به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۵۹۱۲۱

اون از «صداقت» خود در هسته‌ای‌زدایی خبر داد

گروه بین‌الملل: رهبر کره شمالی خطاب به کسانی که در صداقت او برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کشورش «تردید» دارند، نسبت به حسن نیت خود در اقدام به هسته‌ای‌زدایی شبه جزیره کره اطمینان داد.
اون از «صداقت» خود در هسته‌ای‌زدایی خبر داد
به گزارش یورونیوز، رسانه‌های رسمی کره شمالی امروز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور به نقل از قول کیم جونگ اون نوشتند که او بار دیگر نسبت به لغو همه آزمایش‌های موشکی دوربرد در کشورش اطمینان داده است.  اون همچنین تأکید کرده است که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا «اعتماد کامل» دارد. رهبر کره شمالی این اظهارات را امروز پنج‌شنبه ساعاتی پس از دیدار با یک هیئت رسمی از نمایندگان کره جنوبی بیان کرد.
 
دولت سئول پس از این دیدار اعلام کرد «مون جائه این»، رئیس جمهوری کره جنوبی از ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریور) به پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی سفر کرده و با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد. انتظار می‌رود «هسته‌ای‌زدایی» شبه جزیره و لفو آزمایش‌های موشکی کره شمالی محور اصلی سران دو کشور در پیونگ‌یانگ باشد. خبر این رویدادها و اعلام برنامه‌ریزی برای دیدار رهبران دو کره در آستانه برگزاری رژه بزرگ روز ملی کره شمالی منتشر می‌شود. نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) مصادف با هفتادمین سالگرد استقلال و تشکیل کشور کره شمالی است.