به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۶۲۰۲

فرار 2100 نظامی ارشد سوریه به اردن

گروه بين الملل: وزیر کشور اردن اعلام کرد، از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، بیش از 2100 تن از افسران ارتش سوریه به اردن گریخته‌اند.
فرار 2100 نظامی ارشد سوریه به اردن
به گزارش ايسنا،حسین المجالی، اعلام کرد: کشورش در یک مجتمع نظامی ویژه، میزبان حدود 2130 تن از افسران سوری با درجات نظامی مختلف است که از زمان آغاز درگیری‌های سوریه به اردن گریخته‌اند. وی در این خصوص گفت: کشور اردن پایگاه امنی برای همه خواهد بود، اما نه به قیمت متزلزل شدن امنیت و ثبات این کشور. اردن قادر است تا در شرایطی متعادل و مناسب به این وضعیت رسیدگی کند. براساس آمارهای رسمی تهیه شده توسط اردن و سازمان ملل، تعداد آوارگان سوری مقیم در اردن بیش از 500 هزار تن است، این درحالی است که اردن اعلام کرده با احتساب سوری‌هایی که پیش از آغاز درگیری‌ها به این کشور نقل مکان کرده‌اند، در حال حاضر 1.2 میلیون سوری در اردن زندگی می‌کنند.

المجالی گفت: اگر حمله نظامی به سوریه انجام شود، بزرگترین تهدید برای مهاجرت گسترده مردم سوریه به اردن است. اردن آماده پذیرش 150 هزار تن دیگر از آوارگان سوری است که از این تعداد 20 هزار تن در اردوگاه الزعتری و 130 هزار تن دیگر در اردوگاه ازرق اسکان داده می‌شوند. اردوگاه الزعتری در نزدیکی مرز سوریه محل اقامت بیش از 130 هزار تن از آوارگان سوری است. از سال 2011 میلادی که جنگ داخلی سوریه در گرفته، بیش از دو میلیون تن از مردم این کشور به کشورهای همسایه از جمله لبنان، ترکیه، اردن و عراق فرار کرده‌اند.