به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۶۲۵۸۹
ابتکار:

امیدوارم از دولت احمدی نژاد درس بگیریم

گروه سیاسی: معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور گفت: سیاست دولت این است که نقدپذیر باشد و از نقد استقبال کند چون نقد را به نفع خود می‌داند. هر دولتی اگر دور خودش یک هاله‌ای از تقدس و قدرت بکشد و اجازه نقد ندهد، به خودش صدمه و آسیب زده است.
امیدوارم از دولت احمدی نژاد درس بگیریم
معصومه ابتکار درباره پیگیری رویکرد رئیس جمهور برای نشست با منتقدان حوزه‌های مختلف گفت: نشست هایی در حوزه های زنان و خانواده داریم، حتی جلساتی را با طیف های مختلف منتقد برگزار کردیم. تشکل ها مرتب دعوت می شوند و دیدگاه های خود را بیان می کنند که طبیعتا بخشی از بحث های آنها انتقادی است.وی افزود: در استان ها با تشکل ها، دانشگاهیان و فعالان حوزه زنان و خانواده نشست داریم. از مهمترین موضوعات مطرح در آن نشست ها، بیان انتقادها، مشکلات، کمبودها و کاستی هاست. خیلی به این رایزنی ها اعتقاد داریم و با قوت این نشست ها را ادامه می دهیم.عضو کابینه دولت دوازدهم با رد این دیدگاه که دیدارهای اعضای دولت با منتقدان را فرمالیته و با هدف کاهش فشارها توصیف می کند، گفت: آقای رئیس جمهور برای استفاده از این دیدگاه ها در امور اجرایی استقبال می کند بنابراین دعوت کرده و به افراد صاحب نظر فراخوان داده تا بیایند در موضوعات تخصصی نظر دهند بنابراین این جلسات نمایشی نیست.وی افزود: اعلام این موضوع، اطلاع رسانی و خبری شدن جلسات با صاحب نظران خیلی اهمیت دارد تا مردم واقعا بدانند که این تعامل وجود دارد و دولت برای دریافت دیدگاه های مختلف اهمیت قائل است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: سیاست دولت این است که نقدپذیر باشد و از نقد استقبال کند چون نقد را به نفع خود می داند. هر دولتی اگر دور خودش یک هاله ای از تقدس و قدرت بکشد و اجازه نقد ندهد، به خودش صدمه و آسیب زده است.هرچه موضوعات شفاف تر باشد و اجازه تعامل به منتقدان بیشتر داده شود طبعا دولت بهتر می تواند موفق عمل کند چون اشکالات و ایرادات خود را می بیند و اصلاح می کند.وی درباره میزان جدی بودن خطر ظهور احمدی نژاد جدید براساس اظهارات اکبر ترکان که گفته خطر بروز یک رئیس جمهور غیرقابل پیش بینی که مقید به هیچ چیز نیست جدی است، گفت: این خطر همیشه در همه جوامع است، در جامعه آمریکا که اصلا فکر نمی کردند آدمی مثل ترامپ رئیس جمهور شود، دیدیم این اتفاق افتاد و او رئیس جمهور شد.

ابتکار یادآور شد: در جامعه ای که سال هاست نظامات دموکراتیک، نظارت ها، مردمسالاری خیلی جدی است، چنین اتفاقی افتاده است بنابراین برای کشورما غیرمنتظره نیست ولی ما خیلی امیدواریم جریانات و فعالین سیاسی، احزاب و دستگاه های نظارتی مراقب باشند که به کشور آسیب نخورد. البته هوشیاری مردم هم مهم است.وی افزود: از دوران دولت های نهم و دهم عبرت هایی گرفتیم و تجربیاتی داریم که واقعا بسیار بسیار ارزشمند است. خیلی در آن دوران هزینه دادیم. امیدوارم درس گرفته باشیم و مراقب باشیم که چنین اتفاقاتی نیفتد چون خیلی شرایط کشور در حوزه های اجتماعی، محیط زیست، اقتصاد و مناسبات با دنیا شکننده است.معاون رئیس جمهور لازمه پیشگیری از این اتفاق را دنبال کردن یک اندیشه منطقی و متعادل و پیشرو برای اداره کشور خواند و تأکید کرد: دولت با قوت کار خودش را پیش می برد و نگاهش در بُعد سیاسی و پیشبرد امور اعتدالی است.
مرجع : خبرآنلاین