به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۶۰۳۲۴

روز جهانی جهانگردی در تهران چه خبر است؟

گروه فرهنگ و هنر: درحالی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد برخلاف سال‌های گذشته برای روز جهانی جهانگردی برنامه ویژه‌ای ندارد، استان تهران برنامه‌های خود را برای این مناسبت، با حفظ شئونات ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تشریح کرد.
روز جهانی جهانگردی در تهران چه خبر است؟
دلاور بزرگ نیا ـ مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران ـ گفت: به مناسبت  پنج مهرماه روز جهانی جهانگردی برنامه‌های این اداره کل با سه محور شعار جهانی گردشگری ، عاشورا و هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود . وی ادامه داد: بر اساس شعار جهانی سال «گردشگری و تحولات دیجیتال» با تجلیل از افراد صاحب نظر و مدیران موفق در حوزه کسب کارهای استارتاپی در حوزه گردشگری، کارگاه آموزشی نیز با عنوان «بازاریابی دیجیتال در کسب کارهای گردشگری» برگزار می‌شود. او بیان کرد: افرادی  در صنعت گردشگری برنده  هستند که از فناوری اطلاعات به بهترین شکل در توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنند. امروز عرضه‌کنندگان سنتی نمی‌توانند در بازار رقابتی باقی بمانند مگر از همین حالا به روزآمد کردن شیوه‌های فروش و تبلیغات اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: کارگروه «کارآفرینی گردشگری» در استان تهران به منظور آموزش و حمایت از ایده‌های نوین که برپایه‌ی استارت آپ‌ها و فناوری اطلاعات است همزمان با این رویداد تشکیل خواهد شد . به گفته بزرگ‌نیا، تورهای تهرانگردی «فرزندان عاشورا»  و «هنرگردی عاشورا» با موضوع دفاع مقدس و میراث معنوی عاشورا برگزار می‌شود. در این تورها شهروندان از موزه صلح، سقاخانه‌ها و تکایای قدیمی تهران و  کارگاه‌های هنرمندان که آثار عاشورایی تولید می‌کنند، بازدید خواهند کرد.

سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰، روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. اساسنامه این روز در این تاریخ و به سال ۱۹۷۰ تصویب شد. انگیزه گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی عمومی درباره نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با توجه به این سنت جهانی هر سال مراسمی را کاملا رسمی و غیر مردمی برگزار می‌کرد که بیشتر بهانه‌ای بود برای تجلیل از فعالان گردشگری کشور اما اواخر هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به گرامیداشت ایام سوگواری محرم و حفظ حرمت هفتمین شب شهادت حضرت امام حسین (ع) اعلام کرد: «امسال به‌منظور پرهیز از همایش‌های متعدد و موازی، مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود، ولی ادارات کل استانی با حفظ شئونات و حرمت این ایام همچون سنوات گذشته ویژه‌برنامه‌هایی خواهند داشت.»

این سازمان همچنین اطلاع داد: «روز پنجم مهر به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی، بازدید از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها و تمام اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور برای گردشگران و همه هموطنان رایگان است.»
انتهای پیام
مرجع : ایسنا
برچسب ها: میراث فرهنگی