به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۵۴۹۷

شکایت سینماگران از شمقدری در مجلس

گروه فرهنگ و هنر:‌ سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با اعلام خبر شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری در پرونده خانه سینما اعلام کرد: مسئولان خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات در کمیسیون اصل نود حضور یافتند.
شکایت سینماگران از شمقدری در مجلس
مصطفی افضلی‌فرد گفت: کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در حال بررسی موضوع شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری به عنوان مسئول سازمان سینمایی کشور وقت است که گزارش نهایی آن را به زودی آماده خواهد کرد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس افزود: موضوع شکایت، عملکرد سازمان سینمایی درخصوص جایگاه خانه سینما و ادامه فعالیت این مجموعه صنفی است و تقریبا 10 نفر از اعضای خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل نود آمدند.سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: اطلاعات لازم برای این پرونده جمع‌آوری شده و کمیسیون اصل نود باید آنها را آنالیز و سپس گزارش نهایی را آماده می‌کند.

گفتني است محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۱۴ دی سال ۱۳۹۰ از انحلال خانه سینما با توجه به تخلفات آن خبر داد ولی محمدمهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما، اعلام کرد این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کند. یکی ازاعضای هیأت موسس خانه سینمای ایران نیز معتقد بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان انحلال تشکل صنفی سینماگران را ندارد.
براساس آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. کمیسیون اصل نود مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است، رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.

حمید ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۴۷
جواد که گور می گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه گور جواد گرفت (121538)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۵۹
آقا اين نمايندگاني كه ميخوان از سوريه در برابر جنگ دفاع كنن ... به والله من هزينه سفرشون به سوريه رو متقبل ميشم !

هر چه زودتر برين تو رو خدا ! (121548)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۶:۲۱
خیلی واسشون مهم باشه و سخت برخورد کنن فوق فوقش اینو هم 200هزار تومن جریمه میکنن دیگه! (121558)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۹:۱۲
نه تنها آقای شمقدری بلکه وزیر سابق ارشاد هم باید در مجلس به کمیسیون اصل نود پاسخگو باشند. آنهم نه فقط در ارتباط با خانه ی سینما، که در باره ی کل عملکرد وزارت ارشاد طی 8 سال گذشته! (121625)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۰۰
شمقدر بپا کلاهت رو باد بلند نکنه که هوا طوفانیه برادر جان ! (121658)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۴۶
چه دل خوشی دارن اینا یعنی فکر میکنید رسیدگی میشه..... (121682)
علی
Serbia
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۳:۱۳
دوره زمونه برعکس شده , تخلف میکنند طلبکار هم هستند, خود آقای احمدرضا درویش در برنامه زنده هفت گفت از تغییر مفاد اساسنامه بی اطلاع بوده این حرفو کسی میزنه که عضو هیئت مدیره خانه سینماست حالا شمقدری شده آدم بده و ازش شکایت میکنند , جرم شمقدری اینه که به برخی آقایون باج نداد به خاطر همین از سال 86 تا حالا تخریبش میکنند و بهش اتهام میزنند . (121770)