به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۱۵۷۶۵۰

نتایج امروز ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی

گروه ورزشی: در شرایطی که قرار بود آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 با درخشش کشتی گیران ایرانی همراه باشد، دو ورزشکار رشته پومسه تبدیل به اولین مدال آوران کاروان ایران در این مسابقات شدند.
نتایج امروز ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی
به گزارش ورزش سه، کوروش بختیار و مرجان سلحشوری دو ورزشکار جوان ایرانی با دو نمره ای که امروز در رشته پومسه به دست آوردند ایران را وارد جدول مدال های بازی های آسیایی جاکارتا کردند. موفقیت این دو ورزشکار جوان و گمنام در شرایطی اتفاق افتاد که از بین کشتی گیران آزاد تنها حسن یزدانی و البته علیرضا کریمی روند طبیعی خود را طی کرده و به سوی کسب طلا پیش می روند اما کشتی گیرانی مثل حسین خانی، اطری و مهران نصیری با شکست مقابل حریفان به جدول بازنده ها رفته و شانسی برای طلا ندارد. جالب اینکه هرسه کشتی گیر بازنده به محض رویارویی با حریف سرسخت قافیه را باختند تا کشتی ایران مقابل چین، ازبکستان و مغلوستان شکست بخورد، شکستی که بخشی از آن به روش انتخاب کشتی گیر از سوی رسول خادم و کشتی زده کردن نمایندگان ایران بازمی گردد.البته تیم ملی کشتی آزاد ایران همچنان شانس کسب 3 مدال طلا توسط کریمی، یزدانی و هادی را در رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی دارد که البته از ابتدا هم کارشناسان در همین حد برای کشتی گیران شانس موفقیت قائل بودند. 
 

در حال حاضر کاروان ایران درانتظار کسب اولین طلای بازی های آسیایی در روز نخست این رقابت هاست که این افتخار به ادامه نمایش موفق حسن یزدانی و علیرضا کریمی احتیاج دارد. در صورتی که این دو کشتی گیر در دو مسابقه فینال به پیروزی برسند کاروان ایران در روز اول با دو طلا و دو نقره شرایط خوبی در جدول رده بندی ها خواهد داشت. کاروان ایران در سه رشته تیمی بستکبال، والیبال و فوتبال مدعی کسب مدال است و امروز ورزشکاران رشته کبدی هم امیدوارکننده ظاهر شدند. پیش بینی کارشناسان برای ایران در این مسابقات کسب 25 طلا و حضور در رتبه چهارم بازی بعد از سه قدرت سنتی چین، ژاپن و کره است که برای موفقیت ورزشکاران ایرانی کمی باید بیشتر از پیش بینی های اولیه نمایش بدهند و البته فراموش نکنید کسب طلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

 
یکی از دیگر ستاره های ایران در روز اول زهرا کیانی رشته تالو بود. او در اجرای فرم ووشو برخلاف 2 نماینده دیگر ایران در بخش دختران خوش درخشید. کیانی فعلا در رده دوم قرار دارد و در صورتی که پس فردا به درخشش خود ادامه دهد، می تواند یکی از مدال ها را برای اولین بار در تالوی دختران برای خود کند. امروز در برخی از رشته ها هم ورزشکاران پایین تر از حد انتظار ظاهر شدند. مثلا در تیراندازی میکس که گفته می شد نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام شانس مدال دارند، حتی به فینال هم نرسیدند.از سوی دیگر شمشیربازان در رشته سابر زنان و اپه آقایان نتوانستند به مراحل پایانی راه یابند و خیلی زود حذف شدند. تنیس هم یک شکست و 2 پیروزی راه به دست آورد که با حاضر نشدن رقبا بود! شناگر ایرانی یعنی علیرضا یاوری در 200 متر آزاد هم چیزی عایدش نشد و با عنوان 22 در دور مقدماتی به کارش پایان داد. همچنین تیم ملی سپک تاکرا نتیجه را در گام اول به میزبان واگذار کرد.
برچسب ها: بازی های آسیایی