به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۶۳۲۵

حكم دادگاه آمريکايي عليه بنياد علوي ايران

گروه اقتصادي: یک دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا بنیاد علوی را که از مالکان اصلی یک آسمانخراش در نیویورک است، به خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران مجرم تشخیص داد و حکم به ضبط و فروش آن داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بنياد علوی به اتهام همکاری مالی با دولت جمهوری اسلامی ایران مجرم شناخته شده و دادگاه، اعلام کرده است که به دعاوی شاکيان خصوصی برای دريافت غرامت عليه دولت ايران در ارتباط با تروريسم رسيدگی خواهد شد. دادستانی نيويورک بنياد علوی را به ارسال غير مستقيم در آمد حاصله از کرايه دفاتر موجود در اين آسمانخراش به بانک ملی متهم کرده بود. به گفته دادستانی نيويورک بنياد علوی و شرکت‌های «آسا» که دفاتر بازرگانی صوری بانک ملی هستند نزديک به ۴۰ ميليون دلار از درآمدهای اين آسمانخراش را به حساب بانک ملی و دولت ايران واريز کرده اند.

بنیاد علوی نهادی غیرانتفاعی است که هدف خود را «ترویج فرهنگ اسلامی و زبان و ادبیات و تمدن فارسی» عنوان کرده است. این بنیاد از چند سال قبل به همکاری با شرکت‌های آسا، یکی از مالکان کوچک‌تر آسمانخراش خیابان پنجم منهتن، برای انتقال پول به ایران متهم شده است. حکم دادگاه فدرال آمریکا قابل تجدیدنظر و استیناف است.