به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۱۵۸۳۴۱

ماجرای زیرپوش اسفندیار رحیم مشایی❗️

ماجرای زیرپوش اسفندیار رحیم مشایی❗️
گروه سیاسی: علی اکبر جوانفکر از یاران محمود احمدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای اسفندیار رحیم مشایی روز شنبه سوم شهریور ماه با استفاده از زور و قوه قهریه، دستانی دستبند خورده و با زیر پوش از زندان به دادگاه انتقال یافته بود. آقای غضنفرآبادی رئیس جلسه دادگاه در برابر رفتار اعتراض آمیز مهندس مشایی خطاب به ایشان می گوید که شما زمانی معاون رئیس جمهور بوده اید، چرا به جای دفاع از خودتان، اعتراض می‌کنید؟

 در این لحظه آقای مشایی از جایش بلند می شود و با روی برگردانده شده از رئیس دادگاه، پیراهن خود را از تن بیرون آورده و روی صندلی پرت می‌کند و با نشان دادن زیرپوش خود ، خطاب به او می‌گوید: شما همین معاون رئیس‌جمهور را با زیرپوش از زندان به دادگاه آورده‌اید. پس از آنکه ماموران زندان با توسل به زور، آقای مشایی را به دادگاه منتقل می کنند، در پارکینگ دادگاه، یک دست لباس به ایشان می دهند و آقای مشایی نیز در احترام به بانوانی که احتمال می‌داد در ساختمان دادگاه انقلاب حضور داشته باشند، لباس‌ها را می‌پوشد. آقای مشایی با نحوه نشستن خود در جلسه دادگاه که مورد توجه افکار عمومی و محافل رسانه ای نیز قرار گرفته است، نشان داد که دادگاه را قانونی نمی داند و آن را به رسمیت نمی شناسد.

 آقای اسفندیار رحیم مشایی در ابتدای جلسه ای که روز شنبه گذشته تحت عنوان "دادگاه" برگزار شد، دستان دستبند زده شده خود را بارها در مقابل دوربین فیلمبرداری بلند کرد و با انگشتانش علامت پیروزی را نشان داد.
 در طول این جلسه، آقای مشایی پیوسته روی خود را از قاضی برگردانده بود و بارها خطاب به او تاکید کرد که فاقد صلاحیت قضاوت است. دکتر عادل حیدری یکی از دو وکیل آقای مشایی که سخنگوی قوه قضاییه مدعی عزل آنها شده بود، امروز در زندان اوین با موکل خود ملاقات کرده است.