به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۶۲۰۸

جزئیات پرتاب گربه به فضا توسط ایران

گروه علمي و فناوري: رييس پژوهشكده سامانه هاي فضانوردي سازمان فضايي ايران گفت: كانديداي اصلي پرتاب دوم كاوشگر حامل موجود زنده نژاد خاصي از گربه است كه به نام Persian Cat كه در دنيا معروف است. اين پرتاب با استفاده از سوخت مايع بوده تا پايان سال جاري انجام خواهد گرفت.
جزئیات پرتاب گربه به فضا توسط ایران
دكتر محمد ابراهيمي اظهار داشت: هر موجود به غير از گربه ايراني يا در گذشته توسط ديگر كاوشگرها به فضا ارسال شده و يا نژاد آن از كشورهاي ديگر است كه از آن جمله ميمون فضانورد پيشگام است كه از نژاد رزئوس از بنگلادش است.برخي منابع خبري از ساير موجودات زنده مانند موش و خرگوش به عنوان كانديداي اصلي براي پرتاب دومين موجود زنده به فضا ياد مي كنند.ابراهيمي درباره تفاوت هاي پرتاب كاوشگر با حامل سوخت مايع گفت: شرايط حامل، قطر حامل و نحوه عمليات پرتاب در اين كاوشگر متفاوت است، حامل هاي سوخت مايع شتاب كمتري به موجود زنده اعمال مي كنند و اصولا براي اعزام فضانورد از اين نوع حامل ها استفاده مي شود، از اين رو قدم به قدم به چارچوب اصلي براي اعزام فضانورد به فضا نزديك مي شويم.

ابراهيمي اظهار داشت: شتاب وارده شده به فضانورد با پرتاب با استفاده از سوخت مايع ۶۰ درصد شتاب سيستم پرتاب با استفاده از سوخت جامد است و براي موجود زنده قابل تحمل تر است.
وي گفت: قطر حامل اين كاوشگر يك ونيم برابر حامل كاوشگر قبلي است؛ قطر كاوشگر تغييري نمي كند اما در مراحل بعدي قطر خود كاوشگر همراه با حامل و تنظيمات مربوط به آن تغيير خواهد كرد و به تدريج به شكل يك فضاپيماي كامل نزديك مي شود. ارتفاع پرتاب در اين اعزام تغيير نخواهد كرد اما در طراحي هاي جديد بين ۱۵۰ تا ۲۰۰ كيلومتر است كه هدف نهايي پروژه رسيدن به همين ارتفاع پرتاب است.وي گفت: احتمالا پرتاب دومين كاوشگر حامل موجود زنده در نيمه دوم امسال خواهد بود و پروژه بعدي كه شامل افزايش قطر و ارتفاع و تغيير طراحي موجود زنده است كه در سال آينده انجام خواهد شد.
مرجع : ايرنا

سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۳۵
سر جدتون این تیترو از کجا آوردید؟؟!!
پرتاب گربه به فضا!! (128936)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۳۶
دست شما درد نکنه.آقا یه خانم بد حجاب از سر کوچه ما رد شد...بیاین ارشادش کنید.یا بفرستینش فضا.
کلا این مملکت هیچ چیزیش درست نیست. (128937)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۵:۴۴
آقا اين كارتون خيلي زشته !
حيوانات زبون بسته رو معلوم نيست چيكار ميكنن (128941)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۶:۳۰
امیدوارم موقع برگشت قیافه اش عوض نشه! (128978)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۱۱
پر شتاب ترین پیشرفت علمی در دنیا و سریع ترین پیشرفت فضایی رو مدیون دانشمندایی هستیم که شبانه روز و بی ادعا برای ایران تلاش می کنن .برای سلامتیشون صلوات. (129009)
دكتر
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۲۱
مثل ميمونه كه قيافش و هم لباسش موقع رفت و برگشت فرق كرده بود گربه سفيد نفرستيد سياه برگرده بعد بگيد هوا آلوده بود. هان؟ (129016)
دامان
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۷:۳۴
تو جان مادرتان تو این تحریم ها خرج روی کف دست ملت نزارید (129025)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۱۸:۲۲
آقای دکتر ابراهیمی از دوستان بنده می باشند. این عکس متعلق به ایشان نیست. خواهشمند است تصحیح بفرمایید (129051)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۰:۵۲
توصیه می گردد گربه خال دار به فضا نفرستند و اگر فرستادند یگ گربه خال دار اضافه هم برای رفع ضرورت قبلا" تهیه فرمایند (129153)