به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۶۰۷۰۶

پایان دربی‌هایِ هیجان انگیز پروفسور

گروه ورزشی: حضور طولانی مدت در ایران یا از دست دادن مهاجمان و محرومیت از نقل و انتقالات؟ چه چیزی برانکو را در دربی محتاط کرده است؟
پایان دربی‌هایِ هیجان انگیز پروفسور
حضور برانکو در ایران، پایان دربی‌های پر از محافظه کاری بود. در دو دربی ابتدایی او، سه گل رد و بدل شد و در دربی سوم، دو تیم ۶ گل زدند. رکوردی که فقط، در دربی ۶-۰ پرسپولیس به ثبت رسیده بود.برانکو باختن در دربی را هم با نتیجه ۳-۲ تجربه کرد تا نشان بدهد از حمله حتی درصورت شکست نمی‌ترسد. با این حال، اوضاع در دو فصل اخیر عوض شده است و برانکو هر روز یبشتر شبیه دیگر مربیان محافظه‌کار دربی می‌شود.۵ دربی ابتدایی برانکو در ایران، ۱۴ گل رد و بدل شد. میانگین ۲،۸ گل در هر بازی، که آماری بسیار خوب در دربی تهران محسوب می‌شود و ۱،۶ گل در هر بازی از این آمار، متعلق به پرسپولیس بود. پس از محرومیت طارمی و پرسپولیس از نقل و انتقالات اما، اوضاع کاملا تغییر کرد.

پرسپولیس بازی رفت در یک بازی کم موقعیت استقلال را برد، بازی برگشت در یک مسابقه مشابه و باز هم کم موقعیت از استقلال باخت و امروز، در بدترین دربی برانکو دو تیم به مساوی بدون گل رسیدند. میانگین ۰،۶ گل در هر بازی که نصف آن، متعلق به پرسپولیس است. یعنی دربی‌های ابتدایی برانکو، ۴،۵ برابر سه دربی اخیر او پر گل بودند.با توجه به همزمانی این تغییرات با از دست دادن ستاره‌ها و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات برای جانشینی بازیکنان جدید، شاید بتوان این موضوع را به نبود طارمی در فصل پیش و امیری و مسلمان و احمدزاده در فصل جدید ربط داد.شاید هم طولانی شدن حضور برانکو در ایران، او را مثل مربیان داخلی محافظه کار کرده تا سابقه خوبش در این مسابقه آسیب نبیند. تنها راه رسیدن به جواب این سوال، انتظار برای نیم فصل دوم و دیدن تیم جدید برانکو با ستاره‌های تازه‌اش خواهد بود.
مرجع : نود
برچسب ها: برانکو پرسپولیس