به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۵۸۰۷
اجساد قابل شناسایی نیستند+اسامی‌مجروحان

44 مسافر در تصادف دلخراش دو اتوبوس سوختند

گروه حوادث: اتوبوسي كه از مسير كاشان به تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ريل وسط بزرگراه به سمت مخالف منحرف شده كه با يكدستگاه اتوبوس ديگر كه از تهران راهي يزد بود، برخورد كرد و بر اثر اين برخورد، هر دو اتوبوس دچار آتش سوزي شدند.
هنگامی که اين دو دستگاه اتوبوس مسافربري دچار حريق شده اند برخي از مسافرين توانسته اند با شكستن شيشه اتوبوس ها خود را به بيرون پرتاب كنند. عوامل راهداري، آتش نشاني ،اورژانس، پليس راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي در محل حادثه حاضر شدند و عوامل آتش نشاني آتش سوزي را مهار كردند. مسير تهران - قم بر اثر اين سانحه برای مدتی مسدود شد.بسته شدن اين مسير موجب ترافيك و ازدحام صدها خودرو در اين مسير شد و همین امر ، رسیدن آمبولانس ها را نیز با مشکل مواجه کرد.



جزئیات حادثه
محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس گفت: در ساعت 22:55 شب گذشته برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران قم به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد. وی با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از 40 تن از هموطنان جان خود را از دست داده و 39 نفر نیز مجروح شدند. رئیس سازمان امداد و نجات فوریت هلال احمر گفت: همچنین 8 نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و 6 دستگاه خودروی عملیاتی شامل 18 نفر امدادگر نیز وظیفه این عملیات را برعهده داشتند.

پزشکی قانونی: 43 نفر کشته شدند
سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 43 نفر در سانحه تصادف اتوبان قم به تهران جان خود را از دست داده‌اند.

ترکیدگی لاستیک اتوبوس 44 نفری را به کام مرگ فرستاد
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: شب گذشته بر اثر ترکیدن لاستیک یک اتوبوس در جاده تهران - قم و این اتوبوس از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگر برخورد کرد و در نهایت 44 نفر از مسافران هر دو اتوبوس کشته شدند.



اسامی مجروحان حادثه
به گزارش مهر، مجروحان تصادف شامگاه دوشنبه در قم به سه بيمارستان شهيد بهشتي، علي ابن ابيطالب(ع) و نكويي انتقال داده شدند كه براي اطلاع هموطنان و خانواده‌هاي آنها اسامي آنان اعلام مي‌شود. بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری قم اسامي مجروحان انتقال داده شده به بيمارستان شهيد بهشتي به شرح زير است:
فاطمه قربان زاده 34 ساله
محمد اعرابي 23 ساله
محمد اكبري 34 ساله
سمانه بروقي 25 ساله
زهرا بروقي 2 ساله
فاطمه رمضاني 58 ساله
سيد حسين حسيني 27 ساله
علي پور مصطفوي 30 ساله
مريم تقي نژاد 34 ساله
نرگس عرب زده 9 ساله
نسرين عرب زاده 2 ساله
محمد بناپور 61 ساله
محمدعلي فروزان 78 ساله



اسامي مجروحان انتقال داده شده به بيمارستان علي ابن ابيطالب قم:
علي موسي زاده 21 ساله
سيد حسن روحانيون 34 ساله
زهره خان محمدي 46 ساله
محمدحسين احمدي 50 ساله
محمد كريم زاده اردكاني 27 ساله

اسامي مجروحان انتقال داده شده به بيمارستان نكويي قم:
حسين رحيمي 35 ساله
هادي برقي 14 ساله
ياسر توكلي 24 ساله
مريم افشاري 28 ساله
مازيار بيرامي 26 ساله
مرتضي ياري 37 ساله
محمدحسين برزگري 39 ساله
اميرحسين زارع 6 ساله
سجاد شوندي 18 ساله
سيد محمد موسوي 22 ساله
مريم بلوري 35 ساله
عبدالكاظم محمديان 53 ساله
نازنين زهرا رحيمي 3 ساله
حامد طاوسي 30 ساله
محمد طحان 52 ساله
علي برقي 55 ساله
رضا نجف پور 27 ساله
معصومه برقي 50 ساله
سيد محمدجواد حسني 32 ساله
مريم كرمي 30 ساله
حسن پورمعصومي 27 ساله
حسين مروتي 43 ساله
هوشنگ عربي 23 ساله
پرنياز پورسعيد 26 ساله
آرزو بلوري 3 ساله

۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۹:۵۷
هلی کوپتر تو این مملکت خراب شده نیست. (124726)
12
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۳:۵۷
نه دیگه هلی کوپتر کجا بود ماشاالله اینقدر عکس العمل اورژانش و نیروهای امداد بالاست که هلی کوپتر پیش اینها کم میاره (124933)
تورج
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۷:۵۶
برای بازماندگان متوفی ها صبر و برای مصدوین سلامتی رزو مندم این نشون میده برای مواجهه با حواث اصلاً آماد ه نیستیم (125191)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۰۸
مقصر اصلی پیمانکار سازنده اتوبان هست....واسه سود بیشتر(( گارد ریل)) غیر استاندارد کار کرده....!! این فاجعه به نظر من مثل یه قتل عمد محسوب میشه!!!!!!!!!!!!!!! (124729)
یاسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۲۸
خدای من ... نفسم بند اومد ! (124738)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۳۲
وهابیت نیز شیعه کشی میکند و ما نیز
خدایابه داد ما رس (124742)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۰:۳۴
هیشکی نمی نونه مثل ما تحریم رو دور بزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (124744)
جواد
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۳
دولتمردان چه جوابی دارند؟ آیا کسی استعفا می دهد؟ (124760)
مهرداد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۲:۳۶
فکر می کنم ، تازه این دولت سر کار آمده. افرادی که باید مجازات شوند باید در دانشگاه ایرانیان پیدا کرد. (124824)
هادی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۱۰
به جای توقف در اجرای پروزه های راه اهن به بهانه قساد و... به فکر توسعه خطوط ریلی باشیم آمار کشته ها و زخمی های ما از استاندارد جهانی بالاتر است. وزارت راه وشهرسازی جای سیاسی بازی نیست مدیریت جهادی باشد (124761)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۳
ما باخطوط ریلی استاندارد خیلی فاصله داریم سرعت پایین و وقت تلف کن است و هزینه ساخت راه آهن خیلی بالا است ودر هیچ چیز راه آهن خودکفا نیستیم از طرفی سوخت ارزان و سرعت ماشین ها سرسام آور است - البته ما از خیلی کشورها جلو هستیم مثلا درهند سرعت قطار هم پایین است وهم مردم عین موریانه سوار سرو گردن واگن و لکومتیو هم می شوند. (124830)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۳۴
باباازاین کلمات دهن پرکن دیگه نگید بسه دیگه مشک آن است خود ببوید نه آنکه عطار بگوید نتیجه هشت سال مدیریت راه کشور اگرخبرتصادف اونوردنیا
چندباردرخبرها پخش میشه این خبرباید
سی روز وهروز چندبارپخش بشه (125058)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۲۷
اینم از امنیت اتوبان (124766)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۳۶
طبق آمارجهانی بزرگترین تصادف منجربه مرگ قبل ازاین تصادف درآمریکا باتلفات 43نفربوده الان مااولیم با44نفر مراسم اهدای مدال کجاست خبرکنیدبابروبچه هایه اتوبوس دربستی بریم البته نه ازجاده های ایران (125234)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۴۰
خدا به خانواده هایشان صبر دهد. (124784)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۴۲
مگه این شرکت های اتوبوسرانی سرویس های دوره ای نمیگذارند؟ چرا لاستیک اتوبوس باید بترکه؟ برای یک بار هم که شده تحقیق کنید علت این فاجعه چی بوده تا از وقوع حوادث بعدی پیشگیری بشه.
خدا به بازماندگان صبر بده انشالله (124785)
مش غضنفر
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۳۰
برادرم راننده اتوبوسه میگه اسکانیا با کیفیت ترین اتوبوس درکشورماست بعد
رییس راهنمایی میگه نقص برقی داسته قبلا هم اتفاق افتاده وای به حال بقیه اتوبوس های بی کیفیت (125223)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۲:۰۹
جناب روحانی آیا تسلیت گفته اند (124805)
110
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۲۶
دادستان کشور میگه که قبلا هم اتفاق افتاده باید تحقیق بشه و اگهههههه!!!!!!!! تخلف احتمالی صورت گرفته !!!!!!!!!پیگیری بشه
خدایا کجایی؟ (124963)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۱۴
لطفا بفرمایید کی تشخیص داد ترکیدگی لاسیتک بود و چه سرعتی در تشخیص فنی بوده که قبل از شناسایی اجساد کشته شدگان موفق شده؟ (125031)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۰۳
وضعیت شرکت های تعاونی مسافربری بسیار تاسف باره بدون نظارت و پاسخ گویی (125098)
شاهد عینی حادثه
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۲۵
بنده از نزدیک دیشب شاهد این اتفاق بودم و ۵ دقیقه بهد از حادثه به انجا رسیدم. متاسفانه فاجعه خیلی بزرگ و ناراحت کننده ای بود . بزرگراه از تهران به سمت قم کاملا بسته بود و ماشین هاب با هزار دردسر از قسمت خاکی اطراف اتوبان عبور می کردند . و بدون اقراق جمعیتی نزدیک دویست نفر اطراف دو اتوبوس که کاملا سوخته بودند جمع شده بودند و از دو اتوبوس تنها اسکلتشون باقی مانده بود و دود خاکستر تا کیلومترها فاصله رفته بود.بر اساس مشاهداتم به عنوان یک شاهد عینی و به گفته گروه امداد بیش از ۸۰ نفر از هموطنان متاسفانه در اتش کشته شدند و فاجعه ای بسیار دردناک رقم خورد . امار کشته شده گان در رسانه کمتر از واقعیت اعلام شده است. (125110)
خواهشا نشون بدید
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۱:۵۵
داشتم به این فکر میکردم تو بحرین دو ساله شورش و اشوب شصت نفر مردن کشور ما در صلح و ارامش سالی بیست هزار نفر فقط بر اثر حوادث رانندگی میمیرند .........جالب تر اینه که اخر سر هم مردم میشن مقصر اصلی ............دیگه هممون حفظ شدیم تمام این اتفاقات اخر سر یا بعلت نقص فنی یا عدم توجه به جلو یا عدم سرعت مطمئنه یا..............چرا برای یبار هم که شده نمیگویند کم کاری و قصور از ما بوده..............بخدا همه میدونن اگه لاستیک بترکه وقتی راننده فرمون رو سفت بچسبه فوقش یکم ماشین منحرف میشه که اونم با مهارت راننده و کم کردن سریع سرعت میشه جمش کرد......اما کو مهارت از کجا معلوم راننده اصلا فرمون رو ول نکرده باشه(برای ریختن چایی و ...) که معمولا در رانندگان بین شهری رایج ........چرا تو ایران مفت و مسلم در عرض تنها دو هفته گواهینامه پایه یک میدن در حالی که همین سیکل تو کشور های پیشرفته حد اقل شش ماه بطول میانجامد . یبار همین مسیر قم تهرون رو طی کنید میبینید چه اسفالت مزخرفی داره (با این همه عوارضی که میگیرند) بخدا دیگه حال تایپ ندارم وگرنه بازم مینوشتم تا همه بدونن: .................................مردم مقصر نیستند این باصطلاح مسئولان هستند که مقصرند........................ (125391)
مریم
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۲۲
واقعا متاسفم برای خودمون با این مملکت گل و بلبلمون واقعا خىلی ناراحت کنندست ادم از درون داغون میشه این چیزارو میبینه و میشنوه (125442)