به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۱۶۰۶۸۷
رئیس روابط عمومی شهرداری شیراز برکنار شد

عذرخواهی شهردار شیراز از بنر جنجالي

عضو شورای شهر شیراز دستگیر شد
گروه جامعه: بیلبورد جنجال برانگیز میدان نمازی شهر شیراز، شبانه پایین کشیده شد. در این بیلبورد تبلیغانی که به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در مرکز شیراز نصب شده بود، از عکسی از سه سرباز اسرائیلی استفاده شده بود.
عذرخواهی شهردار شیراز از بنر جنجالي
ابراهیم گشتاسبی‌راد شهردار شیراز به خاطر نصب تصویر فتوشاپ شده سربازان اسرائیلی به مناسبت هفته «دفاع مقدس» پوزش خواست. در این بنر؛ عکسی که متعلق به سربازان اسرائیلی است، پس از حذف یک سرباز زن، به عنوان سربازان ایرانی دوران جنگ ۸ ساله با عراق نصب شده بود! پس از مشخص شدن این گاف در شبکه‌های اجتماعی شهرداری شیراز این بنر را شبانه پایین کشید.

بنا به گزارش‌ها شهرداری شیراز پس از اعتراض‌های گسترده، شامگاه چهارشنبه این بیلبورد تبلیغاتی را پایین کشیده است. شرکت تبیلغاتی مجری این طرح، از یک عکس مشهور چهار سرباز اسرائیلی که بر بالای بلندی‌های جولان ایستاده اند، استفاده کرده است. در این بیلبورد، یک سرباز زن حذف شده و ابرها جای دامنه جولان را گرفته است. از یک بیت از علی معلم دامغانی در این تابلوی تبلیغاتی استفاده شده بود.
 
شهردار و شورای شهر شیراز خواستار برخورد با فرد یا افراد متولی این بیلبورد شده اند. برخی رسانه‌های اجتماعی «دولتی» اسرائیل، با نگاهی «طنزآمیز»، به ماجرای این بیلبورد پرداخته اند. «اسرائیل به زبان فارسی»، حساب کاربری رسمی وزارت خارجه اسرائیل به زبان فارسی، با بازنشر یک توییت، بالا رفتن این بیلبورد را نشانه نفوذ اسرائیل در ایران توصیف کرده است!
 
حساب کاربری سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل موساد هم با دو توییت به این ماجرا واکنش نشان داده است. موساد، با انتشار عکس اصلی نوشته است که احتمالا طراح این بیلبورد زنی که در عکس بوده را آزاردهنده‌تر از اسرائیلی‌ها تشخیص داده و به همین دلیل آن را پاک کرده است! همین حساب در یک توییت دیگر نوشته است: «عملیات انجام شد: شیراز: ایران. ادای احترام به شهدا. عکس از نیروهای دفاعی اسرائیل»!

رئیس روابط عمومی شهرداری شیراز برکنار شد
پس از جنجال بر سر بیلبورد شهرداری شیراز که در آن از تصویر سربازان رژیم صهیونیستی بجای رزمندگان دفاع مقدس استفاده شده بود، رئیس روابط عمومی شهرداری و رئیس روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شیراز برکنار شدند. شهردار شیراز دقایقی قبل طی حکمی پیمان بهادری رئیس‌دفتر خود را با حفظ سمت پیشین، به‌عنوان سرپرست اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز منصوب کرد. پیش از این محمدجواد کشاورزی این مسئولیت را برعهده داشت. همچنین محمد شعبانی رئیس روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز برکنار و امیر عوض‌پور به سمت مسئول روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منصوب شد. روسای روابط عمومی شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، هر دو عضو حزب اراده ملت شاخه استان فارس بودند.

عضو شورای شهر شیراز دستگیر شد
 یک عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: مهدی حاجتی عضو این شورا عصر پنجشنبه  بازداشت شد.