به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۳:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۶۴۰۸
تدارک مقامات آمریکایی برای دیدار در بالاترین سطح

آمریکابرای‌دیدار با‌مقامات ایران‌آماده‌می‌شود

گروه سیاسی: یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که مقامات ایالات متحده برای دیدارهای احتمالی با مقامات عالی‌رتبه ایرانی آماده می‌شوند. طبق این گزارش دولت آمریکا برای دیدار مستقیم بین باراک اوباما و حسن روحانی، روسای جمهوری دو کشور در محل سازمان ملل متحد هم آماده است.
آمریکابرای‌دیدار با‌مقامات ایران‌آماده‌می‌شود
وال‌استریت‌ژورنال از قول مقامات ارشد در دولت آمریکا نوشت که دولت ایالات متحده برای این دیدارها درباره برنامه هسته‌ای ایران آماده می‌شود. روحانی قرار است در روزهای آینده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شود. او قرار است روز سه‌شنبه آینده در این مجمع سخنرانی کند. گزارش‌ها درباره تدارک مقامات آمریکایی برای دیدار در بالاترین سطح، در شرایطی منتشر شده که در روزهای گذشته، هم از واشنگتن و هم از تهران موضع‌گیری‌های مثبتی درباره تعامل دو کشور اعلام شده است. در روزهای اخیر برخی از منابع خبری از احتمال دیدار روحانی با برخی از مقامات غربی از جمله باراک اوباما سخن به میان آورده بودند، اما وزارت امور خارجه ایران گفت که هیچ‌ برنامه‌ای برای دیدار با مقامات آمریکایی در برنامه سفر حسن روحانی به نیویورک وجود ندارد.

سخن‌گوی وزارت خارجه ایران در عین حال احتمال دیدار برخی مقام‌های ارشد گروه ۱+۵ با روحانی را منتفی ندانست و گفت: چنانچه در چارچوب این گروه روند کار به سمتی پیش برود که لزوم این کار [دیدار] به وجود آید، در این چارچوب ملاقات انجام می‌گیرد. آخرین تماس‌های مقامات ایرانی و آمریکایی در سطوح خیلی پایین‌تری صورت گرفته است. وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی، در جریان مذاکرات هسته‌ای با مذاکره‌کننده سابق ایران، سعید جلیلی، ملاقات مختصری کرد. همچنین وال‌استریت‌ژورنال از قول مقامات آمریکایی نوشت که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با واشنگتن تماس برقرار کرده و برای ملاقات با مقامات ارشد آمریکایی ابراز علاقه کرده است.

۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۰:۳۴
خداکنه یه فرجی بشه به خدا کمرمون زیر بار گرونی شکست (130432)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۰:۴۳
رابطه با آمریکا در شرایط فعلی مثل اکسیژن برای ایران میماند. خداییش همه دنیا یک طرف آمریکا یک طرف. (130435)
1001
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۰:۵۰
قبلا ایران به دنبال خریدار نفت بود و حاضر بود حتی نفت رو در ازای دریافت بیسکوییت هم بدهد چه برسه به روپیه!!!!!!!!!

حالا که ایران گفته دیگه نفت رو در برابر روپیه نمیده پس یعنی داره روزهای خوب میاد...
ان شاء الله (130439)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۰:۵۹
یکی از مشاوران پوتین به صدای امریکا گفت:روسیه به شدت نگران رابطه احتمالی ایران با امریکا است و برای روسیه این رابطه مرگ اور است . من امیدوارم مسئولان با یک رابطه منطقی با امریکا بر اساس منافع ملی بدنبال خارج کردن کشور از انزوا باشند (130443)
iran
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۱:۰۰
ایشالا با هم توافق کنن یه ملتیو نجات بدن .... والا (130444)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۱:۱۲
ایکاش این موضوع به همه پرسی گذاشته میشد تا مسئولین میدیدند تو کشور چقدر خواهان برقراری رابطه با امریکا وجود دارد. بخدا امریکا هر چقدر هم که بد باشه (که نیست) از چین و روسیه بهتره. البته از اقای روحانی بعید نیست این امر محقق بشه انشاا... (130455)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۱:۱۸
امیدواریم دکتر روحانی برای بهتر شدن معیشت مردم با امریکا مذاکره کنه بخدا دیگه خسته شدیم از این همه تورم وگرانی (130458)
دکترحاتمی
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۱:۲۵
این دیدارآرزوی دوملت ایران وآمریکاست. (130460)
پیام
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۴:۲۴
انشاالله روابطمان باآمریکابرقراربشه وشرروس ها نیزازمملکتمان کوتاه شود (130579)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۷
ما که میدونیم ،نمیشه. (130598)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۱۴
مثل اینکه اگه خدا بخواد داره یه خبرایی میشه....!! (130672)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۴
یعنی میشه بعد از نشست سازمان ملل داش حسن دست تو دست باراک بیان ایران بعد باراک رو ببرن شمال بگردونن بعد هیئت همراهشون ببرن شیراز تخت جمشید نشون بدن بعد داش باراک بره استادیوم ورود خانوما مجاز بشه بعدش داش حسن بره هالیوود یه دو سه تا عکس خوشگل بندازه بعد دیگه منم میشینم لب پنجره به افق خیره میشم بعد همونجا تو افق محو میشم . (130679)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۰۲:۴۸
برقراری رابطه با امریکا برای ایران هزار بار بهتر از داشتن رابطه با روس ها و چینی های دزد است؛ (130995)