به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۹:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۶۱۲۸۲
در شرکت فولاد اکسین چه می گذرد؟

۳ مدیرعامل در کمتر از یک ماه؛ رکورد ثبات مدیریتی!

گروه اقتصادی: در حالیکه در اوایل ماه جاری و در عرض ۳ روز مدیرعامل شرکت فولاد اوکسین خوزستان پس از انتصاب، عزل و بجای وی فرد دیگری منصوب شد خبرها حاکیست قرار است بزودی باز هم مدیرعامل جدیدی معرفی شود تا یکی از بزرگترین صنایع دولتی کشور رکورد تغییر مدیرعامل را از آن خود بکند؛ ۳ مدیرعامل در کمتر از یک ماه!
۳ مدیرعامل در کمتر از یک ماه؛ رکورد ثبات مدیریتی!
شرکت فولاد اکسین خوزستان که طی سالیان متمادی یکی از برترین و فعال ترین شرکت های صنعتی کشور و حتی خاورمیانه بشمار می رفت، مدت‌هاست که حال و روز خوشی ندارد و به اصطلاح بیشتر به محله ی برو و بیا تبدیل شده است و بقولی حیاط خلوت برخی از سیاسیون محلی شده است. زمانی به بی ثباتی و عدم تعادل دراین شرکت پی می‌بریم که در مدتی بسیار کوتاه ،شاهد حضور سه مدیر عامل در راس این شرکت می شویم.

قرار گرفتن شخصی بازنشسته در هیات مدیره موظف که کاملا خلاف مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی بشمار می رود، وازطرفی تغییرات مکرر مدیران عامل  شرکت، ازطرف این عضو هیات مدیره موظف، بی‌ثباتی‌هایی که در بطن شرکت که به عاملی اساسی در عملکرد منفی شرکت مذبور در تولید و‌ ساماندهی درنیروهای کلیدی تبدیل شده است، به حکایتی تلخ وناگوار این روزهای فولاد اکسین خوزستان، تبدیل شده است.
متاسفانه یکی از نمایندگان اهواز در مجلس در این اوضاع و احوال حساس کشور، مجلس را رها کرده و با لابی‌گری به دنبال اخذ صندلی مدیر عاملی برای نزدیکانش می‌باشد. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که یک عضو بازنشسته هیات مدیره موظف این شرکت  قصد دارد، یکی از دوستان خود را روانه شرکت فولاد اکسین کند.

شرکتی که نیروهای جوان و با انگیزه و کاربلدی در آن حضور دارند،نباید جولانگاه طیفی وسیعی از بازنشستگانی باشد که خلاف مصوبه مجلس, باعث سرخوردگی و بی‌انگیزگی نیروی جوان و کاربلد این شرکت صنعتی مهم خوزستان وکشور شود.

سوال این است که در شرکت صنعتی فولاد اکسین خوزستان چه می گذرد؟آیا نظارتی دراین شرکت مهم و کلیدی نیز ازسوی مسولان مربوطه، اعمال می شود؟ مديران سياسي‌ای که تنها به فکر منافع خود و هم قطارانشان هستند بایست بدانند که  این مجمتع صنعتی که تا چند ماه پیش بدون هیچ گونه مسائل حاشیه‌ای فعالیت می کرد، محل آزمودن و خطا و سکوی پرتاب افراد فرصت طلب غیر متخص و ناکارآمد نیست! تاچه زمانی باید شاهد ندانم‌کاری و بی ثباتی دراین شرکت بود؟ تداوم این روند این شرکت را به تعطیلی و به سرنوشت دیگر شرکت‌هایی که دستخوش تغییرات سیاسی شده‌اند، تبدیل خواهد شد. در سالهای نه چندان دور هیچ سهامداری از اینجا دست خالی بر نمی گشت اما با شرایط فعلی و بلاتکلیفی مدیریت عاملی و دخالت افراد بازنشسته هیات مدیره، در میان سهامداران و...نگرانی بوجود آمده که نکند این شرکت صنعتی همچون شرکت گروه ملی صنعتی فولاد شود و همین امر کمتر کسی رغبت به سرمایه گذاری می کند.
آیا بکارگیری بازنشسته‌ها دراین شرکت، مغایر مصوبه عدم بکارگیری بازنشستگان در شرکتها و ادارات دولتی ازسوی مجلس، نیست؟ چه کسانی باید بر اعمال این مصوبه قانونی،نظارت کنند؟

گفتنی اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان ورق‌های مورد استفاده در صنعت‌نفت، گاز و پتروشيمي و ... در کشور به حساب می‌آید.