به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۶۰۲۸۴
امیدوارم استاد شجریان، هدیه‌ام را بپذیرند

سالار عقیلی: استاد شجریان یک استثناست

سالار عقیلی: استاد شجریان یک استثناست
گروه هنري: روزنامه همدلی نوشت: سالار عقیلی می گوید: صحبت درباره استاد محمدرضا شجریان، کاری بس دشوار است. از روزی که تصمیم گرفتم آواز بخوانم، عاشق صدا و شخصیت ایشان بودم. هنوز هم استاد شجریان را عاشقانه دوست دارم و بارها گفته ام این بزرگمرد موسیقی ایران را می پرستم.

چندی پیش آلبومی به نام «میهن» با آهنگسازی استاد محمد جلیل عندلیبی منتشر کرده و قطعه ای به همین نام را بازخوانی کردم که سال ها قبل استاد محمدرضا شجریان خواندند. به دلیل علاقه و ارادتم به استاد شجریان، آلبوم را به ایشان تقدیم کردیم. در جدیدترین اتفاق هم قطعه ای به نام «بخوان جانان» با آهنگسازی موزیسین جوانی به نام روزبه بختیاری آماده کرده ام که روز اول مهرماه سال 1397 مصادف با تولد استاد محمدرضا شجریان منتشر می شود. امیدوارم استاد این هدیه ناقابل را از ما بپذیرند.

باید تا زمانی که جواهرانی مانند محمدرضا شجریان نفس می کشند، قدرشان را بدانیم، پیش از آن که دیر شود و تنها افسوس و حسرت برای مان باقی بماند. به شخصه بسیار خرسندم در دوره ای زندگی می کنم که محمدرضا شجریان در آن زیست می کند، نسل های آینده به ما غبطه خواهند خورد چرا که ما فرصت داشتیم ایشان را از نزدیک ببینیم و در کنسرت های شان، نفس به نفس از آواز اعجاب انگیزشان بهره ببریم. همیشه و همه جا تاکید کرده ام محمدرضا شجریان یک استثنا در موسیقی و حتی هنر ایران زمین است. استاد شجریان را استاد خودم می دانم و با تمام وجود اعتقاد دارم موسیقی ایران مدیون ایشان است. استاد شجریان برای من همیشه در صدر قرار دارد چرا که مانند خورشید در آسمان موسیقی می درخشند.

تصور موسیقی اصیل ایرانی بدون محمدرضا شجریان، ناشدنی است چرا که استاد و موسیقی سنتی چونان روحی در دو بدن هستند. دستیابی به چنین جایگاه رفیعی به هیچ عنوان آسان نیست و تنها محمدرضا شجریان می تواند به محبوب قلب های تمام مردم سرزمینش تبدیل شود. وقتی ایشان بیمار شدند، به چشم دیدم چگونه مردم عزیزمان بی تاب بودند و دعا می کردند استاد هر چه سریع تر از بستر برخیزند. این اتفاق نشان می دهد محمدرضا شجریان وظیفه خود را در دنیا به خوبی انجام داده و حالا ما باید وظیفه خود را در قبال ایشان به خوبی انجام دهیم.البته مردم ثابت کردند هنرمندان خود را هیچ گاه از یاد نمی برند. از صمیم قلب آرزو می کنم هر چه سریع تر سلامتی خویش را به دست آورند، باز هم ایشان را روی صحنه ببینیم و صدای بی نظیرشان را بشنویم.