس پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۲
این آدمها رو باید اعدام کرد، پولش رو ورمی داشتن و می بردن به خودش چرا تجاوز کردن!!!؟ لعنت به این بی امنی. (120331)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۰۶
در اینکه این دو نفر جنایت بزرگی رو انجام دادن شکی نیست اما باور کنید اعدام راه حل نیست. بیشتر این مجرمان ، خودشون در کودکی دچار آزار و اذیت و یا بدسرپرست بوده اند. پس یابد اونها رو تربیت و درمان کرد نه اینکه نابودشون کرد. این فقط پاک کردن صورت مسئله است. (120520)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۱۷
حرف شما برای کشوری که هیچ زیر ساخت فرهنگی نداره و این همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی داره قابل اجرایی شدن نیست. (120559)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۲۱
دوستانی که اعتقاد به کیفر اعدام ندارن در وهله اول خودشون رو بذارن در جایگاه خانواده و کسی که مورد تجاوز واقع شده.در مرحله بعد لطفا شعا ندین. بفرمایید چه مجازاتی جایگزین این مدل هتک حرمته لطفا.؟؟؟ ما فقط بلدیم ادای غربی رو در بیاریم. (120562)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۰۶
باید گوش و چشم و زبونش رو در آورد ، جان من چاپ کن ببین همه موافقن (120552)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۴
اینارو باید بشونن رو تیر برق (120335)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۵
تا زمانی که تاکسی ها به عنوان وسیله سواری شخصی در اختیار کارمندان و مغازه داران و بازاریان سپاهیان و افراد غیر مرتبط قرار دارد مردم عوارض آن را به طرق مختلف می‌دهند بایدفکر وچاره ای کرد (120339)
سورنا
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۲:۰۶
خاک بر سرشون (120364)
صاحب
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۳:۲۸
مگه مجبورن سوار خودرو شخصی بشن (120396)
ساحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۱۹
ایول تا تعریف کند که زن شجاعی! (120646)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۳:۵۴
درباره علت افزايش وحشتناك اين جرايم بنويسيد.امنيتي كه به آن مي بالند اين است ؟ در يك كوچه بيست خانه اي ما در خيابان پيروزي سه مواد فروش و دو سارق خودرو هستند وهمه هم ميدانند و ظاهرا فقط پليس نميداند. به راحتي و بي پروا شيشه ميفروشند (120407)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۷:۵۹
فکر می کنم پلیسم ازشون می ترسه!
این قدر آزاد گذاشتنشون که حالا با پول هرویین و شیشه هیولا شدن!
از پا در آوردن هیولا هم کار هر کسی نیست! (120548)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۳:۵۹
متاسفم برای این اقایون!!! (120408)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۱۲
باید هرچه سریعتر اعدام بشن (120445)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۷
فقط اعدام اعدام (120475)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۳
ایول (120483)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۲۷
با اعدام چيزي درست نميشه. اگه مي شد كه ديگه اين اتفاقا نمي افتاد (120500)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۲۲
کدامین متجاوز از این دست اعدام شده تا عبرت شود آنانی که ما میدانیم جرم دیگری داشته اند! (120647)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۶:۴۱
این چه کشوری است که کناه کردن به راحتی روا است عدم برخورد شدید باعث تکرار می شود ودر جامعه عادی می شود (120505)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۲۰
اعداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام (120628)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۰:۳۹
متاسفانه پلیس در جهت تامین امنیت کاری نمی کند بایستی در خیابانها و کوچه ها گشتهای پیاده پلیس مشاهده شود اگر گشتی هم می بینیم در پارکها بخاطر امنیت نیست بخاطر مسائل جزئی دیگراست. (120638)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۲۱:۰۵
خیلی جالبه مردم ایران تنها مجازات تو ذهنشون اعدامه (120644)