به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۱۵۴۶۲

احتمال توقف تولید خودرو در کشور ؟

گروه اقتصادی: دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: اگر روند فعلی ادامه یابد و اصلاح نشود تولید خودرو در کشور متوقف خواهد شد.
احتمال توقف تولید خودرو در کشور ؟
ساسان قربانی اظهار کرد: هم‌اکنون مشکلات متعدد داخلی و خارجی گریبان‌گیر صنعت خودرو و قطعه است. وی با بیان اینکه تامین نقدینگی، نقل و انتقال پول و تحریم از مهمترین مشکلات صنعت خودرو و قطعه است، خاطرنشان کرد: با ادامه وضعیت فعلی، روند کاهشی تولید خودرو و قطعه همچنان ادامه می‌یابد و به تناسب آن قیمت تمام شده تولید و فروش خودروها افزایش می‌یابد که آن نیز موجب تشدید رکود بازار خواهد شد. دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: هم‌اکنون خودروسازان با حدود 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند. ظرفیت تولید در واحدهای قطعه‌سازی نیز به 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.وی با بیان این‌که از حدود دو سال پیش روند فعلی قابل پیش‌بینی بود، تصریح کرد: با این حال هر چه در این مورد هشدار دادیم شنیده نشد البته امیدواریم در دولت جدید به این مشکلات رسیدگی شود.

قربانی ادامه داد: اولین اقدام در این زمینه بررسی شرایط، شناسایی مشکلات و پیش‌بینی راهکارهای حل مشکل است. این اقدام آغاز شده و کارگروه‌هایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این کار تشکیل شده است. وی افزود: در گذشته فرصت‌های زیادی برای حل مشکلات وجود داشت که از دست رفت؛ بنابراین در شرایط فعلی دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید به بهترین نحو ممکن و به سرعت عمل شود.دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران تصریح کرد: مشکلات در صنعت خودرو و قطعه به مرز بحران رسیده است بنابراین اگر روند فعلی همچنان ادامه یابد و اصلاح نشود در نهایت تولید خودرو در کشور متوقف خواهد شد.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۱:۴۶
خدا کنه متوقف بشه. مردم ضرر نمی کنند؛ کسانی دیگر ضرر خواهند کرد. (121426)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۶:۲۴
سلام دوست عزیز لطفاً به فکر کارگرا و کارمندای خودروسازها و قطعه سازها هم باشیم. (121561)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۴۸
همیشه یک راهی هست که فقط و فقط مردم ضرر کنن جیییییگر (121684)
امین
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۱:۵۴
وقتی بی کیفیته و خیلی گرون
به اندازه ای گرون که مردم نتونن بخرن همون بهتر که تولیدش متوقف شه (121434)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۲:۱۰
مگه بنز و ب ام و و تویوتا تولید میکنید ؟؟؟
همون بهتر که تولید نشه (121441)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۲:۱۸
این خودروها با این کیفیت های زیر صفر که همه قظعاتش هم از چین وارد میشه همون بهتر که تولیدش متوقف بشه . یک نگاهی به دور و برتون بندازین همین کره که تا دو روز پیش فرغون هم نمیتونس بسازه الان قیمت و مهمتر از اون کیفیتش سر به فلک میزنه . تو رو خدا لیاقت ما ایرانی ها اینه ؟؟؟؟ (121444)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۲:۴۶
وقتی همه خودروهای به اصطلاح ملی 70 درصد ارزبری دارند، آیا بهتر نیست به دلایل زیر خودرو وارد کنیم؟
1- تنها 30 درصد مصرف ارز بیشتر می شود
2- دست کم 40 درصد مصرف بنزین پایین می آید
3- آلایندگی کاهش یافته و با کم شدن بیماریهای ناشی از آن صرفه جویی هنگفتی در بخش بهداشت خواهد شد
4- ایمنی بالا رفته و هدر رفت سرمایه ملی در اثر تصادفات جلوگیری خواهد شد (121452)
مانگا
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۳:۵۵
پس ان همه شعارهای صادرات قطعه سازان چه شد با دلار 3300 تومانی نیز هنوز امکان رقابت وصادرات وجود ندارد ؟پس همان بهتر که تعطیل شوند (121475)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۵۳
مديريت فاميل بازي كاري كرده كه مردم به بسته شدن يك صنعت و بيكار شدن خيلي از هموطنان راضي شدن ، حق هم دارن تا كي بايد هزينه اين آقايون رو بدن (121546)
فرامرز
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۷:۰۰
دوستان اینهمه واسه تعطیلی خودرو سازان دعا نکنید
آخه کمی هم بفکر مردم عراق وسوریه و اوگاندا و سومالی هم باشید
بیچاره دیگه چی سوار شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (121576)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۲۳
مگه ما خودرو تولید میکردیم ؟
تو همه دنیا به اندازه انگشتای دست تولید کننده واقعی خودرو هست , بقیه مونتاژ میکنن سودش هم تو جیبه تولید کننده اصلی میره هم توی جیبه کشور مونتاژ کننده و هم مصرف کننده به اندازه ای که پول میده خودرو با کیفیت میخره ولی تو ایران تولید خودرو یه بازی بیشتر نیست . (121611)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۳:۰۱
دوستان با همه مشکلاتی که گفتید و درست هم هست به هرحال نزدیک یک میلیون خانوار از قبل این صنعت ارتزاق می کنند وبه نظرم منطقی نیست آرزوی تعطیل شدن این صنعت رو بکنیم. (121692)
مجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۱:۰۹
همون پیکان و پراید رو بتونیم خودمون 100 درصد داخلی و با قیمت پایین تولید کنیم باور کنید بهتر از اینه که روز به روز ماشینای با تیپای مختلف، اما هردمبیل و با قیمتای نجومی داشته باشیم. (121745)