به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۶۲۸۵۰
دو فبلت جدید هوآوی معرفی شد

۱۰گوشی اندرویدی برتر سپتامبر

گروه فناوری: دنیای موبایل روزانه با معرفی دستگاه‌های جدید از جدیدترین تلفن‌های هوشمند عرضه شده در بازار گرفته تا تجهیزات جانبی موبایل خبرساز است.
۱۰گوشی اندرویدی برتر سپتامبر
تاکنون ۴۲ هفته از سال ۲۰۱۸ میلادی سپری شده است و در بررسی مهم‌ترین رویدادهای موبایل در هفته‌ای که گذشت با اخبار جدیدی مواجه می‌شویم. در این هفته، سخت افزار جدیدی را دیدیم که پیگیری آن زمانی تقریبا غیرممکن بود.هوآوی با معرفی دو فبلت خبرساز شد و خط تولید Mate ۲۰ این کمپانی در سرتیترها قرار گرفت. نوکیا یک محصول میانه قیمت با نام  X۷ معرفی کرد، محصول میان رده‌ای در قد و بالای یک پرچمدار با قیمتی عالی. S۵ Pro و K۵ Pro لنوو نیز توجهات بسیاری به خود جلب کردند. درخبری دیگر، شیائومی  قطار Mi Mix ۳ را با دقت کامل معرفی کرد، علاوه بر این برخی مشخصات کلیدی گوشی ۶T  وان پلاس تأیید شد. سامسونگ نیز با معرفی گوشی تاشو خود خبرساز بود. اگر به اخبار موبایل علاقه‌مندید در ادامه با همراه باشید تا با تازه‌ترین اخبار موبایل در هفته‌ای که گذشت باخبر شوید.

دو فبلت جدید هوآوی معرفی شد
هواوی از دو فبلت با نام‌های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو با ویژگی‌هایی همچون دوربین سه‌گانه، پردازنده‌ هفت نانومتری کرین ۹۸۰ و شارژ سریع ۴۰ واتی رونمایی کرد. محصولات جدید این شرکت، به‌ مدد پردازنده‌ هفت نانومتری کرین ۹۸۰، دوربین سه‌گانه و باتری‌های حجیم خود، می‌توانند تجربه‌ بی‌نظیری را برای کاربران به‌ ارمغان آورند. هواوی ادعا می‌کند که خانواده‌ میت ۲۰ نخستین گوشی‌های دنیا به‌شمار می‌روند که از عکاسی ماکرو با فاصله‌ ۲.۵ سانتی‌متری تا سوژه پشتیبانی می‌کنند. به‌مدد واحد پردازش عصبی دوگانه‌ کرین ۹۸۰ یا Dual NPU، دوربین گوشی‌های سری میت ۲۰ از قابلیت‌های بهبودیافته‌ هوش مصنوعی موسوم به Master AI جهت بهبود خروجی خود بهره می‌برد؛ بدین ترتیب که گوشی می‌تواند با شناسایی ۱۵۰۰ سناریو و ۵۰۰۰ سوژه از ۲۵ دسته، پارامترهای عکاسی به‌صورت خودکار تنظیم کند.

نوکیا X۷ رسماً معرفی شد
 گوشی هوشمند نوکیا X۷ به صورت رسمی معرفی شد؛ اسمارت فونی که در چین با نام Nokia ۷.۱ Plus عرضه می‌شود.در این گوشی از یک نمایشگر بزرگ ۶.۱۸ اینچی با بریدگی در بالا و رزولوشن +FullHD استفاده شده است؛ نور زمینه ۵۰۰ نیت، کنتراست ۱۵۰۰:۱، پوشش رنگ وسیع ۹۶ درصدی NTSC و همچنین پشتیبانی از استاندارد DCI-P۳. ارائه شده است. در بخش پردازنده نیز از یک چیپست Snapdragon ۷۱۰ با سه ترکیب حافظه ۴/۶۴، ۶/۶۴ و همچنین ۶/۱۲۸ استفاده شده است. دوربین پشت این گوشی از نوع دوگانه و در آن از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ساخت سونی از مدل IMX۳۶۳ با پیکسل های ۱.۴ میکرونی و دیافراگم به گشودگی f/۱.۸ در کنار لرزشگیر اپتیکال و همچنین لرزشگیر الکترونیکی یا همان EIS استفاده شده است. سنسور دوم ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی نیز لنزهای ویژه ساخت شرکت خوش نام Zeiss آلمان استفاده می‌کند و دیافراگمی به گشودگی f/۲.۴ در جلوی آن قرار گرفته است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در بالای بریدگی نمایشگر قرار گرفته که پیکسل هایی به اندازه ۰.۹ میکرون خواهد داشت و می‌تواند عملکرد نور کم بسیار مناسبی داشته باشد.

شیائومی Mi Mix ۳ با قابلیت اتصال ۵G
 سری Mi Mix گوشی‌های شیائومی طرفداران خاص خود را دارد و شیائومی برای راضی نگه داشتن آن‌ها، این گوشی‌ها را با به‌روزترین فناوری‌ها را راهی بازار می‌کند. این گوشی توانایی پشتیبانی از اتصالات ۵G را خواهد داشت و در برخی از مدل‌ها به ۱۰ گیگابایت از حافظه رم تجهیز خواهد شد. از این گوشی در تاریخ ۲۵ اکتبر در پکن رونمایی شد.

دستبند هوشمند هوآوی بند ۳ پرو
 دستبند هوآوی بند ۳ پرو (Huawei Band ۳ Pro)، یک نمایشگر مستطیلی کشیده از نوع AMOLED با انداره کمتر از یک اینچ (۰.۹۵ اینچ) که لمسی است جلوی این دستبند قرار گرفته و دلیل اصلی قیمت ۱۰۰ یورویی آن است.هر چند این یک دستبند است اما هوآوی برای بند ۳ پرو GPS و حسگر ضربان قلب را از یاد نبرده است و دستبند ورزشی جدید هوآوی را تبدیل به یکی از پر امکانات ترین ها در دسته بندی خود می کند. همانند هوآوی واچ GT شما می‌توانید با هوآوی بند ۳ پرو تا عمق ۵۰ متری یا فشار ۵ اتمسفر شنا کنید. با توجه به رده قیمتی که در آن قرار می گیرد به نظر دستگاه جذابی است.

فهرست ۱۰ گوشی اندرویدی برتر سایت آنتوتو در ماه سپتامبر ۲۰۱۸
 فهرست ۱۰ گوشی اندرویدی برتر سایت آنتوتو در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد. ROG Phone ایسوس به لطف تراشه اورکلاک شده‌ اسنپدراگون ۸۴۵ به رده‌ نخست جدول رسیده است. این گوشی به جای چهار هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی، از سرعت کلاک بالاتر ۲.۹۶ گیگاهرتزی بهره می‌برد. دومین جایگاه مربوط به صدرنشین ماه آگوست، یعنی گوشی شیائومی بلک شارک است. به دنبال آن وان پلاس ۶ همراه با تجربه کاربری نزدیک به اندروید خام و بهینه سازی نرم افزاریش در جایگاه سوم قرار دارد.فهرست ۱۰ گوشی اندویدی برتر سایت آنتوتو در سپتامبر ۲۰۱۸ با گوشی‌های ویوو نکس اس، شیائومی می ۸، ‌ اوپو فایند ایکس، سامسونگ گلکسی اس ۹ و ایسوس زنفون ۵ زد اداه پیدا می‌کند. شیائومی می میکس ۲ اس و ارزان‌ترین پرچمدار قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵، گوشی Pocophone F۱ نیز رده‌های نهم و دهم را از آن خود کرده‌اند.

پالم، دستگاهی کوچک همراه گوشی‌های هوشمند
 شرکت ارتباطات Verizon قصد دارد پالم، دستگاه هوشمند بسیار کوچک ۳.۳ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ پیکسلی را به عنوان همراه گوشی‌های هوشمند تولید کند. این محصول جدید پالم (Palm) نامیده می‌شود که به معنی کف دست است. مانند برند کمپانی مطرح کننده آن، Verizon، این محصول هم تحت لیسانس TCL است.   این دستگاه یک گجت ۳۴۹ دلاری است که اتصال آن LTE است یعنی با اینترنت نسل چهارم کار می‌کند، اما نمی‌توان به صورت مستقل با آن تماس گرفت. این دستگاه باید با یک گوشی هوشمند هماهنگ شود و به عنوان یک وسیله جانبی برای گوشی به حساب می‌آید. تنها در صورت هماهنگی با گوشی هوشمند است که می‌توان با آن تماس تلفنی برقرار کرد.دوربین اصلی روی این دستگاه ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. این دستگاه که دارای Snapdragon ۴۳۵، رم ۳ گیگابایتی، حافظه غیرقابل گسترش ۳۲ گیگابایتی و باتری ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است، از ماه نوامبر توسط Verizon در بازار جهانی ارائه خواهد شد. دارندگان سرویس ارتباطی Verizon برای داشتن این دستگاه باید ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنند.

معرفی گوشی‌های لنوو اس ۵ پرو و لنوو کی ۵ پرو و دو ساعت هوشمند جدید
 گوشی‌های میان رده لنوو اس ۵ پرو (Lenovo S۵ Pro) و لنوو کی ۵ پرو (Lenovo K۵ Pro) با دوربین دوگانه، باتری خوب و بلندگوی استریو به همراه ساعت های هوشمند لنوو واچ اس (Lenovo Watch S) و لنوو واچ سی (Lenovo Watch C) معرفی شدند.براساس گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، لنوو در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۶ مهر ۱۳۹۷) از دو گوشی میان رده خود با نام‌های S۵ Pro و K۵ Pro با ویژگی‌های نسبتا مشابه رونمایی کرد. در هر دو گوشی لنوو اس ۵ پرو و لنوو کی ۵ پرو بر روی عکاسی، بلندگوهای استریو و باتری‌های بزرگ با شارژ سریع تمرکز شده است.

ورتو گوشی لوکس با قیمتی بالا معرفی کرد
 کمپانی مشهور ورتو (Vertu) با معرفی گوشی لوکس Aster P، به بازار تلفن‌های همراه بازگشت. این تلفن هوشمند با فریمی از جنس آلیاژ تیتانیوم و نمایشگر یاقوت کبود ساخته شده و در بخش پشتی آن می‌توان چرم واقعی را پیدا کرد.سخت افزار این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۶۰، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری Quick Charge ۳.۰ برخوردار خواهند شد.گوشی جدید ورتو در دو نسخه مختلف Baroque و Gothic به فروش می‌رسد؛ حاوی دو پنل در بخش پشتی است که می‌توانند همانند درهای مرسدس بنز SLS باز شوند. زیر یکی از این قسمت‌ها، سیم‌کارت و زیر بخش دیگر، امضای کسی قرار می‌گیرد که گوشی را ساخته است.

شیشه یاقوت کبود این اسمارت فون، مسئول محافظت از یک صفحه نمایش ۴.۹۷ اینچی ۱۰۸۰p است. کاربران می‌توانند در کنار اسنپدراگون ۶۶۰، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را هم داشته باشند. برای سلفی‌بازان، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و دستگاه، اندروید ۸.۱ اوریو را اجرا می‌کند. از آنجایی که این گوشی به صورت اختصاصی در چین عرضه می‌شود، خبری از سرویس‌های گوگل برای آن نخواهد بود.۷ مدل از این گوشی آماده عرضه است. ظاهرا، سری Baroque در چهار رنگ مشکی، آبی (Gentleman Blue)، قهوه‌ای (Caramel Brown) و نارنجی (Twilight Orange) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هم‌اکنون فروش همه این مدل‌ها از طریق فروشگاه JD.com آغاز شده و علاقه‌مندان به خرید ناچار به پرداخت ۲۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۴۲۰۰ دلار) هستند. از سری Gothic، علاقه‌مندان می‌توانند دستگاه را در دو رنگ مشکی (Black Jade) و سفید (White Moon) و با پرداخت ۳۵ هزار و ۸۰۰ یوان (۵۱۰۰ دلار) خریداری کنند. گران‌ترین مدل گوشی لوکس Aster P نیز Vertu Aster P Dazzling Gold نام داشته و با برچسب قیمت ۹۸ هزار یوان (۱۴ هزار و ۱۲۰ دلار) در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

گوشی تاشو گلکسی W۲۰۱۹ با دو صفحه نمایش
 یکی از محصولات جدید شرکت سامسونگ که به زودی معرفی خواهد شد، گوشی تاشو گلکسی W۲۰۱۹ نام دارد.گوشی گلکسی W۲۰۱۹، همانند مدل قبلی خود یعنی W۲۰۱۸ دارای دو صفحه نمایش سوپر آمولد ۴.۲ اینچ است؛ همچنین دارای یک باتری با قدرت ۳۰۰۰ میلی آمپر نیز هست.از شایعات قبلی می‌دانیم که گوشی تاشوی سامسونگ به همان دوربین دوگانه گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، و همچنین احتمالا یک تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ به جای تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ مجهز خواهد شد. این گوشی تنها در کشور چین عرضه می‌شود. در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که این گوشی هوشمند چه زمانی و با چه قیمتی معرفی خواهد شد، اما انتظار داریم که همانند مدل‌های قبلی دارای قیمتی بالا در حدود ۲۴۵۷ دلار (۱۷ هزار یوان) باشد.

شارژ سریع Super VOOC اوپو سریع‌ترین سیستم شارژ جهان
 با بهره گرفتن از سیستم شارژ سریع اوپو موسوم به Super VOOC، سرعت شارژ گوشی اوپو فاید ایکس لامبورگینی از صفر تا ۱۰۰ درصد فقط ۳۵ دقیقه است. البته باید اشاره کنیم که پیش از معرفی سیستم Super VOOC، فناوری دش‌شارژ وان‌پلاس سریع‌ترین نمونه‌ موجود در میان رقبا محسوب می‌شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گوشی هوشمند