به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۱۵۴۶۲۴
اشتباه AFC یا سهل انگاری امارات و فلسطین در قرعه کشی فوتبال بازی‌های آسیایی

احتمال رو به رو نشدن ایران با عربستان

گروه ورزشی: مدیر تیم ملی فوتبال امید درباره شائبه قرعه کشی مجدد مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گفت که این اتفاق صورت نمی‌گیرد و احتمالا نام دو تیم امارات و فلسطین به گروه‌های شش گانه اضافه می‌شود.
احتمال رو به رو نشدن ایران با عربستان
 هفته گذشته قرعه کشی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی برگزار شد و شاگردان کرانچار با عربستان، کره شمالی و میانمار در یک گروه قرار گرفتند تا مصافی حیثیتی با سعودی‌ها در بازی نخست داشته باشند.در فاصله حدودا یک ماهه تا شروع این رقابت‌ها، رسانه‌های اماراتی مدعی شدند که AFC در برگزاری قرعه کشی اشتباه کرده و نام این تیم و فلسطین در قرعه کشی قرار نگرفته بود. مدیر ورزشی کمیته ملی المپیک امارات مدعی شده که AFC این اشتباه را پذیرفته و قرار است جسله‌ای برگزار شود تا راه حلی برای این مشکل ارائه شود. یعنی یا این دو تیم (امارات و فلسطین) به گروه‌ها اضافه شوند یا قرعه کشی دوباره انجام شود.در صورت برگزاری مجدد قرعه کشی این رقابت‌ها به احتمال زیاد گروه ایران دچار تغییر و تحول می شود و شاگردان کرانچار شاید با عربستان دیدار نکنند.با این وجود حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال امید با بیان اینکه قرعه‌کشی مجدد امکان پذیر نیست، گفت: مگر می‌شود چنین اتفاقی صورت بگیرد؟

وی گفت: اگر AFC هم اشتباه کرده باشد، نهایتا نام این دو تیم را به گروه‌های شش گانه اضافه می‌کنند.قبل از مسابقات گفته شد که چند تیم انصراف دادند و به جای ۳۲ تیم، مسابقات با ۲۴ تیم برگزار می‌شود.او ادامه داد: حتی در سفر به عمان، مسئولان این تیم گفتند که قصد شرکت در بازی‌های آسیایی را ندارند.همچنین بهزاد آزاد، سرپرست تیم ملی امید نیز درباره این موضوع اظهار کرد: در دستورالعمل مسابقات، هشت گروه چهار تیمی وجود داشت اما قرعه‌کشی با شش گروه چهار تیمی انجام شد که این موضوع موجب تعجب ما هم شده بود. با خودمان فکر کردیم احتمالا هشت تیم انصراف دادند.او درباره اینکه تاکنون گزارشی درباره قرعه کشی مجدد مسابقات و یا اضافه شدن دو تیم امارات و فلسطین به گروه‌ها گفت: ما هم اندازه شما اطلاعات داریم. فعلا چیزی را ابلاغ نکردند. تنها دغدغه ما درباره قرعه‌کشی این است که ما برنامه ریزی خودمان را برای بازی‌های دوستانه انجام دادیم و برای شبیه سازی عربستان با عراق و برای شبیه سازی کره شمالی با چین دیدار می‌کنیم.
مرجع : ایسنا