به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۱۵۹۹۱

قاتل‌نروژی در زندان علوم‌سیاسی می‌خواند

گروه بين الملل: قاتل نروژی که در سال 2011، 77 نفر را کشت اجازه یافت در سلولش رشته علوم سیاسی بخواند.
قاتل‌نروژی در زندان علوم‌سیاسی می‌خواند
دانشگاه اسلو، ماه میلادی گذشته درخواست آندرس برینگ بریویک برای ثبت نام در یک دوره مطالعات رشته علوم سیاسی را رد کرد. این دانشگاه اعلام کرد که بریویک نمی‌تواند از دانشگاه مدرک بگیرد. اما درخواست دوباره بریویک برای مطالعه موضوعات خاص این دوره، از سوی دانشگاه اسلو پذیرفته شد. کارل گوستاو نوتسن، سرپرست زندان اسکین در جنوب شرقی نروژ که بریویک تحت نظارت شدید در آن به سر می‌برد در این خصوص گفت: قانون نروژ به همه زندانیان حق کار و مطالعه را می‌دهد.

بریویک که خود را "ملی گرای مبارز" می‌داند، بمبی را در ناحیه دولتی شهر اسلو در 22 ژوئیه 2011 منفجر کرد و به روی شرکت کنندگان در کمپ کار جوانان در جزیره اتوئیا تیراندازی کرد. اینگرید نیموئن، یکی از بازماندگان حادثه تیراندازی در جزیره اتوئیا در صفحه توییترش نوشت: بریویک شایستگی دریافت اجازه گذراندن رشته علوم سیاسی را ندارد. بریویک تنها اجازه خواهد یافت که بدون دسترسی به اینترنت، مطالب مربوط به رشته علوم سیاسی را مطالعه کند. وی بارها اعلام کرده است که می‌خواهد مبارزه ایدئولوژیکی خود را از پشت میله‌های زندان ادامه دهد.

فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۵۵
باید میدادن به ما سریع سه سوته اعدامش میکردیم مثل همون جوونایی که 70 هزار تومن دزدیده بودنو سریع اعدامشون کردیم (127068)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۳۰
تا کی می خواهیم متوجه بشیم مسئله مقدار پول سرقت شده نبود! مسئله اصلی شبیخون زدن با قمه در طول روز و جلوی چشم صدها سواره و پیاده بود. اگر آن شیوه باب بشه دیگه امیدی نداری اعضای خونواده ات بیرون رفتن سر ظهر سالم یا زنده بر می گردن یا نه. (127244)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۱۹
یعنی با اعدام شدن ان دو جوون جلوی باب شدن زورگیری گرفته شد ؟اگر با اعدام کردن مشکلات حل میشد پس چرا کشور ما نسبت به کشورهایی که اعدام در انها ممنوع هستند امار جرم و جنایت بیشتر است ؟ما مخالف محاکمه یک مجرم نیستیم ولی وجدان خودتان را قاضی کنید حتما ان فیلم زورگیری را دیده اید ایا واقعا حکم اعدام متناسب بود؟و ایا شما با فرهنگ سازی و اصلاح یک مجرم و برگرداندنش به جامعه مخالفید؟ (127310)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۱:۴۸
مجرم رو جون به جونش کنی مجرمه و عادت کرده وهیچ کاریش هم نمشه کرد و اعدام مجازات مناسبی برای کسانی هست که امنیت مردم رو سلب میکنن ولی با فرهنگ سازی برای خانواده ها و آموزش درست از کودکی آمار بزهکاری کمتر میشه (127342)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۵۸
77 نفر رو کشته!!!!!!!!!!!!!!1 (127070)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۰۸
يادمه !
عكسش هنوز تو ذهنمه! (127081)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۳۴
قانون نروژ به همه زندانیان حق کار و مطالعه را می‌دهد.
ما دانشجویان مون را ستاره دار و اخراج می کنیم! (127103)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۵۳
احتمالا اونجا هر چی تعداد بیشتری رو بکشی امکانات بهتری میدن. (127117)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۴۱
نژاد پرست نفرت انگیز. (127142)